Η ΑΧΙΑ τοποθετεί την τιμή-στόχο για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα €27,40, με 48% περιθώριο ανόδου και η σύσταση είναι αγορά (buy). Η εταιρεία είναι διαπραγματεύσιμη κοντά σε επίπεδα-ρεκόρ με +41% από πέρσι τον Ιανουάριο, επίδοση που είναι κυρίως αποτέλεσμα της ενσωμάτωσης της αξίας της συμμετοχής στην Τέρνα Ενεργειακή. Η μετοχή δεν έχει ακόμη ενσωματώσει την εξασφαλισμένη αύξηση της κερδοφορίας και την υψηλή ορατότητα και ποιότητα του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων που αντιπροσωπεύουν το 75% της αποτίμησης της ΑΧΙΑ.
Το EBITDA για πέρυσι (χωρίς την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή) εκτιμάται σε 434,4 εκατ. ευρώ, αυξανόμενο σε 612,6 εκατ. ευρώ το 2025, λόγω της λειτουργίας της Αττικής Οδού και της Εγνατίας Οδού το πρώτο εξάμηνο. Τα καθαρά κέρδη εκτιμάται ότι θα φθάσουν τα 218 εκατ. ευρώ έως το 2028. Με την προϋπόθεση ότι η Εγνατία Οδός θα ενταχθεί στα μέσα του 2025, τα EBITDA από παραχωρήσεις από 165 εκατ. ευρώ το 2023 θα αυξηθούν σε 386 εκατ. ευρώ το 2025 και τελικά σε 500 εκατ. ευρώ το 2027, αντιπροσωπεύοντας το 70% των EBITDA του ομίλου εκείνο το έτος.
Τα έσοδα από την πώληση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής διατηρούν μια πολύ χαμηλή μόχλευση (ο καθαρός δανεισμός στο τέλος του 2024 αναμένεται στα 100 εκατ. ευρώ περίπου έναντι 300 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο πέρυσι) και μια ισχυρή ταμειακή θέση (μετρητά 900 εκατ. ευρώ περίπου). Όσον αφορά τη μόχλευση σε ενοποιημένο επίπεδο, ο καθαρός δανεισμός αναμένεται να κορυφωθεί στα 4,5 δισ. ευρώ το 2025, ως αποτέλεσμα της εξαγοράς της Αττικής Οδού (πρόσθετο χρέος 2,6 δισ. ευρώ) και της Εγνατίας Οδού (πρόσθετο χρέος περίπου 1 δισ. ευρώ). Οι δύο διευκολύνσεις θα προέλθουν από χρηματοδότηση έργων χωρίς δικαίωμα αναγωγής και θα εξυπηρετούνται απευθείας σε επίπεδο έργου με διάρκειες που αντιστοιχούν στη διάρκεια ζωής των έργων.