Φάμελλος: Η αισχροκέρδεια στα καύσιμα ξεκινάει από τα διυλιστήρια με ευθύνη της κυβέρνησης

«Η χώρα μας είναι στις ακριβότερες της Ευρώπης ακόμα και αν αφαιρεθούν οι φόροι, που στα καύσιμα είναι ιδιαίτερα υψηλοί στην Ελλάδα» τόνισε ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ.

Φάμελλος: Η αισχροκέρδεια στα καύσιμα ξεκινάει από τα διυλιστήρια με ευθύνη της κυβέρνησης

"Η Ελλάδα είναι σταθερά στις πρώτες θέσεις ακρίβειας καυσίμων στην Ευρώπη και αυτό επιβαρύνει όλους τους καταναλωτές, νοικοκυριά και οικονομία. Η ακρίβεια αυτή έρχεται σε αντίθεση με τις χαμηλότερες διεθνείς τιμές πετρελαίου (στο μπρεντ) σε σχέση με πέρυσι. Το θέμα της αισχροκέρδειας στα καύσιμα εντοπίζεται κυρίως στον κλάδο της διύλισης, με σοβαρές ευθύνες της κυβέρνησης, εφόσον η πολιτεία κατέχει ένα σημαντικό μετοχικό ποσοστό στα Ελληνικά Πετρέλαια και δεν ελέγχει το περιθώριο κέρδους ως οφείλει. Μάλιστα, η χώρα μας είναι στις ακριβότερες της Ευρώπης ακόμα και αν αφαιρεθούν οι φόροι, που στα καύσιμα είναι ιδιαίτερα υψηλοί στην Ελλάδα" τόνισε ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Σωκράτης Φάμελλος κατά τη συνάντηση αντιπροσωπείας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ με αντιπροσωπεία Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) σήμερα στη Θεσσαλονίκη.

Όπως τόνισε ο Σωκράτης Φάμελλος "το πρόβλημα της αισχροκέρδειας στα καύσιμα έχει αναδειχτεί από πέρυσι από τον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και αποτελεί ξεκάθαρη κυβερνητική ευθύνη εφόσον η κυβέρνηση δεν ελέγχει τα περιθώριο κέρδους της διύλισης. Για το θέμα αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ έχει ενημερώσει διαχρονικά και την Επιτροπή Ανταγωνισμού εφόσον παραβιάζεται ο υγιής ανταγωνισμός και υπάρχει κίνδυνος χειραγώγησης τιμών. Το θέμα είναι ιδιαίτερα κρίσιμο γιατί οι τιμές καυσίμων επηρεάζουν τον πληθωρισμό, όλες τις τιμές των προϊόντων και των υπηρεσιών και μειώνουν την αγοραστική δύναμη".

"Το 2022 ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ ανέδειξε ότι τα κέρδη των δύο διυλιστηρίων της χώρας ανήλθαν στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ τα υπερκέρδη, δηλαδή τα άδικα κέρδη πάνω από την συνήθη κερδοφορία, ανήλθαν στα 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ!".

"Από αυτά, η κυβέρνηση Μητσοτάκη με μεγάλη καθυστέρηση και πίεση και παρότι υπήρχε ευρωπαϊκή προτροπή για έκτακτη εισφορά σχεδιάζει να φορολογήσει μόνο 650 εκατομμύρια, δηλαδή ένα ποσοστό μόλις 25% και όχι 90% που ήταν η αρχική δέσμευση για τα υπερκέρδη της ενέργειας".

"Μάλιστα η αισχροκέρδεια είναι τόσο μεγάλη που τα κέρδη προ φόρων των ελληνικών πετρελαίων το 2022 ήταν 14 φορές πάνω από τα αντίστοιχα κέρδη την περίοδο 2018-2021!".

"Το εντυπωσιακό είναι ότι παρότι το θέμα αναδείχθηκε για τα υπερκέρδη του 2022 η ίδια πρακτική συνεχίζεται και το 2023 από τα διυλιστήρια, όπως και η προκλητική αισχροκέρδεια εις βάρος των καταναλωτών".

