Οικονόμου καλεί Σπίρτζη σε κατ' αντιπαράσταση συζήτηση με Γεραπετρίτη

Αντίδραση της κυβέρνησης στην τοποθέτηση του υπουργού Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ για το δυστύχημα στα Τέμπη. Η απάντηση ΣΥΡΙΖΑ. Τι υποστήριξε ο Χρ. Σπίρτζης για τα έργα στον σιδηρόδρομο.

Οικονόμου καλεί Σπίρτζη σε κατ αντιπαράσταση συζήτηση με Γεραπετρίτη

«Μέχρι το 2018 υπήρχε μονή σιδηροδρομική γραμμή και δεν έγινε καμία μετωπική σύγκρουση τρένων, διότι λειτουργούσαν μέχρι τότε συστήματα ασφαλείας. Σε τέσσερα χρόνια κατέρρευσε όλο το σύστημα του ΟΣΕ και φτάσαμε στο δυστύχημα».

Αυτό υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ο Χρήστος Σπίρτζης (φωτ.), που ήταν υπουργός Μεταφορών-Υποδομών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Πρόσθεσε μάλιστα πως «όταν είσαι υπουργός Μεταφορών και σου λένε ότι υπάρχει πρόβλημα με την ασφάλεια, σταματάς αμέσως τα δρομολόγια για να το αντιμετωπίσεις, όπως κάναμε εμείς όταν μας είχαν μιλήσει για πρόβλημα στο Τραμ».

Με τη φράση αυτή παρέπεμψε στον παραιτηθέντα υπουργό Κώστα Καραμανλή, ο οποίος παρότι είχε λάβει προειδοποιήσεις και εξώδικα από τους εργαζόμενους, διαβεβαίωνε στη Βουλή ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στα τρένα, μέχρι και οκτώ ημέρες πριν από την τραγωδία στα Τέμπη.

Ο κ. Σπίρτζης είπε επίσης:

  • Το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα υπήρχε, μαζί με τον δευτεροβάθμιο έλεγχο (στην Καρόλου), που σταμάτησε το 2020, το οποίο «έβλεπε» το σύστημα GPS σε κάθε τρένο που υπήρχε.
  • Παραδώσαμε 1.200 άτομα μόνιμο προσωπικό στον ΟΣΕ, σήμερα είναι 750. Στη Λάρισα είχαμε 25 μόνιμους σταθμάρχες, σήμερα είναι 10 και κάποιοι με μπλοκάκι.
  • Το ολοκληρωμένο σύστημα ασφαλείας δεν μπορούσε να τοποθετηθεί, πριν γίνει διπλή η σιδηροδρομική γραμμή. Έγινε το 2018.
  • Η σύμβαση του 2014 (κυβέρνηση Σαμαρά) ήταν από αυτές «που δεν μπορούν να ολοκληρωθούν ποτέ» και προχωρήσαμε σε συμπληρωματική σύμβαση. Με δικές μας και με ευρωπαϊκές πιέσεις (αφού μεγάλο μέρος των κονδυλίων ήταν ευρωπαϊκά κονδύλια), οι εργολάβοι δεσμεύθηκαν να το παραδώσουν το 2020. Αυτή τη σύμβαση παραδώσαμε στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, αλλά η τελική υπογραφή της έγινε μετά από ενάμιση χρόνο, το 2021. Εμείς είχαμε ολοκληρώσει το 68% του έργου, αυτό που θα πήγαινε να εγκαινιάσει ο κ. Μητσοτάκης την επομένη της τραγωδίας.

