Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εισηγμένες: Επτά νέες «τίγρεις» των εξαγωγών

Mid και Small Caps που επιτυγχάνουν αύξηση ή διατήρηση υψηλών κερδών, διατηρούν χαμηλό δανεισμό και ισχυρά επίπεδα ρευστότητας. Ποιες είναι, πώς τα καταφέρνουν και γιατί δεν θέλγουν στο ταμπλό.

Εισηγμένες: Επτά νέες «τίγρεις» των εξαγωγών
Θα μπορούσαν, καθ' υπερβολήν, να αποκληθούν… τίγρεις του νέου οικονομικού μοντέλου, στο οποίο πρέπει να στραφεί η χώρα, καθώς πέτυχαν από το ξέσπασμα της κρίσης όχι μόνο να αυξήσουν τις πωλήσεις τους εκτός Ελλάδος και να διατηρήσουν υψηλή κερδοφορία αλλά και να παραμείνουν αλώβητες από την κρίση ρευστότητας.

Στο σύνολό τους οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις ανήκουν στην ελαφριά βιομηχανία, πραγματοποιούν σε αγορές εκτός Ελλάδος από τα δύο τρίτα έως και το 90% των πωλήσεών τους και έχουν ως κοινά χαρακτηριστικά το νοικοκυρεμένο management, τις συνεχείς επενδύσεις σε παραγωγικές εγκαταστάσεις και έρευνα - ανάπτυξη νέων προϊόντων. Επιπρόσθετα, οι περισσότερες εδρεύουν στην περιφέρεια.

Το 2011 πέτυχαν να αυξήσουν σημαντικά τις εξαγωγές τους καλύπτοντας ή και υπερκαλύπτοντας τις επιπτώσεις από τη μείωση των πωλήσεων στη χώρα, ενώ οι επενδύσεις τους στο εξωτερικό έχουν αρχίσει να αποδίδουν αποφέροντας αλλού αξιοσημείωτες πωλήσεις και αλλού υποσχόμενα κέρδη.

Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι ως αποτέλεσμα της έντονης εξωστρέφειας δεν αντιμετώπισαν ούτε αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας, διατηρώντας ισχυρό ταμείο και χαμηλό καθαρό δανεισμό.

Κάποιες δε, κόντρα στο ρεύμα, μείωσαν τον δανεισμό και περιέκοψαν εγκεκριμένα πιστωτικά όρια από τις τράπεζες, καθώς κρίνουν ότι διαθέτουν ισχυρές ταμειακές ροές και οι δανειακές τους ανάγκες θα μείνουν χαμηλές και φέτος.

Οι μετοχές τους ανήκουν στα mid και στα small caps του χρηματιστηρίου καθώς κόντρα στις ιστορικά καλές οικονομικές τους επιδόσεις ή στις επιτυχείς αναδιαρθρώσεις (Eurodrip, Kυριακίδης) εμφανίζουν χαμηλό free float.

Η απουσία ισχυρών εγχώριων θεσμικών χαρτοφυλακίων, η συντηρητικότητα κάποιων διοικήσεων και κάποιες φορές δείγματα αναξιοπιστίας δεν επέτρεψαν, μέχρι σήμερα, να βρεθούν στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος.

KLEEMANΝ: Το 17% των εξαγωγών από νέους πελάτες

Ο όμιλος πέτυχε το διάστημα 2008-2011 να αυξήσει κατά 50% τις πωλήσεις του εκτός Ελλάδος, οι οποίες πέρσι έφθασαν να αντιπροσωπεύουν το 68% των συνολικών πωλήσεων, αντισταθμίζοντας μέρος της σοβαρής μείωσης στις πωλήσεις εσωτερικού (από 61 εκατ. ευρώ το 2008 σε 29,2 εκατ. ευρώ το 2011).

Χαρακτηριστικό της έμφασης που δίνεται στην ανάπτυξη νέων αγορών είναι ότι ο αριθμός των πελατών της αυξήθηκε κατά 42%, το 2011 σε σχέση με το 2010 και περίπου το 17% της αξίας των εξαγωγών του 2011 προήλθε από νέο πελατολόγιο.

