Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εκθεση-κόλαφος από fund έριξε στο limit down τη Folli Follie

(upd2) Η Quintessential Capital Management αμφισβητεί τα επίσημα στοιχεία σε ό,τι αφορά το δίκτυο καταστημάτων και θέτει θέματα για οικονομικές καταστάσεις, ελεγκτές και θυγατρικές. Βουτιά για τη μετοχή και τα ομόλογα. Διαψεύδει η διοίκηση της Folli Follie και προαναγγέλλει νομικές ενέργειες.

Εκθεση-κόλαφος από fund έριξε στο limit down τη Folli Follie

Kολλημένη στο limit down είναι η μετοχή της Folli Follie, με την τιμή της να υποχωρεί στα επίπεδα των 10,74 ευρώ. Η μετοχή ξεκίνησε τη συνεδρίαση με απώλειες 5,4% και «κλείδωσε» στο limit down, κλείνοντας τελικά στα 10,74 ευρώ, με απώλειες -29,9%. Η απώλεια στην κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης ανήλθε τελικά στα 307 εκατ. ευρώ. 

Την ίδια στιγμή τα ομόλογα της εταιρείας δέχονται ισχυρά χτυπήματα. Ο τίτλος που λήγει το 2019 υποχωρεί κατά 36 σεντς στο ευρώ και κινείται στο 60%, που αποτελεί ιστορικό χαμηλό.

Η πτώση έρχεται στον απόηχο έκθεσης-κολάφου της Quintessential Capital Management, της οποίας η ερευνητική ομάδα χαρακτηρίζει τη Folli Follie ως την «άλλη ελληνική Parmalat». Η εταιρεία, μάλιστα, δηλώνει πως έχει «σορτάρει» τη μετοχή της Folli Follie Group.

Παράλληλα σημειώνει πως κατόπιν έρευνάς της σε τρεις ηπείρους, που περιελάμβανε συνεντεύξεις και επιτόπιες επισκέψεις, συστηματική εξέταση του δικτύου καταστημάτων της Folli Follie και ανάλυση, «δυσκολεύεται» να αντιστοιχίσει τα στοιχεία για το μέγεθος, τα έσοδα και την ανάπτυξη της εταιρείας «με την πραγματικότητα που παρατηρήσαμε επιτόπου και έχουμε ανησυχίες αναφορικά με την ικανότητα των οικονομικών καταστάσεων της εταιρείας να παρουσιάσουν μια ακριβή εικόνα της εταιρείας.

Ανησυχούμε πως ο όμιλος θα μπορούσε να οδεύει προς σοβαρά οικονομικά προβλήματα και πως η μετοχή είναι αντίστοιχα υπερβολικά υπερτιμημένη».

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η QCM στην έκθεσή της, «η εικόνα που λάβαμε από την εξέταση των οικονομικών καταστάσεων και επίσημων ανακοινώσεων της Folli Follie κατά τη διάρκεια του έτους είναι μια εικόνα μιας ταχύτατα αναπτυσσόμενης πολυεθνικής εταιρείας μόδας που εμφανίζει διψήφια ανάπτυξη στη βασική της αγορά, την Ασία. Δυστυχώς, κατόπιν μιας εκτεταμένης και επιμελούς ερευνητικής εργασίας, βρίσκουμε αδύνατον να συμβιβάσουμε την εικόνα αυτή με τα επιτόπια ευρήματά μας, που παραπέμπουν σε μια μη κερδοφόρα εταιρεία που αντιμετωπίζει δυσκολίες, με σημαντικά μικρότερα και ταχύτατα μειούμενα έσοδα, μέγεθος δικτύου και ταμειακά υπόλοιπα.

Ο πυρήνας του ζητήματος φαίνεται να επικεντρώνεται στις ασιατικές και συγκεκριμένα τις κινεζικές, θυγατρικές της Folli Follie».

Όπως τονίζει, «τα συμπεράσματά μας τεκμηριώνονται από τα ακόλουθα σημεία:

1. Το δίκτυο των σημείων πώλησης φαίνεται σημαντικά μικρότερο του αναμενόμενου: Διενεργήσαμε εκτεταμένο due diligence και ελέγξαμε κάθε σημείο πώλησης, συχνά με πολλαπλούς τρόπους: σε αντίθεση με τα 630 σημεία πώλησης που αναφέρονται στην ετήσια έκθεση του 2016 για το brand Folli Follie, βρήκαμε αποδείξεις μόνο για 289 σε λειτουργία σημεία πώλησης. Η πλειονότητα των υπολοίπων φαίνεται πως έχει σταματήσει να λειτουργεί.