Γ. Οικονόμου: Θλιβερό μνημείο κυνισμού, σύγχυσης και ψεμάτων

«Η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή ανέλαβε ξεκάθαρα την ευθύνη που της αναλογεί για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Ο κ. Σπίρτζης, επί 4,5 χρόνια υπουργός Μεταφορών των κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ, εμφανίστηκε σήμερα για να τοποθετηθεί, δέκα ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα», σχολιάζει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

«Η τοποθέτησή του, η οποία συνιστά θλιβερό μνημείο κυνισμού, σύγχυσης και ψεμάτων, συνοψίζεται στο εξής: "Δεν φταίμε σε τίποτα εμείς". Είναι η κυνική γραμμή όλων των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Ευθύνες φέρουν οι προηγούμενοι και οι επόμενοι, όχι αυτοί. Φαρισαϊκά ισχυρίζονται πως οι παθογένειες και οι νοοτροπίες που γέννησαν την τραγωδία των Τεμπών δεν τους αφορούν.

Ο κ. Σπίρτζης και η κυβέρνηση που υπηρέτησε δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τα απαραίτητα έργα υποδομής και εκσυγχρονισμού των σιδηροδρόμων, ώστε να αναβαθμιστεί η ασφάλεια. Η υλοποίηση της περιβόητης σύμβασης για το διάστημα 2017-2019 είχε σταματήσει ολοκληρωτικά. Πρέπει να έχει περίσσευμα θράσους για να ισχυρίζεται πως ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε "ρολόι" επί ΣΥΡΙΖΑ και τον διέλυσε η κυβέρνηση της ΝΔ.

Την ώρα αυτή, η κομματική αντιπαράθεση είναι άχαρη και εντελώς αχρείαστη. Δεν είναι αυτό που απαιτεί η περίσταση και η κοινωνία. Ένα πράγμα όμως είναι η στάση ευθύνης και η αναζήτηση της αλήθειας και ένα άλλο, τα ψέματα και ο φαρισαϊσμός. Για αυτό καλούμε τον κ. Σπίρτζη να παραστεί στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, σε κατ' αντιπαράσταση συζήτηση με τον υπουργό Επικράτειας, αρμόδιο για θέματα Μεταφορών, κ. Γεραπετρίτη, προκειμένου να αποτυπωθεί με έγγραφα και στοιχεία η πραγματική κατάσταση. Καμιά συγκάλυψη. Οι πολίτες απαιτούν ανάδειξη και ανάληψη ευθυνών κι όχι ψέματα και υπεκφυγές».

ΣΥΡΙΖΑ: Ο κ. Οικονόμου επιζητά κοκορομαχίες πάνω στα συντρίμμια – Να απαντήσουν στα στοιχεία Σπίρτζη οι υπουργοί 

«Ο κ. Οικονόμου αντί αλαζονικά να αναζητά πόλωση και κοκορομαχίες πάνω στα συντρίμμια και το πένθος, ας καταλάβει ότι δεν είναι κατήγορος αλλά ελεγχόμενος. Τόσες μέρες έλεγαν πως δήθεν κρυβόταν ο κ. Σπίρτζης. Τώρα που βγήκε περιμένουμε να απαντήσουν επί της ουσίας στα στοιχεία που παρέθεσε και τα οποία επιβεβαιώνουν πως επί ΣΥΡΙΖΑ, παρά το γεγονός ότι δεν υπήρχε το ETCS – που ο ΣΥΡΙΖΑ έφθασε στο 68%, υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας, όπως περισσότεροι σταθμάρχες, το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου στην Καρόλου και το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, τις οποίες απαξίωσε και κατήργησε η ΝΔ», απαντά ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ.

«Στην Επιτροπή της Βουλής λοιπόν όσο και σε κάθε δημόσιο βήμα, αναμένουμε να έρθουν ως απολογούμενοι και να απαντήσουν τόσο ο εδώ και τέσσερα χρόνια αρμόδιος Υπουργός κ. Καραμανλής, που παραιτήθηκε υποκριτικά για να είναι υποψήφιος σαν να μην τρέχει τίποτα σε λίγες μέρες, όσο και οι αρμόδιοι υφυπουργοί Παπαδόπουλος και Καραγιάννης που είναι εξαφανισμένοι», προσθέτει.

«Σεβασμός στα θύματα σημαίνει σεβασμός στην αλήθεια. Όχι υποκρισία, όχι μετάθεση ευθυνών.

