Σχέδιο εισαγωγής στο ΧΑ της Ποντοπόρου

Την εισαγωγή επιχειρήσεων της ποντοπόρου ναυτιλίας στη Σοφοκλέους προωθεί η κυβέρνηση, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Οι βασικές προϋποθέσεις που απαιτούνται για την εισαγωγή. Οι στόχοι.

Σχέδιο εισαγωγής στο ΧΑ της Ποντοπόρου
Την εισαγωγή επιχειρήσεων της ποντοπόρου ναυτιλίας στο χρηματιστήριο προωθεί η κυβέρνηση, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Στόχος της ενέργειας αυτής της κυβέρνησης, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, είναι να συμβάλει στη βελτίωση το επενδυτικού κλίματος στο Χρηματιστήριο Αθηνών με στόχο την ανάδειξη της χώρας σε περιφερειακό ναυτιλιακό κέντρο.

Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, ”πραγματοποιήθηκε ένας διάλογος με το Πρόεδρο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και του Χρηματιστηρίου στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας πριν μερικές μέρες για την εισαγωγή της ποντοπόρου ναυτιλίας και στο Χρηματιστήριο Αθηνών”.

Η Κυβέρνηση θα προχωρήσει άμεσα στην τροποποίηση της νομοθεσίας και σε ό,τι είναι αναγκαίο, είπε ο κ. Κεφαλογιάννης.

”Δεν μπορεί ο ελληνόκτητος στόλος να βρίσκεται στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και σε άλλα μέρη του κόσμου και να μην διαπραγματεύεται στο ελληνικό Χρηματιστήριο, είπε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου επιδιώκεται, όπως αναφέρεται, η ανάπτυξη του Χ.Α. μέσα από την είσοδο σε αυτό υγιών ελληνικών και ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων, αλλά και επιχειρήσεων διαχείρισης (holding) που θα τηρούν τους ελληνικούς νόμους και θα έχουν και σχετική πιστοποίηση.

Μέχρι σήμερα η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία, που τόσα έχει προσφέρει στην Ελλάδα, δεν ήταν στο χρηματιστήριο. Το κενό αυτό έρχεται σήμερα να καλύψει η κυβέρνηση διευρύνοντας τους ορίζοντες του ελληνικού χρηματιστηρίου. Οι συστηματικές και προσεκτικές προϋποθέσεις του νομοσχεδίου διασφαλίζουν τόσο τις ελληνικές και τις ξένες ναυτιλιακές εταιρείες που θα στραφούν προς το Χ.Α. όσο και τους επενδυτές του.

Απο την πλευρά του ΥΕΝ ανακοινώθηκαν και οι ”απαιτήσεις”, για την εισαγωγή στο Χ.Α. των επιχειρήσεων της ποντοπόρου ναυτιλίας. Οι απαιτήσεις αυτές αναγράφονται στη συνέχεια, όπως ανακοινώθηκαν με την επιφύλαξη όμως του euro2day, καθότι ενδεχομένως θα απέχουν απο τις οριστικές, εκείνες δηλαδή που θα ενσωματωθούν στον Κανονισμό του ΧΑ σε συνεργασία με την Κεφαλαιαγορά:

• Η εταιρεία θα πρέπει να έχει πλοία συνολικής χωρητικότητας τουλάχιστον 3.000 κόρων ολικής χωρητικότητας και κατά το χρόνο εισαγωγής στο Χ.Α., τουλάχιστον 29.350.000 ευρώ ίδια κεφάλαια.

Η προϋπόθεση αυτή είναι απαραίτητη ώστε η επιχείρηση να έχει έναν ελάχιστο κύκλο εργασιών και σχετική οικονομική επιφάνεια.

• Τα πλοία θα πρέπει να έχουν ασφαλιστική κάλυψη από οίκο διεθνούς κύρους και να παρακολουθούνται από αναγνωρισμένο νηογνώμονα από το ελληνικό κράτος. Με την προϋπόθεση αυτή διασφαλίζονται τα συμφέροντα των μετόχων από τυχόν επιχειρήσεις μειωμένου κύρους και αξιοπιστίας στην αγορά.

• Ως συνεκτιμώμενα στοιχεία μπορούν να ληφθούν η βιωσιμότητα της επιχείρησης, η ηλικία των πλοίων, οι αυστηροί κανόνες ασφαλείας, η πιστοποίηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών από αναγνωρισμένο οίκο, οι συνθήκες αγοράς του κλάδου, η δυνατότητα ρευστοποίησης, το ύψος του συνολικού δανεισμού, το είδος και η διάρκεια των ναυλοσυμφώνων.

Οι παραπάνω προϋποθέσεις φανερώνουν τη συνολική εικόνα της υπό ένταξη επιχείρησης μέσα στον κλάδο και συνάμα αποτελούν απαραίτητα στοιχεία του δυναμισμού της εταιρείας που θα πρέπει να γνωρίζουν τόσο το Χ.Α. όσο και οι επενδυτές.

* Στο Χ.Α. μπορούν να μπουν και οι εταιρείες διαχειρίσεως πλοίων (holding) που θα λειτουργούν με διεθνείς συμβάσεις και θα είναι εφοδιασμένες με προβλεπόμενο Κώδικα Ασφαλούς Διαχειρίσεως.

Οι εταιρείες αυτές στο μέτρο που λειτουργούν με τα παραπάνω πιστοποιητικά καλύπτουν τις προϋποθέσεις διαφάνειας και αποτελεσματικότητας που είναι αναγκαίες για την εισαγωγή τους.

* Στο Χ.Α. θα μπορούν να εισέλθουν και μετοχές εταιρειών που εδρεύουν σε κράτη εκτός Ελλάδος. Αυτό γίνεται με δήλωση υπαγωγής της αλλοδαπής εταιρείας στο δίκαιο της Ελλάδος και στη δικαιοδοσία των δικαστηρίων της Αθήνας. Η αλλοδαπή εταιρεία σε κάθε περίπτωση διορίζει αντίκλητο που εδρεύει στην Ελλάδα.

Με τη ρύθμιση αυτή δίνεται η δυνατότητα και σε εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που εδρεύουν στην αλλοδαπή να μπουν στο Χ.Α. και να συνεισφέρουν περαιτέρω στη διεθνοποίησή του.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v