Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μητσοτάκης: Και σταθμοί και αρχαία, σε 16 μήνες το μετρό Θεσσαλονίκης

Μήνυμα του πρωθυπουργού για την έναρξη λειτουργίας τριών σταθμών του μετρό στον Πειραιά. Η κυβέρνηση θα αντιμετωπίσει το θέμα της εισιτηριοδιαφυγής, ξεκαθάρισε. Κρίσιμη για την Αττική η ολοκλήρωση της γραμμής 4.

Μητσοτάκης: Και σταθμοί και αρχαία, σε 16 μήνες το μετρό Θεσσαλονίκης

«Το πρώτο λιμάνι της χώρας αποκτά τη θέση που του αξίζει, μια θέση αντάξια της πλούσιας ιστορίας του. Και η Κυβέρνησή μας για ακόμα μια φορά κάνει πράξη το κεντρικό μας σύνθημα: Συνέπεια, Συνέχεια, Σταθερότητα και στην υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής. Έργων που έχουν ένα μεγάλο κοινωνικό πρόσημο, διότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς εξυπηρετούν όλους τους πολίτες, αλλά πρωτίστως εξυπηρετούν εκείνους τους πολίτες που δεν έχουν δυνατότητα να μετακινηθούν με άλλο τρόπο, με φτηνό εισιτήριο, με ασφάλεια», σημείωσε ο Πρωθυπουργός κατά την ομιλία του.

«Οι πολίτες οι οποίοι έδειξαν εδώ μεγάλη υπομονή για την ολοκλήρωση του έργου αυτού, σήμερα θα αισθάνονται και μεγάλη ικανοποίηση και στα «Μανιάτικα» και στον «Πειραιά» και στο «Δημοτικό Θέατρο», γιατί εκτός από Μετρό παραδίδουμε και καινούριες πλατείες, κοσμήματα, αναβαθμίζουμε ουσιαστικά την ποιότητα ζωής μέσα σε μία εξαιρετικά πυκνοκατοικημένη περιοχή», πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης.

«Κάποιες κυβερνήσεις παραδίδουν πραγματικά έργα και κάποιες κυβερνήσεις μας παρουσίαζαν μουσαμάδες με ζωγραφισμένα εκδοτήρια, ωσάν να μπορούν τάχα να εξαπατήσουν τους πολίτες με αυτόν τον τρόπο», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος απευθυνόμενος προς τον πρώην Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά που παρέστη στην εκδήλωση υπενθύμισε πως «το έργο αυτό όντως ξεκίνησε έμπρακτα από τη δικιά μας τότε διακυβέρνηση και χαίρομαι που είσαι σήμερα παρών, αποδεικνύοντας ότι ναι, τα έργα αυτά προφανώς και έχουν μια συνέχεια και όλες οι κυβερνήσεις με τον τρόπο τους τα έχουν υπηρετήσει».

«Δεν νοείται βιώσιμη ανάπτυξη, μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και παρεμβάσεις φιλικές προς τον πολίτη, χωρίς τη σημαντική επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς στο λεκανοπέδιο. Το λεκανοπέδιο θα γίνει αβίωτο εάν δεν μπορέσουμε να υλοποιήσουμε τα σημαντικά έργα υποδομής, με σημαντικότερη τη Γραμμή 4, αλλά και τις επεκτάσεις της Γραμμής 2. Γι’ αυτό και δώσαμε τόσο μεγάλη σημασία στο να μπορέσουμε να ξεμπλοκάρουμε τα έργα αυτά» ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης, προσθέτοντας πως «όταν ολοκληρωθεί η Γραμμή 4 και δρομολογηθούν και οι υπόλοιπες επεκτάσεις οι οποίες ήδη μελετούνται, πάνω από 1 εκατομμύριο Αθηναίοι και επισκέπτες της πόλης θα χρησιμοποιούν το Μετρό καθημερινά».

Αναφερόμενος στη πολύ σημαντική δουλειά που έγινε από το Υπουργείο Πολιτισμού σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό, για τη δημιουργία μιας μόνιμης αρχαιολογικής έκθεσης για το Σύστημα Ύδρευσης της αρχαίας πόλης του Πειραιά με τα ευρήματα που αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια των ανασκαφών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε πως «έχουμε πια δημιουργήσει μια σχολή η οποία αναγνωρίζεται παγκόσμια για το πώς μπορούν να κατασκευάζονται τέτοια έργα με ταυτόχρονη ανάδειξη της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς».

Ο Πρωθυπουργός τόνισε επίσης ότι θα πρέπει να εξεταστεί πιο συστηματικά και το ζήτημα της αποτελεσματικότερης αντιμετώπισης της «εισιτηριοδιαφυγής», καθώς όπως είπε «δε νοείται κάποιοι να πληρώνουν και κάποιοι να χρησιμοποιούν τα Μέσα χωρίς να καταβάλλουν το αντίστοιχο τίμημα». Παράλληλα επεσήμανε ότι σε 15-16 μήνες θα εγκαινιαστεί και το μετρό στη Θεσσαλονίκη.