Νέα Δημοκρατία: Αράδιασε σειρά από ψέματα

Ο εξαφανισμένος κ. Σπίρτζης εμφανίστηκε 10 ημέρες μετά την τραγωδία, σε μια στιγμή που οι πολίτες απαιτούν αλήθειες που να απαντούν στα «γιατί» της τραγωδίας, προκειμένου, αραδιάζοντας σειρά ψεμάτων, να μας πει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν φταίει σε τίποτα, σχολιάζει η ΝΔ συνεχίζοντας:

«Ότι τις ευθύνες φέρουν αποκλειστικά οι προηγούμενοι και οι επόμενοι και ότι παθογένειες και νοοτροπίες που γέννησαν την τραγωδία των Τεμπών δεν τους αφορούν. Σε μια στιγμή που χρειάζεται σοβαρή και ουσιαστική συζήτηση και ανάδειξη και ανάληψη ευθυνών, ο κ.Σπίρτζης, που ήταν υπουργός επί 4,5 χρόνια, αρνείται οποιαδήποτε ευθύνη για τα προβλήματα και τις καθυστερήσεις στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου. Ο ΣΥΡΙΖΑ, με την ανακοίνωσή του, καλύπτει απόλυτα τον κ. Σπίρτζη.

Παραθέτουμε κάποιες πρώτες απαντήσεις στα πολλά ψέματά του:

Ψέμα: «Παραδώσαμε το 68% του έργου, αλλά η Αlstom δεν υπέγραφε τις μελέτες»

Αλήθεια: Η σύμβαση, η οποία ξεκίνησε στο τέλος του 2014, ενώ θα έπρεπε να ολοκληρωθεί ως το 2016, αναπτύχθηκε έως το 2017 μερικώς. Είχε υπάρξει παράδοση του 32% του παραδοτέου, στο οποίο δυστυχώς, όμως, «υπήρχαν σοβαρότατα σφάλματα, κατ' αποτέλεσμα ένα ποσοστό όχι πάνω από 18% ήταν αυτό που ήταν γνήσια λειτουργικό τα δύο αυτά χρόνια. Το υπόλοιπο χρειαζόταν να ανακατασκευασθεί. Το 2017 σταματά στην πραγματικότητα η εφαρμογή της σύμβασης γιατί προέκυψαν σοβαρότατα λάθη στην εφαρμογή». Επιπλέον, το περίφημο 68% αναφέρεται σε ποσοστά απορρόφησης των χρηματοδοτήσεων και όχι σε λειτουργικά τμήματα τα οποία παραδόθηκαν επί των ημερών ΣΥΡΙΖΑ στον ΟΣΕ για χρήση. Συγκεκριμένα: επί θητείας ΣΥΡΙΖΑ παραδόθηκαν 17 σταθμοί, σε σύνολο 52, εκ των οποίων οι μισοί ανακατασκευάστηκαν επί κυβέρνησης ΝΔ αδαπάνως για το δημόσιο και κατασκευάστηκαν 19 επιπλέον. Σχετικά με το ETCS, μέχρι το 2020 είχαν παραδοθεί μηδέν (0) σταθμοί, ενώ μεταξύ 2020-2023 παραδόθηκαν 21 σταθμοί για χρήση στον ΟΣΕ, ήτοι το 40% του έργου.

Ψέμα: «Στη Λάρισα υπήρχε και δεύτερο σύστημα τηλεδιοίκησης που υπέστη βλάβη το 2019 και κάηκε και δεν το έφτιαξε κανείς. Γιατί δεν το έφτιαξε κανείς; 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις έκαναν».

