Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μέτρα για τον σιδηρόδρομο ανακοινώνει η κυβέρνηση, κόβονται δρομολόγια

Σήμερα οι ανακοινώσεις από τον Γιώργο Γεραπετρίτη. Στόχος η άμεση βελτίωση της ασφάλειας του δικτύου μέχρι να ολοκληρωθεί το Ηλεκτρονικό Σύστημα Διοίκησης. Τα χρονοδιαγράμματα και το ιστορικό της σύμβασης 717.

Μέτρα για τον σιδηρόδρομο ανακοινώνει η κυβέρνηση, κόβονται δρομολόγια

Τις πρώτες κινήσεις με στόχο την άμεση βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου μέχρι να ολοκληρωθεί το Ηλεκτρονικό Σύστημα Διοίκησης ανακοινώνει σήμερα η Κυβέρνηση, υπό τη βαριά σκιά του δυστυχήματος στα Τέμπη.

Ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για τα θέματα των μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, μετά τη διήμερη αυτοψία που έκανε σε Θεσσαλία και Θεσσαλονίκη, θα παραχωρήσει την πρώτη του συνέντευξη Τύπου με τη νέα του ιδιότητα, σε μια προσπάθεια ενεργοποίησης των αναγκαίων δικλίδων ασφαλείας για τη σταδιακή επιστροφή της ομαλότητας στις δημόσιες συγκοινωνίες. Εγχείρημα καθόλου εύκολο, δεδομένης της δυσμενούς -εκ των πραγμάτων- θέσης στην οποία έχει βρεθεί το Μέγαρο Μαξίμου, με φόντο το πλήθος των καταγγελιών και αποκαλύψεων για κενά και παραλείψεις στο σύστημα λειτουργίας των σιδηροδρόμων.

«Θα καταβληθούν οι αναγκαίες προσπάθειες, ώστε το ταχύτερο δυνατό να γίνουν κινήσεις που θα εμπεδώσουν αίσθημα ασφαλείας του κόσμου για τον σιδηρόδρομο», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, στην τελευταία ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Γεραπετρίτης θα γνωστοποιήσει τις σχετικές κυβερνητικές αποφάσεις, θέλοντας να εκπέμψει το μήνυμα ότι η Κυβέρνηση «αναγνωρίζει και σπεύδει να διορθώσει τα λάθη της».

Αργά το απόγευμα, ο υπουργός Επικρατείας συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, προκειμένου να οριστικοποιήσουν τις σημερινές ανακοινώσεις. Χωρίς να έχουν γίνει γνωστές οι οριστικές αποφάσεις, στην κυβερνητική φαρέτρα υπάρχει μια σειρά μέτρων, ανάμεσα στα οποία και τα ακόλουθα:

  • Προσωρινή (λίγων εβδομάδων) αναστολή λειτουργίας του δρομολογίου Αθήνας - Θεσσαλονίκης όσον αφορά τα επιβατηγά τρένα ή περιορισμό των δρομολογίων με ελαττωμένη ταχύτητα.
  • Ενίσχυση με επιπλέον προσωπικό, προκειμένου να απασχολούνται δύο σταθμάρχες ανά βάρδια.
  • Επαναλειτουργία του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου του ΟΣΕ.
  • Σύσταση Σώματος Εσωτερικού Ελέγχου στον Οργανισμό.

Εγκατάσταση τηλεδιοίκησης

Ο κ. Γεραπετρίτης αναμένεται να ανακοινώσει επίσης συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την εγκατάσταση της τηλεδιοίκησης σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ θα αναφερθεί με λεπτομέρειες στο ιστορικό της πολυσυζητημένης σύμβασης 717 για τα συστήματα ασφαλείας των τρένων, εμπλέκοντας και καταλογίζοντας ευθύνες και στην προηγούμενη κυβέρνηση.

Τα ζητήματα αυτά θα συζητηθούν και στο αυριανό υπουργικό συμβούλιο, που θα συνεδριάσει στο Μέγαρο Μαξίμου υπό την προεδρία του πρωθυπουργού. Όπως έγινε γνωστό από κυβερνητικές πηγές, μοναδικό αντικείμενο της ατζέντας θα είναι το τραγικό δυστύχημα και οι παράμετροι γύρω από αυτό. Αυτό θα είναι και το αντικείμενο της συζήτησης του πρωθυπουργού με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, στο πλαίσιο των μηνιαίων τακτικών συναντήσεών τους στο Προεδρικό Μέγαρο.

Με ενδιαφέρον, εξάλλου, αναμένεται η σημερινή επίσκεψη στην Αθήνα του Εκτελεστικού Διευθυντή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ και του Διευθυντή επίγειων μεταφορών της γενικής διεύθυνσης μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κρίστιαν Σμιτ, προκειμένου να συναντηθούν με τις αρμόδιες ελληνικές αρχές, με θέμα την τεχνική υποστήριξη για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της ασφάλειας των ελληνικών σιδηροδρόμων. Η επίσκεψη πραγματοποιείται σε συνέχεια της σχετικής τηλεφωνικής επικοινωνίας του Κυριάκου Μητσοτάκη με την πρόεδρο της Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Την πρώτη της συνεδρίαση πραγματοποίησε χθες η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, που συγκροτήθηκε με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να διερευνήσει και να αναδείξει τα συστημικά προβλήματα και τις δυσλειτουργίες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v