2. Επιτόπιοι έλεγχοι: Επισκεφθήκαμε προσωπικά αρκετά σημεία πώλησης Folli Follie σε στρατηγικά σημεία-κλειδιά (π.χ. στην πόλη της Νέας Υόρκης και στο Τόκιο της Ιαπωνίας) και μπορούμε να επιβεβαιώσουμε πως πολλά κρίσιμης σημασίας περιουσιακά στοιχεία που η εταιρεία εξακολουθεί να εμφανίζει στην ιστοσελίδα της (π.χ. τα καταστήματα FF Soho ή το FF Madison Avenue) είναι πράγματι κλειστά. Παρατηρήσαμε επίσης πως ένας αριθμός σημείων πώλησης, και σε τοποθεσίες-κλειδιά, φαίνεται πως είναι αμελητέου μεγέθους (συχνά απλώς ένα μικρό παράθυρο) και στη διαδικασία της ρευστοποίησης.

3. Ψηφιακή παρουσία: Διενεργήσαμε έλεγχο της παρουσίας της Folli Follie online, ελέγχοντας την κίνηση της ιστοσελίδας και τη δημοφιλία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συγκρίνοντάς τα με αυτά των ανταγωνιστών της Folli Follie, τα ευρήματά μας υποδηλώνουν πως η ψηφιακή παρουσία της Folli Follie, ιδιαίτερα στην Ασία, μπορεί να είναι ενδεικτικά μιας πολύ μικρότερης εταιρείας.

4. Χρηματοοικονομική ανάλυση: Τα επίσημα στοιχεία της Folli Follie δείχνουν αυξανόμενα έσοδα και κέρδη, όμως συνεχώς αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων εξηγείται από το μεγάλο και αυξανόμενο κεφάλαιο κίνησης στις ασιατικές θυγατρικές. Το ύψος των λογιστικών απαιτήσεων και αποθεμάτων των ασιατικών θυγατρικών της Folli Follie φαίνεται ξεκάθαρα δυσανάλογο συγκριτικά με τις αντίστοιχες εταιρείες.

5. Κινεζικές θυγατρικές: Η Folli Follie  υποστηρίζει πως έσοδα 1 δισ. δολαρίων προέρχονται από την Ασία, από τα οποία η Κίνα υποτίθεται πως έχει τη μερίδα του λέοντος (το 70% του ασιατικού δικτύου θα βρίσκονταν εκεί). Προς έκπληξή μας, βρήκαμε πως οι μόνες δύο θυγατρικές στην ηπειρωτική Κίνα, οι Fu Li Fu Lei και Binlianyun, παράγουν έσοδα μόλις 40 εκατ. δολαρίων και μαζί αντιστοιχούν σε μόλις 50 σημεία πώλησης.

6. Ανησυχίες για τους ελεγκτές: Εχοντας ελέγξει τους λογαριασμούς αρκετών ετών μέσω της Baker Tilly, η Folli Follie πρόσφατα προσέλαβε την Ecovis, μια σχετικά άγνωστη εταιρεία. Επιπλέον, οι ελεγκτές της οντότητας που ενοποιεί τις πωλήσεις της Folli Follie στην Ασία, που ανέρχονται συνολικά σε περίπου 1 δισ. δολάρια, φαίνεται πως είναι μια σκοτεινή εταιρεία με προσωπικό μόλις δύο ατόμων. Σύμφωνα με ανώτατους Κινέζους ελεγκτές από τις Τέσσερις Μεγάλες εταιρείες, η εταιρεία αυτή μπορεί να μην είναι επαρκής για να πραγματοποιήσει ελέγχους τέτοιου μεγέθους (πωλήσεις 1 δισ. δολαρίων, εκατοντάδες σημεία πώλησης σε πολλές χώρες).

