Τσίπρας: Προειδοποιώ τον κ. Μητσοτάκη για το δημοσιονομικό ρίσκο με τα NPΕs

Ενόψει Eurostat κάλεσε τον πρωθυπουργό «να σταματήσει κάθε διαδικασία» που θα φορτώσει στο δημόσιο χρέος 19 δισ. ευρώ. Τι είπε για το σχέδιο «Ηρακλής» και για τους πλειστηριασμούς με βάση νόμο του 2003. Γιατί προέταξε την ανάγκη «αξιοπιστίας» των προτάσεων του ΣΥΡΙΖΑ.

Τσίπρας: Προειδοποιώ τον κ. Μητσοτάκη για το δημοσιονομικό ρίσκο με τα NPΕs

Προειδοποίηση στον πρωθυπουργό να μη μεταφέρει στο δημόσιο χρέος το ρίσκο των κόκκινων δανείων, απηύθυνε χθες ο Αλέξης Τσίπρας, λόγω της επικείμενης εκτίμησης της Eurostat και της «έκρηξης» των πλειστηριασμών.

Κλείνοντας τις διήμερες εργασίες της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, προχώρησε σε εκτενή αναφορά «στο περιβόητο σχέδιο Ηρακλής», όπως είπε, καταλήγοντας: «Προειδοποιώ τον κ. Μητσοτάκη: Αν οι εγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου εγγραφούν στο δημόσιο χρέος και φεσώσουν τον ελληνικό λαό με σχεδόν 20 δισεκατομμύρια ευρώ για να παίρνουν τα funds κοψοχρονιά τα σπίτια της μεσαίας τάξης, που υποτίθεται ότι θα στήριζε, θα πρέπει όχι μόνο να λογοδοτήσει αλλά να σταματήσει τώρα οποιαδήποτε διαδικασία».

Λέγοντας «πάμε να δούμε τι έχει κάνει η κυβέρνηση στις τράπεζες», τόνισε:

- Έδωσαν 19 δισεκατομμύρια εγγυήσεις στο περιβόητο σχέδιο «Ηρακλής», για να πάρουν τα funds, μέσω των λεγόμενων servicers, τα κόκκινα δάνεια στο μισό της αξίας και να κάνουν πλειστηριασμούς για να τα πουλήσουν περισσότερο και να κερδίσουν.

- Το ερώτημα είναι: Γιατί πριν προχωρήσει αυτή η διαδικασία, να μη δίνεται η δυνατότητα να ερωτηθεί ο ιδιοκτήτης, αν μπορεί με μια εύλογη ρύθμιση, παραπάνω από το μισό να πω εγώ, να δώσει κάτι ώστε να μπορέσει να κρατήσει το σπίτι του; Γιατί χωρίς ρύθμιση να ζητά η τράπεζα από τον ιδιοκτήτη το 150% ή το 200% της αξίας και να δίνει στα funds τη μισή ή στα 3/5;

- Όταν ήμασταν εμείς κάτω από τη σκληρή επιτροπεία το ’15, η τρόικα ήρθε να μας επιβάλει μια νομοθετική διαδικασία για να προχωρήσουν οι αξιολογήσεις, να μπορούν να παίρνουν κόκκινα δάνεια οι servicers.
Εμείς όμως ψηφίσαμε, μέσα από σκληρή διαπραγμάτευση, ένα νόμο ο οποίος προέβλεπε και προβλέπει να μπορεί να προχωρήσει η διαδικασία εκποίησης δανείων στους servicers μόνο υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχουν συγκεκριμένα στάδια για τη ρύθμιση των δανείων αυτών με τους ιδιοκτήτες.

- Τι έκανε όταν ήρθε η Νέα Δημοκρατία; Έφτιαξε το σχέδιο «Ηρακλής» και προχώρησε στη διαδικασία των πλειστηριασμών. Αλλά επειδή προφανώς ο νόμος που εμείς ψηφίσαμε το ’15 δεν τους έκανε, διότι προέβλεπε στάδια ρυθμίσεων, πήγαν να προχωρήσουν τη διαδικασία μ’ ένα νόμο του 2003.

Ένας νόμος που δεν προβλέπει υποχρεωτικά στάδια ρυθμίσεων και δίνει πλήρη φορολογική απαλλαγή σε όλες τις πράξεις που διενεργούν τα funds. Να μην καταβάλλεται δηλαδή φόρος υπεραξίας στην πώληση, να μην πληρώνεται ΦΠΑ, να μην υποβάλλεται φόρος για τους τόκους που εισπράττονται από την εξυπηρέτηση των δανείων. Αντιθέτως, ο νόμος του ’15 προβλέπει ότι κάθε πράξη και κάθε ενέργεια φορολογείται. Γι' αυτό επέλεξαν, κυβέρνηση και funds, το πλαίσιο του 2003, για να κάνουν πλειστηριασμούς και να βγάζουν εύκολα χρήμα.

