Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Aegean: "Βαρίδι" τα καύσιμα, λένε οι αναλυτές

Το αυξημένο κόστος των καυσίμων και το κόστος του προγράμματος ανανέωσης του στόλου της Aegean θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τα μεγέθη της αεροπορικής, αναφέρουν οι αναλυτές, σχολιάζοντας τα μικτά αποτελέσματα του α΄ 3μήνου.

Aegean: Βαρίδι τα καύσιμα, λένε οι αναλυτές
Το αυξημένο κόστος των καυσίμων και το κόστος του προγράμματος ανανέωσης του στόλου της Aegean Airlines θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τα μεγέθη της αεροπορικής εταιρίας, αναφέρουν οι αναλυτές, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν για το α΄ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης. 

Η Citi, σε έκθεσή της στις 20/5, κάνει λόγο για μικτό α΄ τρίμηνο, το οποίο όπως επισημαίνει είναι το λιγότερο σημαντικό της χρήσης. Στα θετικά συμπεριλαμβάνει την αύξηση της διεθνούς επιβατικής κίνησης και ορισμένες κινήσεις περιορισμού του κόστους, ενώ  χαρακτηρίζει αρνητική τη μη μεταβολή όσον αφορά στην εγχώρια επιβατική κίνηση, αφού η αεροπορική έχει μερίδιο 65% στη συγκεκριμένη αγορά.

Ο διεθνής οίκος, ο οποίος διατηρεί την πρόβλεψή του για υποχώρηση των καθαρών κερδών κατά 5% την τρέχουσα χρήση και για ισχυρή ανάκαμψή τους το 2009 (+49%), διατηρεί τη σύσταση "buy", επισημαίνοντας ότι, ενώ το 2008 δεν θα προσφέρει συγκινήσεις σε επίπεδο κερδοφορίας, μεσοπρόθεσμα η εταιρία είναι εξαιρετικό growth story.

Η HSBC σημειώνει ότι τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν ευθυγραμμίστηκαν σε γενικές γραμμές με τις προσδοκίες της, ενώ τονίζει ότι το α΄ τρίμηνο είναι εποχικά το πιο αδύναμο τρίμηνο για όλες τις αεροπορικές.

Έτσι, επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στις λειτουργικές τάσεις, εκφράζοντας την ικανοποίησή της, μεταξύ άλλων, για τον περιορισμό του κόστους και για τη συνεχιζόμενη εφαρμογή του προγράμματος ανανέωσης του στόλου της αεροπορικής.

Διατηρεί την "ουδέτερη" σύστασή της για την Aegean Airlines, δεδομένων του επιδεινούμενου προφίλ κερδών-ρίσκου και του αρνητικού κλίματος που επικρατεί στον κλάδο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της χρηματιστηριακής, η μετοχή της Aegean διαπραγματεύεται 11,7 φορές τα εκτιμώμενα κέρδη του 2008, έναντι 12,8 για τις χαμηλού κόστους ευρωπαϊκές αεροπορικές.

Η Εθνική - Ρ&Κ αναφέρει ότι η Aegean Airlines ανακοίνωσε ένα εποχικά αδύναμο α΄ τρίμηνο, το οποίο επηρεάστηκε σημαντικά από το αυξημένο κόστος των καυσίμων. Η χρηματιστηριακή επαναλαμβάνει πως η φετινή χρονιά θα είναι δύσκολη για την εταιρία, καθώς από τη μια πλευρά το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της έχει στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών και τη μείωση των λειτουργικών δαπανών, από την άλλη όμως αυξάνει τις δαπάνες συντήρησης, τη στιγμή που διατηρούνται οι πιέσεις σε επίπεδο κόστους καυσίμων και τιμολογιακής πολιτικής.

Η Alpha Finance, από την πλευρά της, επισημαίνει ότι το 2008 η αεροπορική εταιρία θα συνεχίσει να πιέζεται από τις τιμές των καυσίμων και από το κόστος ανανέωσης του στόλου της, ωστόσο εκτιμά πως θα επιτύχει τους στόχους της. Παράλληλα, παρά τις ανησυχίες για το κόστος των καυσίμων, χαρακτηρίζει θετική την επιτυχή συνέχιση της υλοποίησης των επενδυτικών στόχων της.

Υπενθυμίζεται ότι οι καθαρές ζημίες μετά από φόρους της Aegean στο α΄ τρίμηνο ανήλθαν σε 4,4 εκατ. ευρώ από 2,6 εκατ. το προηγούμενο έτος, κυρίως λόγω της σημαντικής αύξησης κατά 57% του κόστους καυσίμων. Οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου ανήλθαν σε 98,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 23%, με 6% περισσότερες πτήσεις.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v