Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Χρηματιστήριο: Αποτιμήσεις και τεχνική εικόνα για Aegean και Ελλάκτωρ

Η πίεση τη φετινή χρονιά στις μετοχές των δύο εταιρειών και τα σήματα που έδωσαν τα τελευταία στοιχεία. Πώς διαμορφώνονται τα θεμελιώδη και τι δείχνει η τεχνική ανάλυση.

Χρηματιστήριο: Αποτιμήσεις και τεχνική εικόνα για Aegean και Ελλάκτωρ

Οι μετοχές της Aegean Airlines αλλά και της Ελλάκτωρ παραμένουν στο προσκήνιο από τις αρχές του έτους, έχοντας όμως απογοητεύσει τους επενδυτές με αποδόσεις -14% και -32%.

Ειδικά για την Ελλάκτωρ, η αρνητική της απόδοση στη διάρκεια του 2024 την τοποθετεί στην τελευταία θέση σε απόδοση μεταξύ των εταιρειών του δείκτη της υψηλής κεφαλαιοποίησης, κάτι βέβαια το οποίο εξηγείται εν μέρει από τη γενναιόδωρη επιστροφή κεφαλαίου (0,50 ευρώ ανά μετοχή) με αποκοπή 22/7. Στην περίοδο του ενός έτους, οι δύο μετοχές σημειώνουν παραπλήσιες απώλειες, της τάξεως του 15%.

Τα θεμελιώδη

Οι αποτιμήσεις των μετοχών σε θεμελιώδεις όρους είναι ελκυστικές και για τις δύο μετοχές. Για την Aegean Airlines, η σύγκριση της αποτίμησης είναι ευκολότερη λόγω του αντικειμένου της εταιρείας. Το discount της μετοχής έναντι του ευρωπαϊκού αεροπορικού κλάδου ξεπερνά το 35% σε όρους EV/ΕΒΙΤDA, καθώς οι εκτιμήσεις τοποθετούν τον δείκτη στις 3,5 φορές ή και χαμηλότερα στις επόμενες χρήσεις. Σε όρους Ρ/Ε, η αποτίμηση της μετοχής φέτος είναι στις 5,6 φορές και χαμηλότερα τη διετία 2025/2026 προς τις 5 φορές.

Η τιμή-στόχος για τη μετοχή είναι τα 14,50 ευρώ και η σύσταση είναι «αγορά» από τους αναλυτές. Το περιθώριο ανόδου από το ταμπλό του ΧΑ προσεγγίζει το 50%. Συνδυαστικά, μαζί με τη μερισματική απόδοση της μετοχής που προσεγγίζει ή και ξεπερνάει το 6%, το upside potential του τίτλου της Aegean Airlines είναι από τα υψηλότερα στο ΧΑ.

Η αποτίμηση της Ελλάκτωρ είναι περίπου 9 φορές τα καθαρά κέρδη του 2023 και εκτιμάται ότι θα είναι αρκετά χαμηλότερα τη φετινή χρήση. Ο δείκτης EV/EBITDA επίσης είναι σε χαμηλά επίπεδα 3 με 3,5 φορές.

Η Ελλάκτωρ υποαποδίδει αισθητά έναντι του βασικού χρηματιστηριακού δείκτη με -32% περίπου για τη μετοχή και +9% για τον Γενικό Δείκτη στη διάρκεια του έτους. Η διαγραφή της μετοχής από τον MSCI Greece Small Cap ολοκληρώθηκε στην ανασκόπηση Νοεμβρίου του οίκου MSCI και την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εκροές από τον δείκτη.

Το έτερο στοιχείο που είναι σημαντικό για τη μετοχή είναι η εμπλοκή από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στο deal εταιρείας και της θυγατρικής της Ηλέκτωρ με τον όμιλο της Motor Oil. Η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για πλήρη διερεύνηση, ωστόσο, δεν προδικάζει ότι το τελικό αποτέλεσμα της αξιολόγησης θα είναι αρνητικό για τη συμφωνία.

Tι δείχνουν τα διαγράμματα των δύο μετοχών

Σε τεχνικούς όρους, η Aegean Airlines έχει χάσει τους εκθετικούς κινητούς μέσους όρους των 55 αλλά και των 200 ημερών (ΕΚΜΟ 50 & 200 ημερών) και η τάση της προβληματίζει τους επενδυτές. Για την ακρίβεια, το διάγραμμα της Aegean Airlines μοιάζει, μετά τη διόρθωση των τελευταίων ημερών, «έτοιμο» να συναντήσει την ισχυρή τιμή στήριξης που βρέθηκε πέρυσι τον Οκτώβριο στα 9,43 ευρώ. Επόμενη ισχυρή στήριξη τα 8,80 ευρώ περίπου ((ΕΚΜΟ 200 εβδομάδων) και παρακάτω τα 8 ευρώ. Ο πρώτος ανοδικός στόχος είναι επιστροφή υψηλότερα από τα 10,32 με 10,50 ευρώ.

Αντίστοιχα, η τεχνική εικόνα της Ελλάκτωρ είναι ακόμα πιο επιβαρυμένη, παρά την αποκοπή του 0,50 ευρώ που «αλλοιώνει» την τεχνική εικόνα. Η μετοχή είναι στη στήριξη στα πέριξ του 1,70 ευρώ, έχοντας χάσει τους εκθετικούς κινητούς μέσους όρους των 55 ημερών αλλά και των 200 ημερών και οι οποίοι έχουν έντονη κατερχόμενη κλίση πλέον. Η επόμενη ισχυρή στήριξη είναι η περιοχή των 1,50-1,57 ευρώ. Ανοδικά η μετοχή θα πρέπει κατ' αρχάς να ξεπεράσει το pivot point του 1,825 ευρώ.



* Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v