Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΣΥΡΙΖΑ: Βολικό άλλοθι για την ύφεση οι 15 ημέρες lockdown

«Εάν δεν είχε ενσκήψει η πανδημία, θα έπρεπε τώρα η κυβέρνηση να απολογείται εντός κι εκτός της χώρας για την πτωτική πορεία της οικονομίας». Στο στόχαστρο «το σπάταλο επιτελικό κράτος».

ΣΥΡΙΖΑ: Βολικό άλλοθι για την ύφεση οι 15 ημέρες lockdown

Για «κυβέρνηση ύφεσης και συνεχών απευθείας αναθέσεων πολλών εκατομμυρίων ευρώ» κάνει λόγο το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που φέρεται αποφασισμένο να φέρει τα θέματα στη Βουλή.

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για ύφεση 0,9% το πρώτο τρίμηνο του 2020 δεν εξέπληξαν τα αρμόδια στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, αφού, όπως τονίζουν, παρακολουθούσαν την πτωτική πορεία του ρυθμού ανάπτυξης από το τελευταίο τρίμηνο του 2019. Για τον λόγο αυτό, θεωρούν διάτρητο το επιχείρημα της αρνητικής επίδρασης που είχε το lockdown, δεδομένου ότι αυτό αποφασίσθηκε στα μέσα Μαρτίου. Σημειώνουν μάλιστα ότι ο κορωνοϊός έδωσε απροσδόκητο άλλοθι στην κυβέρνηση, καθώς, εάν δεν είχε ενσκήψει η πανδημία, «θα έπρεπε τώρα να απολογείται στους ευρωπαϊκούς θεσμούς είτε για την ύφεση είτε, στην καλύτερη περίπτωση, για τη μηδενική ανάπτυξη».

«Ας μην επικαλεστούν το lockdown, αυτό αφορά 15 μέρες τον Μάρτιο από τις 90 που αριθμεί το πρώτο τρίμηνο του έτους. Με λίγα λόγια, ο κ. Μητσοτάκης έφερε και επίσημα την ύφεση πριν καν έρθει η πανδημία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο τομεάρχης Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος.

Την ίδια διαπίστωση κάνει και το ΚΙΝΑΛ, σημειώνοντας ότι στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ «περιλαμβάνεται η επίπτωση μόνο ενός 15νθήμερου των περιοριστικών μέτρων, που όλοι γνωρίζουμε ότι θα είναι πολύ μεγαλύτερη στο τρίμηνο που διανύουμε και στη συνέχεια».

Οι επικεφαλής Οικονομίας-Ανάπτυξης Νίκος Παππάς και Γιώργος Τσίπρας παρέπεμψαν σε επιπλέον στοιχεία, όπως το -8,4% για τις επενδύσεις στο πρώτο τρίμηνο του 2020, για να καταλήξουν στο ίδιο συμπέρασμα:

  • Οι επιπτώσεις της «πολιτικής Μητσοτάκη» ήρθαν πριν από τις επιπτώσεις της πανδημίας.
  • Τα ελλιπή μέτρα ενίσχυσης επιχειρήσεων και εργαζομένων αποτελούν μέρος της στρατηγικής της «ανοσίας της αγέλης» στην οικονομία και δεν ανακόπτουν την πορεία προς νέα βαθιά ύφεση.
  • Για να «Μείνουμε Όρθιοι» απαιτείται άμεση ενίσχυση και ένα «σχέδιο Ηρακλής» για τις επιχειρήσεις, καθώς και η επανέναρξη των μεγάλων έργων υποδομής.

Συνολικά, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης τονίζει ότι η κυβέρνηση:

  • Παρέλαβε οικονομία με ανάπτυξη 2,8% στο δεύτερο τρίμηνο του 2019.
  • Την έριξε στο 1% στο τέταρτο τρίμηνο του ίδιου έτους, όταν υποτίθεται θα κάλπαζε το επιτελικό κράτος της ανάπτυξης του κ. Μητσοτάκη.
  • Στο πρώτο τρίμηνο του 2020, κατάφερε να μετατρέψει την ανάπτυξη σε ύφεση 0,9%.

Σπάταλο επιτελικό κράτος και απευθείας αναθέσεις

Η πορεία των οικονομικών στρώνει το έδαφος της αντιπολίτευσης ώστε να εγείρει, πολύ πιο πιεστικά και εμφατικά, θέμα «κατασπατάλησης του δημόσιου χρήματος από την κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη».

Την αφορμή την έδωσε η απευθείας ανάθεση στην εταιρεία Marketing Greece AE της τουριστικής καμπάνιας, ύψους 32 εκατ. ευρώ. Με την επισήμανση ότι «πρόκειται για άλλο ένα επεισόδιο στο σίριαλ των απευθείας αναθέσεων, είτε κεντρικά «από το επιτελικό κράτος» είτε από τους υπουργούς, «με ή χωρίς πρόφαση την πανδημία». Κατά τις πληροφορίες δε, στον σχεδιασμό περιλαμβάνεται η ανάδειξη της εκτίναξης των δημοσίων δαπανών που προκάλεσε το μοντέλο του «επιτελικού κράτους». Καθώς, όπως λένε οι γνωρίζοντες, «το πλήθος των αμειβόμενων συμβούλων, συνεργατών και επιτροπών που επικαλύπτουν επίσημους αξιωματούχους και φορείς οδηγεί σε διπλό κόστος, πέραν της αδιαφάνειας».

Σ' αυτό το πλαίσιο ο ΣΥΡΙΖΑ, δια της τομεάρχη Τουρισμού Κατερίνας Νοτοπούλου, κατέθεσε στον αρμόδιο υπουργό Χάρη Θεοχάρη «αίτηση κατάθεσης εγγράφων στη Βουλή», σχετικά με τη διαχείριση της τουριστικής καμπάνιας. Μεταξύ άλλων, ζητά και «τις επιστολές ή οποιοδήποτε άλλο έγγραφο που να περιλαμβάνει την παραίτηση των τεσσάρων μελών του ΔΣ του ΕΟΤ», καθώς οι παραιτηθέντες φέρεται να διαφώνησαν με την εν λόγω διαχείριση.

Επίσης, «τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας στο ΔΣ του ΕΟΤ για την απευθείας ανάθεση της τουριστικής καμπάνιας στη Marketing Greece AE, καθώς και αντίγραφα της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ή άλλου εγγράφου που έχει ανταλλάξει ο κ. Θεοχάρης με τα μέλη του ΔΣ του ΕΟΤ».

Υπενθυμίζεται ότι 60 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υπό την γραμματέα της κοινοβουλευτικής ομάδας Όλγα Γεροβασίλη έχουν καταθέσει αίτημα κατάθεσης εγγράφων σχετικά με την, επίσης απευθείας, διαφημιστική καμπάνια του «Μένουμε Σπίτι», με αποδέκτη τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v