Στόχευση για φέτος, επισημαίνει η διοίκηση του ομίλου, παραμένει η συνέχιση της εξωστρεφούς πορείας με ίδρυση νέων θυγατρικών, άνοιγμα νέων αγορών και ενίσχυση της παρουσίας του σε χώρες όπου δραστηριοποιείται ήδη. Οι συνολικές επενδύσεις από το 2008 μέχρι σήμερα ανήλθαν στα 14,2 εκατ. ευρώ.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η Kleemann μείωσε τα εγκεκριμένα πιστωτικά όρια από τις τράπεζες καθώς εκτιμήθηκε ότι οι δανειακές ανάγκες της θα παρέμεναν χαμηλές κατά τη διάρκεια του 2011, όπως και έγινε.

Eurodrip: Από το εξωτερικό το 91% του συνολικού τζίρου

Είναι ένα από τα λιγοστά turn around stories του Χ.Α. Μέσα σε έξι χρόνια από τότε όπου η Global Finance αγόρασε τον όμιλο, όχι μόνο εξυγιάνθηκε αλλά κατέστη κι ένας από τους πλέον εξωστρεφείς της χώρας.

Το 2011 το 91% των ενοποιημένων πωλήσεων της Eurodrip (78 εκατ. ευρώ) προήλθε από εξαγωγές ή από θυγατρικές του εξωτερικού, ενώ το 2006 οι εξαγωγές ανέρχονταν στο 65% του συνολικού τζίρου.

Ο όμιλος προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ στην 6ετία, τις οποίες αυτοχρηματοδότησε όπως και το διαρκώς αυξανόμενο, λόγω της ανόδου των πωλήσεων, κεφάλαιο κίνησης.

Ο όμιλος εμφάνισε καθαρές χρηματορροές από λειτουργικές δραστηριότητες 5,13 εκατ. ευρώ το 2011 από εκροές 1,13 εκατ. ευρώ το 2010, ενώ τα ταμειακά του διαθέσιμα διπλασιάστηκαν και ανήλθαν στα 8,7 εκατ. ευρώ από 4,8 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά. Ο δανεισμός έμεινε σταθερός, ενώ έχει υπογραφεί σύμβαση αναχρηματοδότησής του με μειωμένο επιτόκιο.

Οι ενοποιημένες πωλήσεις το 2011 ανήλθαν στα 78 εκατ. ευρώ από 68 εκατ. το 2010, τα EBITDA στα 9,96 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 2,22 εκατ., επηρεαζόμενα από υψηλές αρνητικές συναλλαγματικές διαφορές.

Πλαστικά Κρήτης: To 31,8% των κερδών από θυγατρικές του εξωτερικού

Κόντρα στο ρεύμα κινήθηκε το 2011 ο όμιλος Πλαστικά Κρήτης, εμφανίζοντας αύξηση πωλήσεων κατά 10,5% (188,5 εκατ. ευρώ από 170,6 εκατ. ευρώ) και εκτίναξη κερδών 28,15% (13,27 εκατ. ευρώ).

Το μπουμ στα κέρδη ήρθε από τις θυγατρικές του εξωτερικού (κυρίως από την Κίνα), οι οποίες συνεισφέρουν πλέον το 43,7% των ενοποιημένων πωλήσεων και το 31,8% των κερδών.

Στις αγορές του εξωτερικού έχει προσανατολιστεί σταθερά τα τελευταία χρόνια και η μητρική Πλαστικά Κρήτης, με αποτέλεσμα οι εξαγωγές να αποτελούν το 2011 το 64% των πωλήσεών της, με ευρεία, δε, γεωγραφική διασπορά. Συνολικά περίπου το 80% του τζίρου του ομίλου πέρυσι προήλθε από το εξωτερικό.