Ο Σωκράτης Φάμελλος αναφέρθηκε επίσης στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ για "μείωση του Ειδικού φόρου κατανάλωσης που θα μπορούσε να κατέβει στο χαμηλότερο επίπεδο των χρεώσεων των ευρωπαϊκών χωρών, όπως έχει άλλωστε προταθεί και από την εργαλειοθήκη της ΕΕ τον Οκτώβριο του 2021, λόγω της ενεργειακής κρίσης. Το δημοσιονομικό κενό θα μπορούσε να καλυφθεί από την έκτακτη φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων και θα προέκυπτε και από την αύξηση του τζίρου που θα δημιουργούσε η μείωση του φορολογικού κόστους."

"Αυτή η επιλογή θα συνέτεινε και στην αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου των καυσίμων που δυστυχώς προκαλείται και συντηρείται από τη μεγάλη φορολογική επιβάρυνση αλλά και από την καθυστέρηση της κυβέρνησης να κάνει ουσιαστικούς ελέγχους".

Ο Πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, κ.Κιουρτζής, και τα μέλη του ΔΣ της ΠΟΠΕΚ και της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝΒΕΘ) ενημέρωσαν πλήρως την αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, και τον κ.Φάμελλο, για τις πολύ υψηλές τιμές στα καύσιμα και για το οικονομικό πλήγμα του δέχονται οι πρατηριούχοι. Αναφέρθηκαν στα αίτια των υψηλών τιμών, που ανάμεσά τους βρίσκονται οι διεθνείς υψηλές τιμές και τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων όπως και στο πλαφόν ανώτατης τιμής πώλησης το οποίο επιβάλλει πολύ μικρό κέρδος στους πρατηριούχους, που δεν επηρεάζει τον καταναλωτή. Παρουσίασαν, επίσης, τα περιστατικά παραβατικότητας προμηθευτών και πρατηρίων με νόθευση και φοροδιαφυγή, που αφαιρούν έσοδα από τον κρατικό προϋπολογισμό, παραβιάζει τον υγιή ανταγωνισμό και θίγει τους καταναλωτές. Πρότειναν δε στους ακριτικούς νομούς να υπάρχει ενίσχυση των πολιτών για τα κόστος καυσίμων.

Στη συνάντηση που έγινε στη Θεσσαλονίκη συμμετείχαν από τη μεριά του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, πέρα από τον πρόεδρο Σωκράτη Φάμελλο, οι βουλευτές Θεοδώρα Τζάκρη, βουλευτής Πέλλας και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος, Χρήστος Γιαννούλης, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, Πέτρος Παππάς, βουλευτής Κιλκίς, καθώς και τα μέλη των γραμματειών των νομαρχιακών επιτροπών Α’ και Β’ Θεσσαλονίκης, Μακρίνα Κόστη και Χρήστος Δουϊτσης, μέλος ΚΕ που εκπροσωπούσε και τη βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης, Κατερίνα Νοτοπούλου.

Και από την πλευρά της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ) και της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝ.ΒΕ.Θ) συμμετείχαν οι Θέμης Κιουρζτής (Πρόεδρος της ΕΝΒΕΘ και Πρόεδρος της Π.Ο.Π.Ε.Κ), Χρήστος Σταυράκης (Αντιπρόεδρος της ΕΝ.ΒΕ.Θ και μέλος του ΔΣ της Π..Ο.Π.Ε.Κ), Σταύρος Ιωαννίδης (Γεν.Γραμματέας της ΕΝ.ΒΕ.Θ.–Εκπρόσωπος στην Π.Ο.Π.Ε.Κ), Μάκης Ηλιάδης (Ταμίας της ΕΝ.ΒΕ.Θ.–Εκπρόσωπος στην Π.Ο.Π.Ε.Κ. και Γιώργος Γαβριηλίδης (Μέλος του Δ.Σ. της ΕΝ.ΒΕ.Θ).

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v