Αλήθεια: Το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε πλήρως από τον Νοέμβριο του 2022. Το 2017 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έκλεισε ο τοπικός σταθμός σηματοδότησης στη Λάρισα. Η τηλεδιοίκηση ήταν ενεργή, όμως, σύμφωνα με έγγραφο του ΟΣΕ, δεν λειτουργούσε, δεν τους επέτρεπε να δουν τίποτα πλην ενός πολύ μικρού τμήματος, μέχρι την πυρκαγιά του 2019, οπότε και καταστράφηκε. Ο νέος τοπικός σταθμός παραδόθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ τον Νοέμβριο του 2022 και έκτοτε ήταν πλήρως λειτουργικός. Άρα ο σταθμάρχης θα μπορούσε και να χαράξει ηλεκτρονικά την πορεία και να δει το τρένο για 5.5 χιλιόμετρα. Δεν έκανε τίποτα από τα δύο. Την ίδια ημέρα τα υπόλοιπα δρομολόγια έγιναν κανονικά με αυτόματη χάραξη, κάτι που αποδεικνύει ότι το σύστημα λειτουργούσε πλήρως.

Ψέμα: «Επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ήταν πάντα 2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό»

Αλήθεια: Ποτέ δεν υπήρχε υποχρέωση για δύο σταθμάρχες. Αρκεί να κοιτάξει κάποιος τους πίνακες υπηρεσίας για να το διαπιστώσει. Υπάρχουν 3 βάρδιες στις οποίες επιμερίζεται το έργο. Το ρυθμιστικό πλαίσιο προβλέπει ότι ο προϊστάμενος είναι εκείνος που καθορίζει τις βάρδιες. Ο ΣΥΡΙΖΑ ουδέποτε άλλαξε το πλαίσιο για να καταστήσει τους 2 σταθμάρχες υποχρεωτικό.

Ψέμα: «Κάναμε ειδική πρόσκληση για να βγουν έκπτωτοι οι εργολάβοι»

Αλήθεια: Αυτό είναι κάτι που ποτέ δεν έκανε ο κ. Σπίρτζης. Είναι ένα ακόμη από τα πολλά που ο ΣΥΡΙΖΑ εκ των υστέρων προβάλλει, αλλά ουδέποτε έπραξε.

Ψέμα: «Όταν ήμουν Υπουργός μπορούσες να δεις πού ήταν το κάθε τρένο»

Αλήθεια: Ο κ. Σπίρτζης συγχέει το σύστημα τηλεδιοίκησης που δείχνει ακριβώς πού βρίσκεται κάθε αμαξοστοιχία, δηλαδή σε ποια συγκεκριμένη γραμμή ανόδου ή καθόδου, και το σύστημα απλής πλοήγησης το οποίο δείχνει μόνο τη γενική θέση ενός οχήματος. Στην πραγματικότητα, υπήρχε ένα σύστημα GPS το οποίο όμως δεν έδειχνε σε ποιες ράγες κινείται το τρένο, αλλά απλά το στίγμα της τοποθεσίας του. Άρα, όταν υπάρχουν δύο γραμμές, όπως εν προκειμένω, δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση ο σταθμάρχης να δει αν κινείται στη σωστή ή στη λάθος γραμμή. Συνεπώς, δεν είχε απολύτως κανένα ωφέλιμο αποτέλεσμα. Αντιθέτως, στο τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης, που είναι σε λειτουργία από τον Νοέμβριο του 2022 στη Λάρισα, ο κάθε σταθμάρχης μπορεί να δει ακριβώς τη γραμμή πάνω στην οποία κινείται η αμαξοστοιχία, πριν την είσοδο του τρένου στον σταθμό και μετά την αναχώρησή του. Αυτό το σύστημα έως τον Σεπτέμβριο θα έχει εγκατασταθεί σε όλον τον κύριο άξονα.

Έχει απευθυνθεί πρόσκληση στον κ. Σπίρτζη να παραστεί στην Επιτροπή Μεταφορών και Εμπορίου της Βουλής σε κατ’ αντιπαράσταση συζήτηση με τον υπουργό Επικρατείας αρμόδιο για θέματα μεταφορών κ. Γεραπετρίτη, προκειμένου να αποτυπωθεί με έγγραφα και στοιχεία η πραγματική κατάσταση. Ο κ. Γεραπετρίτης θα είναι εκεί. Ο κ. Σπίρτζης θα είναι;

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v