Η Πλαστικά Κρήτης έχει υλοποιήσει την τελευταία 12ετία επενδύσεις 80 εκατ. ευρώ, οι οποίες σχεδόν στο σύνολό τους αυτοχρηματοδοτήθηκαν. Ο όμιλος διαθέτει ταμειακά διαθέσιμα (στοιχεία 31/12/2011) ύψους 11,2 εκατ. ευρώ με μακροπρόθεσμο δανεισμό 12,7 εκατ. ευρώ και βραχυπρόθεσμο 7,8 εκατ. δολάρια.

Η διοίκησή του δηλώνει αισιόδοξη για την πορεία του φέτος, διατυπώνοντας την εκτίμηση ότι «το τελικό αποτέλεσμα του 2012 θα κυμανθεί στο ίδιο επίπεδο με το αντίστοιχο του 2011». «Βλέπουμε αύξηση στη ζήτηση των προϊόντων μας και θεωρούμε ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί», αναφέρεται στην έκθεση της διοίκησης που συνοδεύει τα αποτελέσματα.

Ο όμιλος έχει σε εξέλιξη επενδύση για την εγκατάσταση νέας σύγχρονης γραμμής παραγωγής πλαστικών φύλλων για αγροτικές χρήσεις στην Κίνα, που θα αυξήσει από το β΄ εξάμηνο την ήδη κορεσμένη παραγωγική δυναμικότητα της εκεί θυγατρικής κατά 40%, καθώς και την κατασκευή νέου εργοστασίου στη Ρωσία και νέας γραμμής στην Πολωνία

Σωληνουργεία Κορίνθου: Εκτίναξη πωλήσεων - Υψηλά κέρδη από τη Ρωσία

Έτος ολικής επαναφοράς ήταν το 2011 για τη Σωληνουργεία Κορίνθου του ομίλου Βιοχάλκο. Αξιοποιώντας τη ζήτηση για υποδομές στον τομέα της ενέργειας, η καθαρά εξαγωγική εταιρεία εκτίναξε τις πωλήσεις της στα 264,1 εκατ. ευρώ έναντι 155 εκατ. ευρώ το 2010 (άνοδος 70,4%).

Ταυτόχρονα, παρά τις σημαντικά αυξημένες τιμές των πρώτων υλών, καθώς και την όξυνση του ανταγωνισμού, που συμπίεσαν τα περιθώρια κέρδους, η κερδοφορία για το σύνολο της χρήσης 2011 ενισχύθηκε κυρίως λόγω των σημαντικά βελτιωμένων αποτελεσμάτων το τέταρτο τρίμηνο.

Τα μικτά κέρδη του ομίλου στη χρήση 2011 ανήλθαν σε 41,4 εκατ. ευρώ έναντι 32,8 εκατ. ευρώ το 2010, ενισχυμένα κατά 26,3%. Ανάλογη αύξηση 26,7% παρουσίασαν και τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA), τα οποία διαμορφώθηκαν σε 18,1 εκατ. ευρώ έναντι 14,3 εκατ. ευρώ το 2010, ενώ το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε στο 6,8% επί του ενοποιημένου κύκλου εργασιών.

Τα ενοποιημένα μετά φόρων κέρδη του ομίλου ανήλθαν στα 5,6 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,6 εκατ. ευρώ το 2010 χάρη στη σημαντική συμβολή της ρωσικής ZAO TMK-CPW στην οποία η Σωληνουργεία κατέχει το 49% του μετοχικού κεφαλαίου. Η ρωσική εταιρεία έκλεισε το 2011 με κέρδη μετά φόρων 5,6 εκατ. ευρώ έναντι 3,1 εκατ. ευρώ το 2010.

Πλαστικά Θράκης: Η μείωση στα κόστη εκτίναξε τα κέρδη

Τους καρπούς του προγράμματος περιορισμού των λειτουργικών δαπανών και των υψηλών πωλήσεων στο εξωτερικό, οι οποίες αποτελούν το 80% του ενοποιημένου τζίρου, έδρεψε το 2011 η Πλαστικά Θράκης.

Αιχμή του δόρατος στις εξαγωγές πέρσι ήταν τα τεχνικά υφάσματα, τομέας όπου χάρη στην άνοδο των τιμών και στην προώθηση προϊόντων με υψηλότερα περιθώρια κέρδους ο όμιλος πέτυχε να βελτιώσει το μικτό περιθώριο κέρδους του αντισταθμίζοντας τη συμπίεση του περιθωρίου κέρδους στον κλάδο της συσκευασίας.

