Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γιατί η ΝΔ ψηφίζει «ναι» στην εξεταστική για τα Τέμπη

Σήμερα στη Βουλή η σχετική πρόταση του ΚΚΕ. Ποια η γαλάζια θέση για την πρόταση του ΠΑΣΟΚ περί προανακριτικής επιτροπής. Η δήλωση Γεωργιάδη και οι... παθογένειες του κράτους.

Γιατί η ΝΔ ψηφίζει «ναι» στην εξεταστική για τα Τέμπη

Μνήμες της τραγωδίας του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών θα ξυπνήσουν σήμερα στη Βουλή, κατά τη συζήτηση της πρότασης του ΚΚΕ για τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για το θέμα.

Η πρόταση χρειάζεται τουλάχιστον 151 ψήφους για να υπερψηφιστεί, κάτι που θεωρείται σίγουρο ότι θα συμβεί και οι τόνοι αναμένονται ιδιαίτερα υψηλοί από τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Η Νέα Δημοκρατία έχει αποφασίσει να ψηφίσει θετικά στην σύσταση εξεταστικής επιτροπής, στον απόηχο της δήλωσης του Άδωνι Γεωργιάδη -και των επακόλουθων αντιδράσεων- ότι οι Έλληνες «δεν ενδιαφέρονται για εξεταστική ή προανακριτική επιτροπή για τα Τέμπη».

Όπως αναφέρουν γαλάζιες κομματικές πηγές, η ΝΔ επεσήμανε από την πρώτη στιγμή την ανάγκη να πέσει φως και να διερευνηθούν οι δομικές συνθήκες που οδήγησαν τα προηγούμενα χρόνια τους σιδηροδρόμους στην Ελλάδα σε αυτή την κατάσταση.

Και για αυτό η Κοινοβουλευτική Ομάδα της κυβερνώσας παράταξης πρόκειται να ταχθεί υπέρ της Εξεταστικής Επιτροπής για την τραγωδία των Τεμπών κατά τη σχετική συζήτηση που θα γίνει στη Βουλή, διαμηνύοντας ότι η διερεύνηση θα πρέπει να ξεκινήσει από το 1997 (όταν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προχώρησε στην προσαρμογή της εθνικής νομοθεσίας με την κοινοτική) μέχρι σήμερα -όπως αναφέρεται και στην πρόταση του ΚΚΕ- «προκειμένου να αναδειχθούν όλα τα δομικά προβλήματα και δια της Εξεταστικής να αναδειχθεί το αν υπάρχουν ευθύνες στα πρόσωπα».

Διαχρονικές ευθύνες

Από την άλλη, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ενώ υπάρχει η πρόθεση να διερευνηθούν όλα τα προβλήματα και όλες οι διαχρονικές ευθύνες για την κατάσταση στους σιδηροδρόμους μέσω της Εξεταστικής, «όποιος έχει μελετήσει την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής θα διαπιστώσει ότι στερείται σοβαρότητας και στοιχειώδους βασιμότητας, καθώς δεν προκύπτει καμία απολύτως ένδειξη για τα περιγραφόμενα δήθεν αδικήματα. Άλλωστε πως είναι δυνατόν να μιλά κάποιος για τυχόν ποινικές ευθύνες, όταν δεν έχουν καν εξεταστεί πρώτα οι πραγματικές και διαχρονικές συνθήκες που οδήγησαν τον ελληνικό σιδηρόδρομο στη συγκεκριμένη κατάσταση», σημειώνουν στην Πειραιώς.

Παράλληλα, στη ΝΔ υποστηρίζουν ότι η σύμφωνη γνώμη του κόμματος στην πρόταση για τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής δεν θα πρέπει να ερμηνευθεί ως «σανίδα σωτηρίας» απέναντι στην άστοχη δήλωση του υπουργού Εργασίας, την οποία άλλωστε καταδίκασε και το Μέγαρο Μαξίμου, ούτε ως προτιμότερη επιλογή έναντι των προτάσεων του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ για προανακριτική επιτροπή. Υπενθυμίζουν δε αφενός τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε ο Κυριάκος Μητσοτάκης αμέσως μετά το τραγικό συμβάν, αναλαμβάνοντας και μερίδιο διαχρονικών ευθυνών και προηγούμενων κυβερνήσεων και αφετέρου την πάγια θέση της ΝΔ να ερευνηθεί το σύνολο των παθογενειών του κράτους, όσο πίσω και αν χρειαστεί να γυρίσει ο χρόνος.

«Η υπόθεση είναι στο επίπεδο της ποινικής δικαιοσύνης και καταλαβαίνω ότι η υπόθεση θα απασχολήσει το Κοινοβούλιο», τόνισε πρόσφατα ο υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης, προσθέτοντας ότι «μια πολιτική επιχειρηματολογία αναπτύχθηκε προεκλογικά και κρίθηκε πολιτικά μέσα από τις εκλογές. Δεν λέω ότι αυτή η υπόθεση δεν μένει να διερευνηθεί δικαστικά, και εφόσον το κρίνει αναγκαίο η αντιπολίτευση, θα κάνει περαιτέρω διερεύνηση το ελληνικό Κοινοβούλιο».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v