H HSBC προχωράει σε αλλαγή στις εκτιμήσεις της για τον ΟΠΑΠ και την Jumbo αλλά διατηρεί τη σύσταση αγοράς μειώνοντας την τιμή-στόχο στον ΟΠΑΠ στα 19 από 20 ευρώ και διατηρώντας αμετάβλητη την τιμή- στόχο για την Jumbο στα 33 ευρώ.
Αναφορικά με τον ΟΠΑΠ, η ανάπτυξη των διαδικτυακών καναλιών αποτελεί «κλειδί» για τη μελλοντική του ανάπτυξη, καθώς το online θα παραμείνει το σημαντικότερο αναπτυξιακό στοιχείο, επισημαίνει.
Ο ΟΠΑΠ συνεχίζει να καινοτομεί και το μερίδιό του online θα αυξηθεί από 24% το 2023 σε 27% έως το 2026. Η διοίκηση πιστεύει ότι ολόκληρη η διαδικτυακή πρόταση βρίσκεται στα αρχικά στάδια ανάπτυξης και η εταιρεία θα συνεχίσει να προσθέτει νέα παιχνίδια και να ενισχύει τα επίπεδα δέσμευσης των πελατών με την πάροδο των ετών. Η τράπεζα εκτιμά διατήρηση των ισχυρών περιθωρίων EBITDA, των ταμειακών ροών και των ισχυρών μερισματικών πληρωμών με απόδοση σε υψηλότερα επίπεδα από 7%.
Για την Jumbο, εκτιμά ότι τα οφέλη από την ελληνική οικονομία, η οποία βρίσκεται σε μακρόχρονη φάση της αναπλήρωσης της ανάπτυξής της, θα προσφέρει ευκαιρίες ανάπτυξης, ενώ το επιχειρηματικό μοντέλο της εισηγμένης είναι αποδεδειγμένα ανθεκτικό.
Η Ρουμανία αποτελεί πολυετή ευκαιρία επέκτασης για την Jumbο και θα συνεχιστεί η σταθερή επέκταση, μεσοπρόθεσμα, συμβάλλοντας στο 50% περίπου της πρόσθετης ανάπτυξης της Jumbο.
Ο ισολογισμός της Jumbο παραμένει ισχυρός ακόμη και μετά τα μερίσματα 400 εκατ. ευρώ περίπου και την προπληρωμή ομολόγων ύψους 200 εκατ. ευρώ το 2023. Το μέρισμα για το 2024 συνεπάγεται απόδοση 6%, ενώ η HSBC εκτιμά ότι η απόδοση θα αυξηθεί στο 7% τα επόμενα έτη.
Η προσέγγιση της διοίκησης να επικεντρωθεί ξανά στις διαθέσιμες ευκαιρίες ανάπτυξης, αναλαμβάνοντας το προβάδισμα στη μείωση των τιμών, οδηγεί σε μια ισχυρότερη αξία. Από την άλλη, η HSBC εκτιμά ότι επιδείνωση της γεωπολιτικής κατάστασης στην περιοχή και οι επιπτώσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού θα μπορούσαν να είναι αρνητικά στοιχεία για την Jumbο.