- Ποια είναι τ’ αποτελέσματα σε νούμερα; 44.000 πλειστηριασμοί προβλεπόμενοι το 2022. Έχουν γίνει πάνω από 30.000. Είναι τρεις φορές περισσότεροι απ’ ό,τι έγιναν το ’21. Αλλά ούτε 3 στους 100 ιδιοκτήτες δεν κατάφεραν να μπουν σε καθεστώς ρύθμισης.

- Υπήρξαν προσφυγές, ο Άρειος Πάγος έβγαλε απόφαση ότι είναι παράνομο να διεξάγεται αυτή η διαδικασία, διότι ο νόμος του 2003 έχει ένα κενό: δεν υπήρχαν τότε funds και servicers. Άρα λοιπόν όλη αυτή η διαδικασία είναι μια διαδικασία η οποία είναι εκτός νομιμότητας.

Η κυβέρνηση άφηνε μέχρι προχθές ανοιχτό το αν θα φέρει τροπολογία για να νομιμοποιήσει αυτή τη διαδικασία. Την προηγούμενη εβδομάδα, κάτω και από τη δική μας πίεση, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι δεν θα φέρει τροπολογία.

- Θέλω σήμερα να δώσουμε μια προειδοποίηση προς την κυβέρνηση. Να μην τολμήσει καν να φέρει στη Βουλή οποιαδήποτε τροπολογία, και κυρίως ν’ αναλάβει τις ευθύνες της σ’ αυτό το τεράστιο κοινωνικό θέμα. Την ερχόμενη Τετάρτη θα μάθουμε, απ’ ό,τι φαίνεται, επίσημα, την εκτίμηση της Eurostat σε σχέση με τις εγγυήσεις των 19 δισεκατομμυρίων ευρώ, εγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου για το σχέδιο «Ηρακλής», για να γίνεται όλη αυτή ή διαδικασία.

Προειδοποιώ τον κ. Μητσοτάκη: Αν οι εγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου εγγραφούν στο δημόσιο χρέος και φεσώσουν τον ελληνικό λαό με σχεδόν 20 δισεκατομμύρια ευρώ για να παίρνουν τα funds κοψοχρονιά τα σπίτια της μεσαίας τάξης που υποτίθεται ότι θα στήριζε, θα πρέπει όχι μόνο να λογοδοτήσει, αλλά να σταματήσει τώρα οποιαδήποτε διαδικασία.

Το κυβερνητικό «αύριο» επιβάλλει αξιοπιστία

Πέραν αυτού του ζητήματος αλλά και της συζήτησης που έγινε στη συνεδρίαση για την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ (σ.σ. εγκρίθηκε από την Κεντρική Επιτροπή) για επέκταση των χωρικών υδάτων στην Ανατολική Μεσόγειο, ο κ. Τσίπρας έθεσε το θέμα της αξιοπιστίας που πρέπει να έχουν οι προτάσεις του κόμματος, διότι «αύριο» θα κληθεί να τις προχωρήσει ως κυβέρνηση.

«Είναι πολύ κρίσιμο το θέμα της αξιοπιστίας, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας όχι ότι δουλεύουμε για να είμαστε δεύτερο κόμμα και να διατυπώνουμε τις ωραίες μας απόψεις, αλλά ότι θα είμαστε κυβέρνηση αύριο».

Απευθυνόμενος μάλιστα στον Θοδωρή Δρίτσα, ο οποίος (όπως συνολικά η «Ομπρέλα») εξέφρασε αντιρρήσεις για το «ναι» του κόμματος στην ένταξη της Σουηδίας και της Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ, είπε:

«Αγαπημένε μου Θοδωρή, θα είσαι εσύ υπουργός και θα ασκήσεις βέτο στο υπουργικό για να προβάλουμε, ως χώρα, βέτο στην ένταξη της Σουηδίας και της Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ, όταν είναι αυτό που επιθυμούν αυτές οι χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Αριστεράς εκεί;».

Σε άλλο σημείο, ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε στη σοβαρή δουλειά που πρέπει να γίνει για συνεργασίες ενόψει των αυτοδιοικητικών εκλογών, ώστε η εικόνα των δήμων και των περιφερειών να μην είναι πάλι «μπλε», όπως το 2019, αλλά «κόκκινη ή έστω πρασινοκόκκινη».

Γενικότερα, έγινε μεγάλη συζήτηση στην παρουσία και δράση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στους μαζικούς χώρους, καθώς τα ποσοστά που κερδίζει σε επιμέρους αρχαιρεσίες υπολείπονται θεματικά εκείνων των εθνικών εκλογών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v