Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Citi: Νέες τιμές για ελληνικές κατασκευαστικές

Καλύτερο εκτιμά η Citigroup ότι θα είναι το 2008 για τις ελληνικές κατασκευές, προσδιορίζοντάς το ως έτος υποστηριζόμενο από τα κέρδη. Νέες τιμές στόχοι και top picks οι ΕΛΤΕΧ και Αβαξ.

Citi: Νέες τιμές για ελληνικές κατασκευαστικές
Καλύτερο εκτιμά η Citigroup ότι θα είναι το 2008 για τις ελληνικές κατασκευές, αναφέροντας ότι υπάρχουν ισχυρά θεμέλια για να είναι έτος υποστηριζόμενο από τα κέρδη.

Ο οίκος σε έκθεσή του με ημερομηνία 16 Απριλίου προχωρά σε αλλαγή των τιμών στόχου για την ΕΛΤΕΧ στα 12,3 από 11,5 ευρώ και για τη Μηχανική στα 5,8 από 8,3 ευρώ. Εξάλλου, ξεκινά την κάλυψη της Τέρνα Energy με τιμή τα 7,1 ευρώ.

Ως top picks επισημαίνονται οι Ελληνική Τεχνοδομική και Άβαξ.

Σε ό,τι αφορά τις συστάσεις, η Citi προχωρά σε αναβάθμιση της ΓΕΚ και της Τέρνα σε «buy» από «hold» και σε υποβάθμιση της αυτή Μηχανικής σε «hold» από «buy», ενώ για τον Άβακα και ΕΛΤΕΧ η σύσταση παραμένει «buy».

Ο οίκος αναφέρει πως κατά το 2007 οι ελληνικές κατασκευαστικές είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται σημαντικά κατά 49%, αλλά τα EBITDA μόνο κατά 17%. Εκτίμηση του οίκου είναι τα περιθώρια θα είναι σταθερά ίσως και λίγο ανοδικά φέτος ενώ θα υπάρξει ανάκαμψη το 2009 λόγω αυξημένης εκτέλεσης έργων συμβάσεων παραχώρησης.

Για την Ελληνική Τεχνοδομική, η Citi αναφέρει ότι έχει το μεγαλύτερο μέγεθος και τη μεγαλύτερη ρευστότητα στον κλάδο, καθώς και ότι αποτλεεί ένα απ΄οτα top picks. Προχωρά σε αύξηση της τιμής στόχου λόγω της υψηλότερης αποτίμησης του χαρτοφυλακίου συμβάσεων παραχώρησης της εταιρίας και άλλων δραστηριοτήτων. Αναλυτικότερα η Citigroup αποδίδει την αύξηση της τιμής στόχου στην ανάλογη αύξηση της αξίας της συμμετοχής στην Αττική Οδό, για την οποία οι όγκοι της κίνησης ξεπερνούν συνεχώς τις προσδοκίες. Επίσης ο οίκος ενσωματώνει στη νέα τιμή της κατά 100% απορρόφηση της Παντεχνικής μέσω της οποίας αυξήθηκε η συμμετοχή της ΕΛΤΕΧ στην Αττική Οδό στο 59%.

Για την J&P Άβαξ, ο διεθνής οίκος τονίζει ότι παραμένει «ισχυρός αγοραστής», ενώ εκτιμά πως τα έργα παραχώρησης αντιπροσωπεύουν το 70% περίπου της δίκαιης τιμής της κατασκευαστικής.

Για τα μεγέθη που ανακοίνωσε η Αβαξ για το 2007, σημειώνει σε επίπεδο κερδοφορίας ήταν 19% χαμηλότερα του guidance, κυρίως λόγω των χαμηλότερων του αναμενόμενου περιθωρίων EBIT στον τομέα των κατασκευών, αλλά και της ενοποίησης της Αθηνά.

