Εισηγμένες: Παίζουν τα ρέστα τους στο Μουντιάλ!

Μάχη για «ισοφάριση» και τόνωση του τζίρου δίνουν αρκετές επιχειρήσεις με αφορμή τη διοργάνωση του Μουντιάλ. Οι προσδοκίες για τυχερά παιχνίδια, ηλεκτρικά, αθλητικά είδη και μαζική εστίαση.

Εισηγμένες: Παίζουν τα ρέστα τους στο Μουντιάλ!
Μάχη για την «ισοφάριση» και την τόνωση των πτωτικών εσόδων τους δίνουν αρκετές επιχειρήσεις με αφορμή τη διοργάνωση του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου.

Μετά τη βουτιά στην κατανάλωση κατά το δίμηνο Απριλίου - Μαΐου, το οποίο χαρακτηρίζεται από διάφορους παράγοντες της αγοράς το χειρότερο ιστορικά, ορισμένοι κλάδοι προσβλέπουν σε αύξηση της ζήτησης (ηλεκτρικά, μαζική εστίαση, αθλητικά και κυρίως ο στοιχηματισμός), διατηρώντας ωστόσο χαμηλές προσδοκίες όσον αφορά στις ενδεχόμενες πωλήσεις.

Όλοι συμφωνούν ότι η σημερινή συγκυρία απέχει μακράν από το θρυλικό και «ανέφελο» 2004 των Ολυμπιακών Αγώνων και δεν συγκρίνεται με το 2006, έτος όπου διεξήχθη το προηγούμενο Μουντιάλ. Με τους περισσότερους κλάδους να υποχωρούν στην αγορά κατά 20% - 30%, οι πιθανές ωφέλειες από τους επικείμενους αγώνες περιορίζονται στη μερική βελτίωση των αποτελεσμάτων του α΄ εξαμήνου του 2010.

ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Χωρίς να υπάρχουν σαφείς εκτιμήσεις, η «ένεση» στα έσοδα των εταιρειών τυχερών παιχνιδιών και στοιχηματισμού θεωρείται δεδομένη. Σύμφωνα με τη διοίκηση της Centric, που δραστηριοποιείται στον χώρο του online στοιχήματος, η διοργάνωση του Μουντιάλ επεκτείνει τη σεζόν σε σχέση με άλλες χρονιές, στις οποίες το αθλητικό ενδιαφέρον περιοριζόταν μαζί με τη λήξη των περισσότερων εθνικών πρωταθλημάτων τον Μάιο.

Αυτό το δεδομένο αναμένεται να ωφελήσει τα έσοδα, χωρίς ωστόσο να μπορεί να προσδιοριστεί σε ποιο ποσοστό, και κυρίως αν ο Ιούνιος (μήνας διεξαγωγής των περισσότερων αγώνων στη Νότια Αφρική) θα ξεπεράσει σε τζίρους έναν οποιοδήποτε άλλο μήνα αθλητικού ενδιαφέροντος. Επιπλέον, η διοίκηση της Centric υπογραμμίζει ότι είναι εντελώς αβέβαιη η πρόβλεψη για την πιθανή κερδοφορία, καθώς η αύξηση των εσόδων δεν συνεπάγεται και σταθερό payout.

Επιδόσεις από το «Πάμε Στοίχημα», παιχνίδι που αποδείχτηκε δυνατό και στο α΄ τρίμηνο του 2010, αναμένει ο ΟΠΑΠ. Σημειώνεται ότι στο α΄ τρίμηνο του 2010 ο οργανισμός παρουσίασε κάμψη εσόδων της τάξης του 6,2%, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στα μειωμένα έσοδα από το ΚΙΝΟ και το Joker, ενώ αντιστάθμισε τις απώλειες από την απόδοση των αθλητικών στοιχηματικών παιχνιδιών, τα οποία παρουσίασαν αύξηση εσόδων κατά 4,7%.

Σε αυτό το πλαίσιο, το «Πάμε Στοίχημα» αποτέλεσε τη θετική έκπληξη καθώς σημείωσε άνοδο κατά 6%, καταγράφοντας έσοδα της τάξης των 560 εκατ. ευρώ περίπου. Ωστόσο, οι πληρωμές του παιχνιδιού προς τους παίκτες έφτασαν το 69,9% σε σχέση με το 64,1% το πρώτο τρίμηνο του 2009, ενώ και οι προμήθειες που καταβλήθηκαν συνολικά στους πράκτορες μειώθηκαν κατά 7,1% (στα 115 εκατ. ευρώ).

Σημειώνεται ότι οι προσδοκίες, αν και υψηλές, είναι συγκρατημένες όσον αφορά στο σπάσιμο του ρεκόρ που κατέγραψε ο ΟΠΑΠ στο προηγούμενο Παγκόσμιο Κύπελλο της Γερμανίας το 2006. Επισημαίνεται ότι τότε ο οργανισμός είχε καταγράψει έσοδα της τάξης των 450 εκατ. ευρώ από το «Πάμε Στοίχημα», ενώ σε ένα και μόνο παιχνίδι, αυτό της Βραζιλίας με τη Γαλλία, στοιχηματίστηκαν συνολικά 20 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα που έχουν παιχτεί ποτέ σε αγώνα στην ιστορία της εταιρείας!