Κατά την Quintessential Capital Management, «το πολύμηνο, επίπονο due dilingence, δείχνει μια ριζικά διαφορετική εικόνα της Folli Follie από αυτήν που θα μπορούσε να προκύψει από τις επίσημες ανακοινώσεις της Folli Follie. Συναντήσαμε πειστικές αποδείξεις που δείχνουν μια μη κερδοφόρα, ταχύτατα συρρικνούμενη επιχείρηση, με μειούμενα έσοδα και αρνητικές ταμειακές ροές. Εκτιμούμε πως τα πραγματικά έσοδα για τον κλάδο κοσμημάτων-ρολογιών-αξεσουάρ ίσως είναι ένα κλάσμα μόνο των ανακοινωθέντων εσόδων.

Έχουμε επίσης μια ριζικά διαφορετική εικόνα αναφορικά με το μέγεθος του δικτύου της Folli Follie και τον αριθμό των σημείων πώλησης: σύμφωνα με το due diligence μας, τα σημεία πώλησης Folli Follie ίσως είναι λιγότερα των 300 (έναντι των 630 που δηλώνει η εταιρεία), με έναν μεγάλο αριθμό σημείων πώλησης να μην είναι τίποτα περισσότερο από ένα μικρό παράθυρο και με πωλήσεις μερικών χιλιάδων ευρώ ετησίως. Πέραν του ταχύτατα συρρικνούμενου δικτύου, οι συγκρίσιμες πωλήσεις καταστημάτων στην Ασία, σε αντίθεση με αυτά που ισχυρίζεται η διοίκηση της εταιρείας κατά τη διάρκεια των conference calls, φαίνεται πως μειώνονται σταθερά εδώ και αρκετά χρόνια.

Τι συμβαίνει; Κατά την άποψή μας, και βάσει των εκτεταμένων αποδείξεων που συγκεντρώσαμε, μετά την αρχική επιτυχία στην Ασία, ιδιαίτερα στην Κίνα και στην Ιαπωνία, η κατάσταση αργά αλλά σταθερά επιδεινώθηκε. Πρώτα άρχισαν να μειώνονται οι συγκρίσιμες πωλήσεις καταστημάτων, δηλαδή κάθε ξεχωριστό κατάστημα πωλούσε όλο και λιγότερο. Στην Ιαπωνία, αυτό οδήγησε σε σταθερό κλείσιμο καταστημάτων που σταδιακά έγιναν μη κερδοφόρα (στην Ιαπωνία δεν υπάρχουν franchisees). Στην Κίνα, η εταιρεία προσπάθησε να αντισταθμίσει την τάση αυτή ανοίγοντας νέα σημεία πώλησης με νέους franchisees: αυτό ήταν αποτελεσματικό για κάποιο διάστημα, καθώς γενικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν λόγω των επιπλέον καταστημάτων παρά τις μειούμενες εταιρικές πωλήσεις. Ωστόσο, σύντομα οι franchisees άρχισαν να κλείνουν καταστήματα, λόγω δυσαρέσκειας με τα επίπεδα πωλήσεων.

Μέχρι περίπου το 2013, οι δραστηριότητες ήταν αξιοπρεπείς στην Κίνα, με το δίκτυο να «κορυφώνεται» με περίπου 200 σημεία πώλησης, τα μισά από τα οποία ανήκαν στην εταιρεία και τα άλλα μισά σε franchisees. Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις αυξάνονταν κατά περίπου 10% ετησίως, όμως αυτό οφειλόταν κυρίως στα νέα καταστήματα καθώς οι εταιρικές πωλήσεις ήδη μειώνονταν. Από το 2014 και μετά, ο ρυθμός της επιδείνωσης επιταχύνθηκε τόσο που ηγετικό στέλεχος της Folli Follie (ο διευθυντής για την Κίνα) αποχώρησε από την εταιρεία και πήγε σε ανταγωνιστή (τη Montblanc). Προφανώς, οι πωλήσεις γρήγορα μειώθηκαν περαιτέρω μετά από αυτό.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, οι πωλήσεις της Folli Follie στην Κίνα μπορεί να ήταν έως και 40 εκατ. δολάρια το 2016 και ίσως μειώθηκαν περαιτέρω το 2017.

Τα τελευταία χρόνια, η Folli Follie φαίνεται πως έκλεισε το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου της στην Κίνα και το 30% του δικτύου στην Ιαπωνία, ενώ σύντομα σχεδιάζουν να κλείσουν και άλλα σημεία πώλησης».

