Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΣΥΡΙΖΑ: Διακομματική επιτροπή για την τραγωδία με εποπτεία Βουλής

Αντιδρά στην «υπερκομματική ομάδα» υπό την εποπτεία του υπουργείου Μεταφορών. «Δεν γίνεται ο ελεγχόμενος να είναι ταυτόχρονα και ελεγκτής». Προπομπός «η σπουδή του κ. Μητσοτάκη να μιλήσει για ανθρώπινο λάθος, πριν αρχίσει η έρευνα».

ΣΥΡΙΖΑ: Διακομματική επιτροπή για την τραγωδία με εποπτεία Βουλής

Επιτροπή εμπειρογνωμόνων με διακομματική συναίνεση και εποπτεία από τη Βουλή προτίθεται να ζητήσει η αξιωματική αντιπολίτευση.

Δια του αρμόδιου τομεάρχη Υποδομών Νίκου Παππά, ο ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία αντέδρασε στην κυβερνητική επιλογή για ορισμό υπερκομματικής επιτροπής, όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης την Τετάρτη και εξειδίκευσε χθες ο νέος υπουργός Μεταφορών-Υποδομών Γιώργος Γεραπετρίτης.

Κατά τον υπουργό, «σήμερα κιόλας θα συσταθεί μία επιτροπή εμπειρογνωμόνων που θα μελετήσει τα συστατικά αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία, τις παθολογίες, τις αδράνειες που υπήρξαν διαχρονικά -εφόσον υπήρξαν- και όχι για να αποδοθούν ευθύνες», οι οποίες θα είναι αντικείμενο της δικαστικής έρευνας.

Επισήμως, η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ εδράζεται στη θέση ότι δεν είναι δυνατόν ο «ελεγχόμενος», δηλαδή το υπουργείο Μεταφορών-Υποδομών, να είναι ταυτόχρονα και «ελεγκτής», αφού και θα ορίσει και θα εποπτεύει την επιτροπή.

Ανεπισήμως, αρμόδια στελέχη μεταφέρουν τη βεβαιότητα ότι μία τέτοια υπερκομματική επιτροπή θα απαρτίζεται από… «Συνολάκηδες», οι οποίοι θα φροντίσουν ώστε η κυβέρνηση να εμφανιστεί άμοιρη ευθυνών για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα. Υπενθυμίζουν δε, ότι αμέσως μετά την τραγωδία στο Μάτι, ο κ. Μητσοτάκης, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ανέθεσε την εκπόνηση μελέτης στον πανεπιστημιακό Κώστα Συνολάκη, ο οποίος όμως ήταν ήδη μέλος του Ιδρύματος Κωνσταντίνος Μητσοτάκης.

Σύμφωνα με την πρόταση που επεξεργάζεται ο ΣΥΡΙΖΑ, η επιτροπή «σαφώς θα αποτελείται από εμπειρογνώμονες», οι οποίοι θα επιλεγούν με διακομματική συναίνεση, για παράδειγμα μέσα από τη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, η οποία θα εποπτεύει το έργο της (εξασφάλιση στοιχείων, χρονοδιαγράμματα κ.λπ.). Εάν, δε, προκηρυχθούν άμεσα οι εκλογές και διαλυθεί η Βουλή στις 10 Μαρτίου, «θα βρεθεί ένας κοινά αποδεκτός τρόπος να συνεχιστεί αυτή η εποπτεία».

«Άκυρη» και η επιτροπή του υπ. Μεταφορών

Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι πριν από λίγες εβδομάδες ψηφίσθηκε στη Βουλή η σύσταση επιτροπής που θα διερευνά τα σιδηροδρομικά και αεροπορικά ατυχήματα/δυστυχήματα. Δεδομένου όμως ότι υπάγεται στο υπουργείο Μεταφορών, δεν μπορεί αντικειμενικά να αναλάβει δράση για την τραγωδία στα Τέμπη, αφού, πάλι, «ο ελεγχόμενος θα είναι ταυτόχρονα και ελεγκτής». (σ.σ. ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είχε καταψηφίσει την εν λόγω νομοθετική ρύθμιση με αυτό το σκεπτικό).

Επιπλέον, τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης αντέδρασαν με τη σπουδή του πρωθυπουργού να δηλώσει, την Τετάρτη, ότι το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα οφείλεται «σε τραγικό ανθρώπινο λάθος».

Σπουδή που, όπως επισημαίνουν στελέχη τους, έδειξε την πρόθεση της κυβέρνησης να βγάλει από πάνω της κάθε ευθύνη πριν ακόμα αρχίσει, έστω και τυπικά, η διερεύνηση των αιτίων.

Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, μάλιστα, αφού τονίζεται εκ νέου ότι «οι ευθύνες θα αποδοθούν στο ακέραιο και τη στιγμή που πρέπει», σημειώνεται: «Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι ο πρωθυπουργός μπορεί μετά από τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης να μεταθέτει για ακόμη μία φορά τις κυβερνητικές ευθύνες στις διαχρονικές παθογένειες και την αντικειμενική πολιτική ευθύνη του υπουργού του, όπως επιχείρησε με τη χθεσινή (σ.σ. προχθεσινή) του δήλωση».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v