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Έναν λόγο παραπάνω για προσφορές και εκπτώσεις βρίσκουν λόγω Μουντιάλ αυτό το διάστημα οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών, οι οποίες αντιμετωπίζουν σημαντική υποχώρηση τζίρου τους τελευταίους μήνες.

Αν και αναμένουν σχετική αύξηση της ζήτησης για προϊόντα ήχου και εικόνας, εκτιμούν ότι η άνοδος αυτή θα οδηγηθεί κυρίως από την εφαρμογή του ψηφιακού σήματος (18 Ιουνίου στην Αττική) και λιγότερο από το ίδιο το Παγκόσμιο Κύπελλο. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι θα υπάρξει αύξηση στη ζήτηση για επίπεδες τηλεοράσεις κατά 10%, αλλά υποστηρίζουν πως μεγαλύτερη ζήτηση θα έχουν οι αποκωδικοποιητές σήματος.

Πάντως, σε κάθε περίπτωση, όσοι εκμεταλλεύονται σωστά τη δυνατότητα των προσφορών συγκεντρώνουν κάποια έσοδα, αλλά πληρώνουν ως αντίτιμο μειωμένη κερδοφορία. Σήμερα, οι περισσότερες εκτιμήσεις συγκλίνουν πως η χρονιά θα κριθεί από την πορεία κυρίως στο β΄ εξάμηνο του έτους, οπότε παραδοσιακά πραγματοποιείται το μεγαλύτερο ποσοστό του κύκλου εργασιών.

Χαμηλά κρατά τον πήχη των προσδοκιών σχετικά με την αύξηση πωλήσεων στον τομέα της τηλεόρασης η αλυσίδα Ηλεκτρονική. Ο Μάιος φέρεται να μην έχει κινηθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα πωλήσεων, ενώ κάποια μικρή ανάκαμψη (σε μονοψήφιο ποσοστό) αναμένεται τον Ιούνιο, λόγω προωθητικών ενεργειών που σχεδιάζει η εταιρεία με αφορμή τη διεξαγωγή του Μουντιάλ. Σημειώνεται ότι τις τελευταίες ημέρες του Μαΐου η εταιρεία χάριζε ολόκληρο τον ΦΠΑ με κάθε αγορά τηλεόρασης.

Με εμπορικό concept βασισμένο στη N. Αφρική και ήρωες τα ζώα της ζούγκλας, η εταιρεία Πλαίσιο συνεχίζει να κερδίζει μερίδια αγοράς και στον τομέα της τηλεόρασης. Η διοίκησή της αναμένει τους επόμενους μήνες διψήφια ποσοστά αύξησης στις πωλήσεις τηλεοράσεων, δεδομένου ότι οι καταναλωτές στην πλειονότητά τους αναβαθμίζουν τις ηλεκτρονικές συσκευές (τηλεόραση, υπολογιστές, Intrenet κ.ά.), καθώς οι ώρες που περνούν στο σπίτι είναι πλέον πολύ περισσότερες από ό,τι στο παρελθόν. Τέλος, άνοδο πωλήσεων της τάξεως του 15% - 20% στον τομέα της τηλεόρασης αναμένει και η διοίκηση της Electronet για το επόμενο διάστημα.

ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΕΙΔΗ

Μικρή θετική επίδραση αναμένεται να έχει η αγορά αθλητικών, καθώς ο περιορισμός του διαθέσιμου εισοδήματος έχει αναστείλει τις αυθόρμητες αγορές. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου Fourlis, η Intersport, η οποία έτρεχε με ρυθμούς αύξησης των πωλήσεων κατά 10% στο α΄ τρίμηνο, έχει παρατηρήσει κάμψη στο δίμηνο Απριλίου - Μαΐου, η οποία δεν αναμένεται να ανατραπεί θεαματικά λόγω του Μουντιάλ.

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι τα σημαντικά οφέλη θα προκύψουν για τις προμηθεύτριες εταιρείες αθλητικών σε μεσοπρόθεσμη βάση, καθώς ανάλογα με το μερίδιο εκπροσώπησης και επιτυχιών που θα έχουν στη φετινή διοργάνωση (όσον αφορά στο ποιες ομάδες και παίκτες σπονσοράρουν), αναλόγως θα καρπωθούν μερίδιο από την όποια ζήτηση προκύψει.

ΜΑΖΙΚΗ ΕΣΤΙΑΣΗ

Το έτοιμο φαγητό και το delivery αναμένεται να έχουν την τιμητική τους, καθώς σε ανάλογες αθλητικές διοργανώσεις αυξάνεται η κατανάλωση. Το γεγονός ότι οι αγώνες θα προβάλλονται σε «βολικές» ώρες, καθώς η Ελλάδα βρίσκεται στην ίδια ζώνη με τη Ν. Αφρική, αλλά και η συμμετοχή της εθνικής ομάδας μεγαλώνουν ακόμη περισσότερο τις προσδοκίες.
 
Ωστόσο, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση της τάξης του 15% - 20% έναντι 30% - 35% που καταγραφόταν παραδοσιακά σε αντίστοιχες περιπτώσεις (π.χ. Euro 2004, Μουντιάλ 2006). 

* Αναδημοσίευση από το 638ο φύλλο της εβδομαδιαίας εφημερίδας ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ, 11 – 15 Ιουνίου 2010.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v