Η Quintessential Capital Management γράφει στην έκθεσή της πως «έχουμε εντοπίσει τους ακόλουθους λόγους για την καταστροφική επιδείνωση της Folli Follie στην Ασία:

-Υποβέλτιστες πρακτικές της διοίκησης: Η Folli Follie είναι μια οικογενειακή επιχείρηση. Οι περισσότερες στρατηγικές αποφάσεις, που αφορούν μέχρι και στην τοποθεσία ορισμένων καταστημάτων, λαμβάνονται απευθείας από τον κ. Δημήτρη Κουτσολιούτσο και φαίνεται πως υπάρχει έλλειψη οργανωμένων διαδικασιών για δραστηριότητες όπως για παράδειγμα η προώθηση πωλήσεων. Υπάρχουν αναφορές για διαφωνίες μεταξύ του κ. Κουτσολιούτσου και του γιου του, που φέρεται να τον ενδιαφέρει να ξεφορτωθεί τελείως το brand Folli Follie.

-Ανταγωνισμός: Οταν η Folli Follie άνοιξε για πρώτη φορά στην Ασία (πριν από 15 χρόνια στην Ιαπωνία και αργότερα στην Κίνα), βρήκαν μια «παρθένα» τοποθεσία και ουσιαστικά είχαν ολόκληρη την αγορά στη διάθεσή τους. Ο Κινέζος καταναλωτής ήταν πολύ λιγότερο εκλεπτυσμένος απ’ όσο σήμερα και αγόραζε πρόθυμα προϊόντα της Folli Follie που θεωρούνταν ως ποιοτικά δυτικά πολυτελή προϊόντα. Τώρα, όμως, εταιρείες όπως οι Coach, Kate Spade, Furla, Pandora και Swarovsky άρχισαν να εισέρχονται στην αγορά με πολύ μεγαλύτερους πόρους και καλύτερες πρακτικές διαχείρισης απ’ ό,τι η Folli Follie. Για παράδειγμα, οι πωλήσεις ανά τετραγωνικό της Folli Follie ήταν μόλις περίπου το 50% αυτών των Swarovsky ή Michael Kors.

-Προϊόντα: Σε πολλές περιπτώσεις, οι γραμμές προϊόντων της Folli Follie έτυχαν ανάμεικτης υποδοχής από τους καταναλωτές. Για παράδειγμα, τα προϊόντα “KK” (τα οποία σχεδιάστηκαν από τη σύζυγο του ιδρυτή) εκλήφθηκαν ως «παλιομοδίτικα» από τους πελάτες, ιδιαίτερα δεδομένου ότι η Folli Follie θέλει να παρουσιάζεται ως ένα «νεανικό» brand. Υπήρχαν επίσης ανησυχίες για την ποιότητα των προϊόντων.

-Αποχωρήσεις βασικού προσωπικού: Καθώς η κατάσταση επιδεινωνόταν, αποχώρησαν από την εταιρεία βασικά ταλέντα (για παράδειγμα ο διευθυντής της Κίνας, που πήγε στη Montblanc). Σύμφωνα με τους επιτόπιους ελέγχους μας, ο διευθυντής που αποχώρησε δεν έχει ακόμα αντικατασταθεί. Παρόμοια φαίνεται πως ήταν η κατάσταση στην Ιαπωνία, όπου αποχώρησε αρκετό βασικό ανθρώπινο δυναμικό».

Folli Follie: Ανυπόστατο και συκοφαντικό το δημοσίευμα

H Folli Follie ανακοινώνει στο επενδυτικό κοινό ότι το σημερινό δημοσίευμα της Quintessential Capital Management είναι ανυπόστατο, ψευδές, συκοφαντικό και παραπλανητικό, με άμεσο αποτέλεσμα τη ζημία των συμφερόντων της Εταιρείας και των μετόχων της.

Η Εταιρεία επιφυλάσσεται να επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση προς το επενδυτικό κοινό, με αναλυτικά στοιχεία διάψευσης των κατ' ιδίαν ψευδών πληροφοριών και στοιχείων που αναφέρονται στο εν λόγω δημοσίευμα.

Η εισηγμένη έχει ήδη αναθέσει στους νομικούς συμβούλους της να κινηθούν με οποιονδήποτε τρόπο κρίνουν σκόπιμο, προκειμένου να προασπίσουν, σε αστικό και ποινικό επίπεδο, τα δικαιώματα της Εταιρείας, των μετόχων της και εν γένει του επενδυτικού κοινού, τονίζει η Folli Follie.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v