Δήμος Αθηναίων: 5+1 μέτρα κατά της διαφθοράς

Ο δήμαρχος Χάρης Δούκας ανακοίνωσε έξι μέτρα και δεκαπέντε πρωτοβουλίες κατά της διαφθοράς στην 25η Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Δήμος Αθηναίων: 5+1 μέτρα κατά της διαφθοράς

Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, κατά την 25η Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ανακοίνωσε έξι μέτρα και δεκαπέντε πρωτοβουλίες κατά της διαφθοράς.

Με τη γνωστοποίηση των συλλήψεων και της ποινικής δίωξης των μελών του κυκλώματος εκβίασης καταστηματαρχών και άλλων επαγγελματιών / επιχειρήσεων στα διοικητικά όρια του Δήμου Αθηναίων, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και τρεις υπάλληλοι του Δήμου μας, ελήφθησαν τα ακόλουθα μέτρα και δρομολογούνται οι εξής πρωτοβουλίες:

Μέτρα

Λάβαμε τα εξής άμεσα μέτρα:

  • Τέθηκαν αυθημερόν (5.7.2024) σε αναστολή καθηκόντων οι τρεις (3) διωκόμενοι δημοτικοί υπάλληλοι, ενώ ακολούθως οι δύο εξ αυτών -για τους οποίους αποφάσισε ο Ανακριτής την Προσωρινή τους Κράτηση- τέθηκαν σε Αυτοδίκαιη Αργία στις 18.07.2024.
  • Εν συνεχεία, στις 25.7.2024 το Πειθαρχικό Συμβούλιο γνωμοδότησε υπέρ της θέσης σε αργία (Δυνητική Αργία) και του τρίτου δημοτικού υπαλλήλου στον οποίο επιβλήθηκαν περιοριστικοί όροι από τον Ανακριτή.
  • Και για τους τρεις (3) εμπλεκόμενους υπαλλήλους έχουν συνταχθεί οι Κλήσεις σε Απολογία με βάση το κατηγορητήριο της ποινικής δίωξης.
  • Δηλώσαμε για λογαριασμό του Δήμου Αθηναίων παράσταση για την υποστήριξη της κατηγορίας κατά των συλληφθέντων, κατόπιν επικοινωνίας με τον αρμόδιο Ειδικό Ανακριτή Διαφθοράς και συνεργαστήκαμε με τις διωκτικές αρχές και την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων των Σωμάτων Ασφαλείας.
  • Εκδόθηκε εντολή Δημάρχου για διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης σχετικά με την υπόθεση από τους δυο Γενικούς Διευθυντές του Δήμου. Ειδικότερα, εντολή προς τον Γενικό Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών για τους υπαλλήλους της Πολεοδομίας και της Καθαριότητας και εντολή προς τη Γενική Διευθύντρια Διοίκησης για τον υπάλληλο της Δημοτικής Αστυνομίας, προκειμένου να διερευνηθούν τα εξής:
    • οι υφιστάμενες δυσλειτουργίες στις ακολουθούμενες από τις οργανικές μονάδες διαδικασίες,
    • η καθημερινή λειτουργία των υπηρεσιών και η διαχείριση του επιτελούμενου έργου, που ενδεχομένως να δημιούργησαν τις συνθήκες για τη δράση του συγκεκριμένου κυκλώματος,
    • η αναζήτηση τυχόν πειθαρχικών ευθυνών σε βάρος άλλων υπαλλήλων της υπηρεσίας, ενώ ζητείται και η υποβολή βελτιωτικών προτάσεων.
  • Υποβάλαμε εκ νέου στο ΥΠ.ΕΣ. την πρότασή μας για τροποποίηση του νόμου, αφενός για την ίδρυση των καταστημάτων και αφετέρου για τις διαδικασίες ελέγχου και επιβολής κυρώσεων, για την κατάληψη του κοινόχρηστου χώρου.

Πρωτοβουλίες

Αναλαμβάνουμε τις εξής πρωτοβουλίες:

