Μετά τη χθεσινή ανακοίνωση της διοίκησης του ΟΠΑΠ να μοιράσει φέτος στους μετόχους του επιπλέον 0,60 ευρώ ανά μετοχή με τη μορφή προμερίσματος (στο σύνολο της χρονιάς 1,45 ευρώ ανά τίτλο), θέμα χρόνου είναι να σπάσει το όριο των τεσσάρων δισεκατομμυρίων ευρώ στις χρηματικές διανομές των εισηγμένων εταιρειών στο Χρηματιστήριο της Αθήνας.
Η ουσία είναι πως μετά και τη χθεσινή ανακοίνωση του ΟΠΑΠ, το σύνολο των χρημάτων (μερίσματα και επιστροφές κεφαλαίου) που έχουν δοθεί ή έχουν ανακοινωθεί από τις εισηγμένες διαμορφώνεται στα 3,944 δισ. ευρώ και όλα δείχνουν πως έως την 31η Δεκεμβρίου το όριο των τεσσάρων δισ. θα καταρριφθεί.
Οι λόγοι που οδηγούν στη συγκεκριμένη εκτίμηση είναι, μεταξύ άλλων, οι αναμενόμενες χρηματικές διανομές από την Παπουτσάνης και τον Μουσικό Οίκο Νάκα και κυρίως τα μερίσματα ή προμερίσματα που ενδέχεται να διανείμουν εισηγμένες όπως τα δύο μεγάλα διυλιστήρια της χώρας (Hellenic Energy και Motor Oil), η Jumbo, η Alpha Trust Ανδρομέδα, η Medicon Hellas και άλλες εταιρείες.
Να σημειωθεί πως οι περυσινές χρηματικές διανομές κινήθηκαν λίγο χαμηλότερα από τα τρία δισ. ευρώ και πως με βάση την τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία που κυμαίνεται γύρω από τα 100 δισ. ευρώ (100,116 δισ. με βάση το χθεσινό κλείσιμο), η μέση φετινή μερισματική απόδοση αναμένεται να ξεπεράσει το 4%, έναντι του 3,3% που είναι το τρέχον yield των δεκαετών ελληνικών κρατικών ομολόγων.
Είναι βέβαια ιδιαίτερα νωρίς προκειμένου να γίνουν εκτιμήσεις για τις χρηματικές διανομές των εισηγμένων εταιρειών για το 2025, ωστόσο οι αναλυτές προσδοκούν μια ακόμη χρονιά κατά την οποία οι μέτοχοι θα καρπωθούν σημαντικές μερισματικές αποδόσεις, σε μια περίοδο μάλιστα όπου οι αποδόσεις των ομολόγων και τα καταθετικά επιτόκια των τραπεζών παρουσιάζουν πτωτική τάση.
Θα υπάρξουν βέβαια το 2025 και εταιρείες που πιθανόν να προχωρήσουν σε χαμηλότερες διανομές (π.χ. διυλιστήρια λόγω και της έκτακτης φορολόγησής τους από την κυβέρνηση), πλην όμως φαίνεται -σύμφωνα με τους αναλυτές- πως θα ακολουθήσουν περισσότερο απλόχερη πολιτική πολλές εταιρείες της υψηλής και της μέσης κεφαλαιοποίησης, όπως για παράδειγμα οι συστημικές τράπεζες, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η τσιμεντοβιομηχανία Τιτάν, η Cenergy, κ.λπ.