Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κουκουλόπουλος: Επικοινωνιακή φούσκα η ψηφιακή εφαρμογή για τις παραλίες

«Από τις 6.622 καταγγελίες πολιτών, μόνο μία (!) εγκρίθηκε.Το “Επιτελικό” Κράτος κατάφερε να επεξεργαστεί μόνο τις 141 από τις 6.622 καταγγελίες, ενώ οι 6.481 ξέμειναν στην ουρά», αναφέρει δήλωση του υπεύθυνου ΚΤΕ Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.

Κουκουλόπουλος: Επικοινωνιακή φούσκα η ψηφιακή εφαρμογή για τις παραλίες

Ο Βουλευτή Κοζάνης και Υπεύθυνου Κ.Τ.Ε. Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Πάρις Κουκουλόπουλος, προχώρησε στην παρακάτω δήλωση σχετικά με την απάντηση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, κ. Κ. Χατζηδάκη, στην κοινοβουλευτική Ερώτηση περί απολογισμού των καταγγελιών στην ψηφιακή εφαρμογή “My Coast”:

«Επικοινωνιακή “φούσκα” αποδεικνύεται η πολυδιαφημισμένη εφαρμογή “My Coast” της Κυβέρνησης, στην οποία οι συμπολίτες μας, σύμφωνα με το νέο ν. 5092/2024, υποβάλλουν καταγγελίες για παραβιάσεις στις συμβάσεις παραχώρησης απλής χρήσης παραλιών.

Τα επίσημα αριθμητικά δεδομένα που ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών μας παρείχε στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, επιβεβαιώνουν τις τεκμηριωμένες προειδοποιήσεις που θεσμικά υποβάλαμε ήδη πριν την ψήφιση των σχετικών διατάξεων.

Υπενθυμίζεται ότι εδώ και εβδομάδες, η Κυβέρνηση της Ν.Δ. πανηγυρικά διαφημίζει το πόσες χιλιάδες καταγγελίες υποβάλλουν οι πολίτες στο app “My Coast”, με διθυραμβικές δηλώσεις για τον όγκο των καταγγελιών.

“Ξεχνούσαν”, όμως, να ενημερώσουν για την τύχη των χιλιάδων καταγγελιών, πλην εκείνης που συγκέντρωσε τα φώτα της δημοσιότητας. Καταθέσαμε, λοιπόν, ως οφείλαμε, Ερώτηση στη Βουλή στις 11 Ιουνίου, με πέντε στοχευμένα ερωτήματα, ώστε ο κ. Υπουργός να δώσει δημόσια έναν πρώτο απολογισμό λειτουργίας της εφαρμογής.

Η απάντηση του κ. Χατζηδάκη την 1η Ιουλίου είναι αποκαλυπτική. Από τις 6.622 καταγγελίες πολιτών, μόνο μία (!) εγκρίθηκε.

Το “Επιτελικό” Κράτος κατάφερε να επεξεργαστεί μόνο τις 141 από τις 6.622 καταγγελίες, ενώ οι 6.481 ξέμειναν στην ουρά.

Παραθέτουμε το σχετικό απόσπασμα της έγγραφης απάντησης του Υπουργείου: “(...) O αριθμός καταγγελιών που υποβλήθηκαν από πολίτες στην εφαρμογή “My Coast” μέχρι και τις 19-6-2024 είναι 6622 (...) Από τις ανωτέρω 6622 υποβληθείσες καταγγελίες οι 6030 είναι ανώνυμες και οι 592 επώνυμες. Από τις ανωτέρω υποβληθείσες καταγγελίες οι 57 απορρίφθηκαν οι 41 δρομολογήθηκαν, μια εγκρίθηκε, 42 είναι υπό έλεγχο και 6481 είναι στο στάδιο της υποβολής”.

Tο Φεβρουάριο στη Βουλή καταψηφίσαμε το Νομοσχέδιο επί της αρχής, στο πλευρό όλων των συναρμόδιων φορέων που είχαν εκφράσει σοβαρότατες διαφωνίες. Τεκμηριώσαμε το πρακτικά ανεφάρμοστο και αναποτελεσματικό περιεχόμενο σωρείας ρυθμίσεων που δεν ήταν τίποτα άλλο από επικοινωνιακές “μαρκίζες”.

Υπερψηφίζοντας κατ’ αρχήν ειδικά το άρθρο 16, τονίσαμε πως καμία εφαρμογή στο κινητό δεν μπορεί να αποτελέσει από μόνη της “μαγικό ραβδί” για να εξαφανίσει την ακραία υποστελέχωση όσων Υπηρεσιών είναι αρμόδιες με την επιτόπια διαχείριση των χιλιάδων καταγγελιών, αντιθέτως προϋποτίθεται πολύπλευρη στήριξή τους.

Πρωτίστως, σταθήκαμε απέναντι στον υπέρμετρο συγκεντρωτισμό, με τη βίαιη αφαίρεση αρμοδιοτήτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και την κατάφωρη παραβίαση της αρχής της εγγύτητας, αντιπροτείνοντας δέσμη προτάσεων ενίσχυσης των Δήμων.

Συνεχίζουμε, καταθέτοντας άμεσα νέα Ερώτηση στη Βουλή, ζητώντας επικαιροποιημένα αριθμητικά δεδομένα για τις χιλιάδες καταγγελίες σε εκκρεμότητα, καθώς και απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα ο κ. Υπουργός παρέλειψε να απαντήσει.

Παράλληλα, περιμένουμε τα ακριβή αριθμητικά στοιχεία για τις δημοπρασίες και τις απευθείας παραχωρήσεις παραλιών, όπως τα ζητήσαμε με 16 συγκεκριμένα ερωτήματα την 25η Ιουνίου.

Μια Κυβέρνηση που προτρέπει τους πολίτες να υποβάλουν σωρηδόν καταγγελίες, τις οποίες αδυνατεί στοιχειωδώς να επεξεργαστεί, δεν προστατεύει ούτε τα παραθαλάσσια οικοσυστήματα ούτε την υγιή τοπική μικρομεσαία επιχειρηματικότητα. Απλώς, αποδεικνύει ξανά την κενότητα ακόμα μιας “επιτελικής μεταρρύθμισής” της».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v