  • Παράλληλα με τις ΕΔΕ δίνεται η εντολή για άσκηση όλων των προβλεπόμενων στον οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας αρμοδιοτήτων από τη Δ/νση Εσωτερικού Ελέγχου, ώστε να διαπιστωθούν υφιστάμενες ελλείψεις στις ροές εργασιών και διαδικασιών, σύμφωνα με τον Πρακτικό Οδηγό Υλοποίησης Εσωτερικών Ελέγχων που έχει εκδοθεί από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας.
  • Συντάσσουμε Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για τη συγκρότηση της Επιτροπής Ελέγχου του ν.4795/2021, για τη συνδρομή του έργου της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου και την ενίσχυσή της.
  • Καταθέτουμε αίτημα στην αρμόδια Υπηρεσία «ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ», προκειμένου να μας ενημερώσει για τυχόν μη ανταπόκριση υπαλλήλων μας -που έχουν καθοριστεί ως υπόχρεοι- στην υποβολή σχετικής δήλωσης σε βάθος 5ετίας και ζητάμε τον πλήρη έλεγχο αυτών.
  • Υποβάλουμε αίτημα προς την Εθνική Αρχή Διαφάνειας για την έγκριση σύστασης θέσης Συμβούλου Ακεραιότητας, ώστε ακολούθως να καλυφθεί η θέση σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του ν.4795/2021.
  • Προωθούμε τις απαραίτητες ενέργειες για τη σύσταση Μονάδας / Ομάδας Διαχείρισης Κινδύνων, κατά τα οριζόμενα στον ν.5013/2023.
  • Επικαιροποιούμε και ενεργοποιούμε το ανενεργό μέχρι σήμερα Μνημόνιο Συνεργασίας του Δήμου Αθηναίων με την Εθνική Αρχή Διαφάνειας και το ΥΠ.ΕΣ., για θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης της διαφθοράς με σχεδιασμό δράσεων επιμόρφωσης / ενημέρωσης / ευαισθητοποίησης των εργαζομένων ως προς τα φαινόμενα διαφθοράς και την ορθή υπηρεσιακή συμπεριφορά.
  • Ξεκινάμε την επεξεργασία για σύνταξη και έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο ειδικού προγράμματος δράσης για την πρόληψη και καταπολέμηση φαινομένων διαφθοράς στις υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων, κατά το πρότυπο των αντίστοιχων διαδικασιών για τα φαινόμενα σεξουαλικής παρενόχλησης και συντάσσουμε Εσωτερικό Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας για τον φορέα μας και τα εποπτευόμενα νομικά πρόσωπα.
  • Δημιουργούμε Πλατφόρμα (συνδεδεμένης στο Portal του Δήμου) για ηλεκτρονική υποβολή αναφορών-καταγγελιών που τίθενται υπόψη του Υπευθύνου Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του ν.4990/2022, με την ψηφιακή αποθήκευση όλων των συνημμένων με κάθε καταγγελία εγγράφων, καθώς θα «ανεβαίνουν» στο υπολογιστικό «νέφος» (cloud) του Δήμου και δύναται να συστηθούν και ψηφιακοί φάκελοι υποθέσεων για άμεση, εύκολη και διαφανή διαδικασία δίχως απώλειες εγγράφων και στοιχείων.
  • Αλλάζουμε την Κανονιστική Απόφαση για τον έλεγχο των Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος (η οποία βρίσκεται ήδη στη φάση της διαβούλευσης – έχει σταλεί ηλεκτρονικά από την Παρασκευή 26.7.2024 στις εμπλεκόμενες Δ/νσεις και τη Νομική υπηρεσία) θεσπίζοντας την υποχρέωση των επαγγελματιών να αναρτούν στην είσοδο των καταστημάτων τους QR Code, με την άδεια λειτουργίας, τον ακριβή χώρο που τους έχει παραχωρηθεί για τα τραπεζοκαθίσματα και το σχετικό σχέδιο που θα έχει εκπονηθεί από μηχανικό και προσθέτοντας κυρώσεις για συγκεκριμένες παραβάσεις επί αυθαίρετης χρήσης του κοινόχρηστου χώρου.
  • Ενεργοποιείται στον απόλυτο βαθμό το πληροφοριακό σύστημα της Δημοτικής Αστυνομίας και τα τάμπλετ των Δημοτικών Αστυνομικών προκειμένου να αντικειμενικοποιείται το σύνολο των ελέγχων και να μην περιορίζονται μόνο σε επιβολή κλήσεων αλλά να διασυνδέονται με το σύνολο των αρμοδιοτήτων της Δημοτικής Αστυνομίας, της Δ/νσης Προσόδων για ταχύτερη διεκπεραίωση των υποθέσεων και τις Δημοτικές Κοινότητες για καταγγελίες, παραβάσεις κλπ.
  • Τίθεται σε εφαρμογή από Σεπτέμβριο η εκ περιτροπής συμμετοχή των Δημοτικών Αστυνομικών σε κλιμάκια ελέγχων από Τμήμα σε Τμήμα.
  • Προωθείται η εξ αποστάσεως και μόνο επαφή του πολίτη με την ΥΔΟΜ, κατά τη διαδικασία υποβολής αίτησης και διεκπεραίωσης – παραλαβής του αιτήματός του.
  • Συντάσσουμε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος απευθυνόμενη προς τους μηχανικούς του Δήμου, για τη στελέχωση της υπηρεσίας Δόμησης και ιδίως του τμήματος ελέγχου κατασκευών (ΤΕΚ) ώστε να ενισχυθεί στελεχιακά, διερευνώντας τη δυνατότητα θέσπισης ειδικών κινήτρων.
  • Προτείνεται στην ΚΕΔΕ η σύσταση ομάδας έργου για να εξεταστεί η σχέση και η συνεργασία των ΥΔΟΜ των Δήμων με τη νεοσυσταθείσα υπηρεσία Ειδικού Επιθεωρητή Ελέγχου και Καταστολής της Αυθαίρετης Δόμησης, (ν 5106/2024, μέρος Β κεφ Α ως ΣΤ) και την προϋφιστάμενη Γενική Διεύθυνση Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ώστε να αποσαφηνιστεί το πλαίσιο αρμοδιοτήτων της ΥΔΟΜ σε σχέση με τα κρατικά όργανα αλλά και το σώμα ιδιωτών επιθεωρητών δόμησης, μέσω του ΤΕΕ, και να εξεταστεί η συμβατότητα των προβλέψεων με τη λεγόμενη «πολυεπίπεδη διακυβέρνηση» (Ν4106/2023) και η συνταγματικότητα τους.
  • Ενισχύονται περαιτέρω οι ψηφιακές εφαρμογές και τα παρεχόμενα εργαλεία ηλεκτρονικής διακυβέρνησης του Φορέα μας, ώστε να περιοριστεί συνολικά η ανάγκη φυσικής παρουσίας των πολιτών σε όλες τις υπηρεσίες του Δήμου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v