«Το Μετρό έφτασε στον Πειραιά. Οι τρεις νέοι σταθμοί «Πειραιάς», «Μανιάτικα» και «Δημοτικό Θέατρο» αποτελούν ένα πραγματικό κατασκευαστικό επίτευγμα. Βλέπετε ότι εδώ στο «Δημοτικό Θέατρο» έχουμε σίγουρα έναν από τους πιο όμορφους και ιδιαίτερους σταθμούς ολόκληρου του δικτύου μας», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

«Το έργο του Μετρό στον Πειραιά αποδεικνύει ότι η παρουσία αρχαιοτήτων και η έρευνα της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, στο πλαίσιο ενός μεγάλου δημόσιου έργου, συνιστά ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την πόλη, παρά εμπόδιο στην ομαλή εξέλιξη του έργου. Η αρχαιολογική έρευνα αφηγείται ιστορίες από τη διαχρονική ζωή της πόλης, που μπορούν να συνδυαστούν δημιουργικά με την αναπτυξιακή προοπτική των σύγχρονων πόλεων. Αυτό το τελευταίο αποδεικνύεται και στην περίπτωση του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη. Το ιστορικό όφελος από την αρχαιολογική έρευνα σε όλο το έργο, ιδιαίτερα στους σταθμούς «Αγία Σοφία» και «Βενιζέλου» με την αποκάλυψη -εκτός των άλλων πολύ σημαντικών ρωμαϊκών και βυζαντινών καταλοίπων- οικιστικές μαρτυρίες της Θεσσαλονίκης του Κασσάνδρου είναι τεράστιο. Στο τέλος του 2023, εσείς, κ. Πρωθυπουργέ, θα είστε εκείνος που θα αποδώσει στην Θεσσαλονίκη, όχι μόνο τον Μητροπολιτικό Σιδηρόδρομο με πέντε σταθμούς-μουσεία, αλλά και με τον μεγαλύτερο διεθνώς αρχαιολογικό χώρο ενταγμένο σε ένα μείζον τεχνικό έργο, στην καθημερινότητα της πόλης και των επιβατών του Μετρό», σημείωσε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη.

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, τόνισε πως «ο συνολικός αριθμός επιβατών των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό θα ξεπεράσει το ένα 1 εκατομμύριο ημερησίως. Συγκεκριμένα κάθε ημέρα 1,1 εκατομμύρια άνθρωποι θα χρησιμοποιούν το Μετρό για να διασφαλίσουν άνετη, γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση». «Στα 3 χρόνια που είμαστε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάνουμε πράξη τις δεσμεύσεις μας επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά ότι είμαστε η παράταξη των πραγματικών μεταρρυθμίσεων και των μεγάλων έργων. Γιατί και αυτό το έργο ξεκίνησε από την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά και ολοκληρώθηκε από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη», υπενθύμισε ο κ. Καραγιάννης.

 

 

Χαιρετίζει η Κομισιόν

Σήμερα εγκαινιάζεται ένα από τα μεγαλύτερα έργα που χρηματοδοτούνται από την πολιτική συνοχής στην Ελλάδα και σε όλη την ΕΕ, η επέκταση της γραμμής του μετρό της Αθήνας προς τον Πειραιά. Το έργο έχει λάβει χρηματοδότηση ύψους 470 εκατ. ευρώ από την ΕΕ, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η επίτροπος Συνοχής και Μεταρρυθμίσεων κ. Ελίζα Φερέιρα δήλωσε σχετικά: «Χάρη στα κονδύλια της πολιτικής συνοχής, θα βελτιωθεί η ζωή των πολιτών στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά. Το μετρό θα φτάσει στην πόλη του Πειραιά, την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, συνδέοντας το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας με το μεγαλύτερο λιμάνι της σε λιγότερο από μία ώρα. Αυτό το μείζον έργο θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη και θα ωφελήσει σημαντικά την εθνική οικονομία της Ελλάδας».

Με το έργο αυτό ολοκληρώνεται η γραμμή μετρό 3 από την Αθήνα στον Πειραιά και βελτιώνεται σημαντικά η πρόσβαση των κατοίκων του λεκανοπεδίου Αττικής στο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών. Με τους τρεις νέους σταθμούς, Μανιάτικα, λιμάνι Πειραιά και Δημοτικό Θεάτρο, για πρώτη φορά οι πολίτες θα μπορούν να φτάσουν από τα προάστια του Πειραιά, τα Μανιάτικα, τη Νίκαια και τον Κορυδαλλό και, κατ’ επέκταση, τη Νεάπολη, στο διοικητικό, εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο του Πειραιά μέσα σε λίγα μόλις λεπτά. Οι αναμενόμενες αλλαγές στην κινητικότητα θα είναι καθοριστικής σημασίας για τη μείωση της κυκλοφορίας στους κεντρικούς άξονες της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να προσφέρει σε άλλα 174.000 άτομα εύκολη πρόσβαση στο δίκτυο του μετρό, συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης ιδιωτικών οχημάτων και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Το έργο εντάσσεται στις ευρύτερες επενδύσεις της πολιτικής συνοχής σε υποδομές δημόσιων μεταφορών στην περιφέρεια της Αττικής, οι οποίες περιλαμβάνουν τα δίκτυα μετρό, τραμ, λεωφορείων και προαστιακού σιδηρόδρομου. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v