Οι νέες εκτιμήσεις της Citi κάνουν λόγο για καθαρά κέρδη χαμηλότερα κατά 14% κατά μέσο όρο την περίοδο 2008-2009, ενώ σε επίπεδο κερδών ανά μετοχή, η πρόβλεψη είναι κατά 18% χαμηλότερη (λόγω της έκδοσης νέων μετοχών).

Μετά την προσαρμογή ώστε να συμπεριλαμβάνονται τα assets της Αθηνά, η Citi εκτιμά πως το κατασκευαστικό «κομμάτι» της J&P Άβαξ διαπραγματεύεται σχεδόν δωρεάν με περιθώριο EBIT για το 2007 της τάξης του 3,4% και με ανεκτέλεστο κατασκευαστικό υπόλοιπο ύψους 2 δισ. ευρώ. Ο διεθνής οίκος σημειώνει παράλληλα πως το αισιόδοξο σενάριό του θα αύξανε κατά 10-20% επιπλέον την νέα τιμή στόχο που έχει τεθεί.

Για τη ΓΕΚ Τέρνα,
η έκθεση αποδίδει την αύξηση της σύστασης κυρίως σε λόγους αποτίμησης, αλλά στην εισαγωγή της Τέρνα Energy στο χρηματιστήριο. ¨όπως τονίζεται η ΓΕΚ είναι προτιμότερη της Τέρνα λόγω του προτεινόμενου swap μετοχών που σε αυτή τη φάση είναι πιθανό να προκύψει.

Σε ό,τι αφορά την έναρξη κάλυψης της Τέρνα Energy, ο οίκος αναφέρει πως η αποτίμηση δεν περιλαμβάνει τα πλήρη οφέλη του νέου αναπτυξιακού νόμου που βρίσκεται ήδη υπό δημόσια διαβούλευση. Αν αυτό υλοποιηθεί στο 2008 και η διοίκηση καταφέρει τα επεκτατικά της σχέδια όπως έχει υποσχεθεί, η Citi αναφέρει πως είναι πιθανόν οι τιμές στόχοι για τις Τέρνα Energy, Τέρνα και ΓΕΚ να αναθεωρηθούν προς τα επάνω.

Οσον αφορά την Μηχανική, ο διεθνής οίκος επισημαίνει πως η μείωση της τιμής-στόχου και η υποβάθμιση της σύστασης οφείλονται στις καθυστερήσεις στην αδειοδότηση που σχετίζονται με τα σχέδια ανάπτυξης του real estate της εταιρείας στην Μόσχα και την Ουκρανία, καθώς και με την υδροηλεκτρική μονάδα στον Άγιο Νικόλαο.

Οι αναθεωρημένες εκτιμήσεις της Citi για τα καθαρά κέρδη της Μηχανικής από το real estate είναι πλέον 74% χαμηλότερες του guidance της διοίκησης για το 2008 και 2009, ενώ δεν αποδίδει πλέον καμιά αξία στην υδροηλεκτρική μονάδα του Αγίου Νικολάου.

Εκτιμά πως ο κατασκευαστικός κλάδος της Μηχανικής διαπραγματεύεται 5-6 φορές τα εκτιμώμενα κέρδη του 2008 σε επίπεδο ΡΕ, με περιθώριο EBIT από της κατασκευές της τάξης του 11,6% και λόγο ανεκτέλεστου υπολοίπου κατασκευών προς πωλήσεις που διαμορφώνεται στο 2,7 για το 2007.

Χαρακτηρίζει ως βασικό βραχυπρόθεσμο ρίσκο για τις μετοχές της Μηχανικής το guidance της διοίκησης για το 2008, που κάνει λόγο για κέρδη 80 εκατ. ευρώ, έναντι 16-17 εκατ. που είναι η πρόβλεψη της Citi.

Ο διεθνής οίκος αναφέρει πως το αισιόδοξο σενάριό του θα αύξανε την νέα τιμή στόχο που έχει δοθεί κατά περίπου 60%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v