Ταυτόχρονα, χάρη στη μείωση των εξόδων διάθεσης και λοιπών λειτουργικών εξόδων, τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 18,9% και διαμορφώθηκαν στα 21,95 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά φόρων εκτινάχθηκαν στα 4,1 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 285,5%.

Η Πλαστικά Θράκης μείωσε τον καθαρό δανεισμό της σε 50,6 εκατ. ευρώ με τη σχέση καθαρού τραπεζικού δανεισμού/EBITDA να διαμορφώνεται στο 2,3. Για φέτος στόχος της διοίκησης είναι ο παραπάνω δείκτης να πέσει κάτω από το 2.

Σημειώνεται ότι από το 2007 έως το 2011 η Πλαστικά Θράκης έχει υλοποιήσει επενδύσεις ύψους περίπου 50 εκατ. ευρώ και ο δανεισμός έχει μειωθεί από τα 80 εκατ. ευρώ στα 50,6 εκατ. ευρώ.

Κυριακίδης Μάρμαρα: Στο 50% το μικτό περιθώριο κέρδους!

Σημαντική βελτίωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων, παρά τη μικρή μείωση των πωλήσεων, εμφάνισε το 2011 η Κυριακίδης Μάρμαρα.

Έχοντας στραφεί σχεδόν εξ ολοκλήρου στις εξαγωγές κυρίως προς τις χώρες της Μέσης και της Άπω Ανατολής και στις πρώην Σοβιετικές Δημοκρατίες, η Κυριακίδης όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας, όπως οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά χάρη στα υψηλότερα κέρδη και στις θετικές ταμειακές ροές πέτυχε να μειώσει και τον δανεισμό της κατά 6 εκατ. ευρώ.

Οι πωλήσεις του ομίλου υποχώρησαν στα 41,3 εκατ. ευρώ, με το μικτό περιθώριο κέρδους να ανέρχεται σε 49,67% έναντι 42,13% το 2010. Η μείωση των εξόδων διοίκησης κατά 22,2% εκτίναξε τα EBITDA σε 11,26 εκατ. ευρώ από 7,5 εκατ. ευρώ το 2010 και τα μετά από φόρους κέρδη σε 5,3 εκατ. ευρώ από 0,28 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.

Ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός μειώθηκε κατά περίπου 5,97 εκατ. σε σχέση με τη χρήση 2010.

Για το 2012 οι πωλήσεις του ομίλου αναμένεται να υπερβούν τα επίπεδα της χρήσης 2011. Η διοίκησή του είναι συγκρατημένα αισιόδοξη ως προς την εξέλιξη των πωλήσεων, λόγω κυρίως της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης, πάντως τα μηνύματα από τις εμπορικές συμφωνίες που διαπραγματεύεται και από αυτές που ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.

Flexopack: Στο 72% των πωλήσεων οι εξαγωγές

Οι εξαγωγές της εταιρίας το 2011 ανήλθαν στα 33,8 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 2,47% σε σχέση με το 2010 επί συνολικών πωλήσεων 47 εκατ. ευρώ (72%), ενώ η εταιρία και ο όμιλος έχουν καθαρό δανεισμό μόλις 1,9 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, η Flexopack πραγματοποίησε εξαγωγές σε 40 περίπου χώρες αυξάνοντας τον κύκλο εργασιών της στα 47 εκατ. ευρώ από 44,8 εκατ. ευρώ.

Στους στόχους για τη φετινή χρονιά περιλαμβάνεται η ενίσχυση της παραγωγικής λειτουργίας της πολωνικής θυγατρικής της Fescopack, ώστε να αποτελέσει τον παραγωγικό βραχίονα του ομίλου για την ευρύτερη περιοχή της ανατολικής και της κεντρικής Ευρώπης.


***To Εuro2day.gr ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε το άρθρο και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε το άρθρο σημαντικό, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v