Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι αναλυτές για τη διάθεση των έργων στην Εγνατία

Το άνοιγμα των προσφορών για τα έργα της Εγνατίας Οδού και τις εταιρίες που μειοδότησαν σχολιάζουν οι αναλυτές στα πρωινά τους reports. ”Αρνητική” χαρακτηρίζει την εξέλιξη για τους ”ηγέτες” της αγοράς η Εγνατία, ενώ ”αρνητικές” εκτιμά πως είναι οι πρώτες εντυπώσεις και η Π&Κ.

Οι αναλυτές για τη διάθεση των έργων στην Εγνατία
”Αρνητικές” είναι οι πρώτες εντυπώσεις των αναλυτών από την ανάθεση των έργων της Εγνατίας Οδού, αφενός λόγω του ότι βρέθηκαν εκτός μεγάλοι και ισχυροί όμιλοι και αφετέρου λόγω των ”υψηλών” εκπτώσεων.

Ειδικότερα, ”αρνητική” χαρακτηρίζει την πρώτη εντύπωση για τους ”ηγέτες” του κατασκευαστικού κλάδου το άνοιγμα των προσφορών για τα έργα της Εγνατίας Οδού η Εγνατία Finance.

Ειδικότερα, η χρηματιστηριακή αναφέρεται στους ομίλους της J&P Άβαξ, της ΤΕΡΝΑ, αλλά και της Μηχανικής, οι οποίοι και δεν κατάφεραν να μειοδοτήσουν σε κάποιο έργο.

Ακόμα και η Άκτωρ που εμφανίζεται ως δεύτερη μειοδότης σε ορισμένα έργα, δεν θα πρέπει να είναι ικανοποιημένη, εκτιμά η Εγνατία Finance.

Επίσης, και όσον αφορά στις εκπτώσεις, η Εγνατία Finance εκτιμά πως παρά το γεγονός ότι δεν είναι ιδιαίτερα υψηλές, είναι όμως σημαντικές, καθώς παραπέμπουν σε χαμηλότερα περιθώρια κέρδους για τον κλάδο με βάση το νέο νόμο ανάθεσης έργων.

Εξάλλου, ”αρνητικές” είναι και οι πρώτες εντυπώσεις της Π&Κ ΑΧΕΠΕΥ, η οποία και εστιάζει στις ”υψηλές” εκπτώσεις, και δη από εταιρίες που δεν είναι ”ισχυρές” σε επίπεδο χρηματοοικονομικών μεγεθών.

Η Π&Κ ΑΧΕΠΕΥ σημειώνει πως πρόκειται για τη μεγαλύτερη δημοπράτηση έργων της τελευταίες διετίας και για την πρώτη και σημαντικότερη με βάση το νέο σύστημα ανάθεσης.

Επίσης, η Π&Κ ΑΧΕΠΕΥ συμπληρώνει πως η Άκτωρ έδωσε τη μικρότερη προσφορά για ένα έργο και τη δεύτερη χαμηλότερη για κάποιο άλλο, ενώ παράλληλα αναφέρει πως οι χαμηλότερες προσφορές προήλθαν από τις Αττι-Κατ και Ευκλείδης.

Παράλληλα, η χρηματιστηριακή σημειώνει πως με βάση το νέο σύστημα ανάθεσης έργων οι εταιρίες θα πρέπει να λάβουν εγγυητικές επιστολές από τράπεζες ώστε να τους ανατεθούν τα έργα.

Σχετικά με την J&P Άβαξ, τον ”δεύτερο μεγαλύτερο κατασκευαστικό όμιλο” όπως τον χαρακτηρίζει η Π&Κ, η χρηματιστηριακή αναφέρει πως κατέθεσε την τρίτη και τέταρτη χαμηλότερη προσφορά σε δύο έργα.

Η Σίγμα Securities συμπληρώνει πως η μέση έκπτωση διαμορφώθηκε στο 25%, ενώ αναφέρει επίσης πως η υπογραφή των έργων θα πραγματοποιηθεί εντός των επόμενων δύο μηνών.

Υπενθυμίζεται πως μεταξύ των μειοδοτών συμπεριλαμβάνονται οι εισηγμένοι κατασκευαστικοί όμιλοι Άκτωρ, Παντεχνική, Ευκλείδης, Μεσοχωρίτης και Αττι-Κατ.

Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την Άκτωρ, η Eurocorp αναφέρει στο πρωινό της report πως προτού προχωρήσει η τελική ανάθεση του έργου, θα πρέπει να επιλυθεί το θέμα των μετόχων (υπό το πρίσμα του Βασικού Μετόχου), καθώς η μητρική εταιρία Ελληνική Τεχνοδομική και η εκδοτική Πήγασος έχουν κοινό μέτοχο τον κ. Μπόμπολα και ως εκ τούτου η Άκτωρ δεν θα μπορέσει να λάβει το πιστοποιητικό διαφάνειας.

Ανάλογη είναι και η τοποθέτηση της Proton Securities, που εκτιμά πως στο πλαίσιο του νόμου για τον Βασικό Μέτοχο και δεδομένης της μετοχικής σχέσης η Άκτωρ δεν θα μπορέσει να λάβει το πιστοποιητικό διαφάνειας.

Τι εκτιμάται για σήμερα: Σε ό,τι αφορά τη σημερινή εικόνα της Σοφοκλέους η πλειονότητα των χρηματιστηριακών εκτιμά πως θα παρουσιαστούν τάσεις συσσώρευσης.

Ειδικότερα, η Marfin Analysis προβλέπει τάσεις συσσώρευσης για σήμερα, ύστερα από τη χθεσινή διόρθωση.

Η Proton Securities εκτιμά πως σε εγχώριο επίπεδο δεν αποκλείεται να παρουσιαστεί νευρικότητα ύστερα από τη χθεσινή κίνηση της αγοράς, ενώ για συσσώρευση κάνει λόγο και η Εγνατία Finance, που παράλληλα αναφέρει πως το αγοραστικό ενδιαφέρον αναμένεται να αναζωπυρωθεί σε οριακά χαμηλότερα επίπεδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v