Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέο τοπίο στις κατασκευές με τα 6 νέα οδικά έργα

Καταλύτη για την πορεία του κατασκευαστικού κλάδου αναμένεται να αποτελέσει η κατασκευή των 6 μεγάλων οδικών έργων με σύμβαση παραχώρησης που περιλαμβάνει το πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ, ύψους 7 δισ. ευρώ. Οι δημοπρατήσεις, σύμφωνα με τους αναλυτές, θα ταράξουν τα ”λιμνάζοντα ύδατα” της μεταολυμπιακής εποχής στο χώρο των μεγάλων έργων.

Νέο τοπίο στις κατασκευές με τα 6 νέα οδικά έργα
Καταλύτη για την περαιτέρω πορεία των κατασκευαστικού κλάδου αναμένεται να αποτελέσει η κατασκευή των 6 μεγάλων οδικών έργων με σύμβαση παραχώρησης που περιλαμβάνει το πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Σε αυτό το πλαίσιο οι αναλυτές εκτιμούν πως πρόκειται για μια θετική κίνηση, η οποία θα δημιουργήσει ένα νέο τοπίο για τον κλάδο, ο οποίος από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και μετά βλέπει το ανεκτέλεστο να μειώνεται.

Ιδιαίτερα ωφελημένοι φέρονται να είναι οι ”μεγάλοι” εγχώριοι όμιλοι του χώρου, αλλά και κάποιοι ξένοι.

Όπως αναφέρει η Π&Κ ΑΧΕΠΕΥ, για τα συγκεκριμένα έργα έχουν ήδη προεπιλεγεί οι μεγαλύτερες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες (όπως είναι οι Ελληνική Τεχνοδομική, J&P Άβαξ και ΤΕΡΝΑ, αλλά και ξένοι όμιλο, όπως οι Boygues, Vinci και Hochtief.

Σημειώνεται πως ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε την κατασκευή έξι μεγάλων οδικών έργων 761 χλμ., συνολικού ύψους 7 δισ. ευρώ, με σύμβαση παραχώρησης, τα οποία αναμένεται να δημοπρατηθούν μέχρι τον Απρίλιο του 2006, ενώ η κατασκευή τους εκτιμάται πως θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2012.

Όπως αναφέρει η Marfin Analysis, το Δημόσιο θα δώσει στις κατασκευάστριες εταιρίες την εκμετάλλευση 1,425 χλμ. από τους υπάρχοντες αυτοκινητόδροµους ώστε να μπορέσουν οι κοινοπραξίες να αντεπεξέλθουν στο κόστος των έργων.

Παράλληλα, η Marfin Analysis σημειώνει πως ο κ. Σουφλιάς επισήμανε ότι το Ελληνικό ∆ηµόσιο δεν θα εγγυηθεί τα τραπεζικά δάνεια που θα αντληθούν από τον πλειοδότες των έργων και πως οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει από την αρχή του διαγωνισμού να παρουσιάζουν επιστολή δανειακής υποστήριξης.

Εξάλλου, η Eurobank Securities συμπληρώνει πως από το συνολικό ποσό των 7 δισ. ευρώ, ποσό ύψους 1 δισ. ευρώ θα χρηματοδοτηθεί από το κράτος, με την Ε.Ε. να χρηματοδοτεί επίσης με 1 δισ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο θα βαρύνει τους πλειοδότες των έργων.

Επίσης, η Eurobank Securities αναφέρει πως οι πλειοδότες θα διαχειρίζονται τα διόδια για 30 χρόνια τόσο στις νέες όσο και στις παλαιότερες οδικές αρτηρίες.

Πώς σχολιάζουν οι αναλυτές

Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στον κατασκευαστικό κλάδο, η Π&Κ ΑΧΕΠΕΥ στο πρωινό της report με ημερομηνία 11 Μαρτίου 2005 αναφέρει πως η έκβαση των διαγωνισμών θα αποτελέσει καταλύτη για την αναθεώρηση των συστάσεων που έχει θέσει για τις μετοχές των κατασκευαστικών εταιριών που παρακολουθεί.

Όπως εξηγεί η χρηματιστηριακή, τα συγκεκριμένα έργα αναμένεται να δημιουργήσουν σημαντικά έσοδα για τα ερχόμενα πέντε χρόνια, χωρίς να υπάρχει ο κίνδυνος των τεράστιων εκπτώσεων, όπως έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν σε περιπτώσεις δημοσίων έργων.

Βέβαια η Π&Κ ΑΧΕΠΕΥ επισημαίνει πως η κατασκευή των οδικών αξόνων απαιτεί σημαντική χρηματοδότηση, την οποία μπορούν να προσφέρουν μόνο οι εταιρίες εκείνες που διαθέτουν ”υγιή” χρηματοοικονομικά στοιχεία.

Από την πλευρά της, η Eurobank Securities σημειώνει ότι πρόκειται για θετικά νέα όσον αφορά στον κατασκευαστικό κλάδο, και δη σχετικά με τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του χώρου, καθώς τα ανεκτέλεστα υπόλοιπα έχουν περιοριστεί σημαντικά ύστερα από τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v