Παρά την οικονομική ύφεση και τη συνέχιση της αβεβαιότητας, δεκάδες εισηγμένες εταιρείες αναμένεται φέτος να σημειώσουν βελτιωμένες επιδόσεις σε σύγκριση με το 2016. Άλλες εξ αυτών διακρίνονται για τον διεθνοποιημένο χαρακτήρα των εργασιών τους, άλλες κερδίζουν μερίδια στην εσωτερική αγορά και, τέλος, κάποιες βλέπουν να αποδίδουν ως ένα βαθμό οι κινήσεις προσαρμογής στα νέα δεδομένα που έχουν υλοποιήσει κατά τα τελευταία χρόνια.
Για παράδειγμα, με βάση τον παρατιθέμενο πίνακα που συνέταξε ο γνωστός αναλυτής της BETA Χρηματιστηριακής κ. Μάνος Χατζηδάκης, βελτιωμένη κερδοφορία προβλέπεται φέτος -μεταξύ άλλων- να σημειώσουν και εταιρείες όπως η ΔΕΗ, ο ΟΤΕ, ο ΟΠΑΠ, η FF Group, η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, η JUMBO, o Μυτιληναίος, η Sarantis, η Αεροπορία Αιγαίου, o ΟΛΠ, η Fourlis, η Coca-Cola HBC, η ΤΙΤΑΝ και η ΕΛΤΕΧ Άνεμος.
Πέραν αυτών ωστόσο, υπάρχει και μια ευρεία σειρά άλλων εισηγμένων εταιρειών, που συνήθως δεν εντάσσεται στα «watching lists» των εγχώριων ΑΧΕΠΕΥ, οι οποίες είτε έχουν ξεκινήσει το 2017 με καλύτερες προϋποθέσεις σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, είτε έχουν θέσει ανοδικούς στόχους για φέτος.
Ενδεικτικά, το Euro2day.gr αναφέρει τις περιπτώσεις δέκα τέτοιων εταιρειών, όπως προέκυψαν από το ρεπορτάζ.
Ικτίνος Μάρμαρα: Η διοίκηση της εταιρείας αναμένει την αποτύπωση βελτιωμένων οικονομικών επιδόσεων για το 2016 και έχει εκφράσει την αισιοδοξία της για νέα άνοδο μέσα στην τρέχουσα χρήση, καθώς η ζήτηση μαρμάρων από το εξωτερικό είναι ισχυρή.
MLS: Μετά το ιστορικό ρεκόρ κύκλου εργασιών του 2016, κύκλοι προσκείμενοι στην εταιρεία δεν έκρυψαν την αισιοδοξία τους και για το 2017, παρά τη δυσμενή συγκυρία που χαρακτηρίζει την ελληνική οικονομία. Γενικότερα, η εκτίμηση είναι πως η νέα χρονιά θα κλείσει και αυτή με αύξηση τόσο στον κύκλο εργασιών, όσο και στην κερδοφορία.
Η εταιρεία αναμένεται να εστιάσει για ακόμη μία φορά στην κυκλοφορία νέων προϊόντων, ενώ παράλληλα θα διερευνηθούν ευκαιρίες για τόνωση των εξαγωγών μέσω εντοπισμού ευκαιριών.
Ευρωπαϊκή Πίστη: Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ασφαλιστικής εταιρείας κ. Νίκο Χαλκιόπουλο, «το 2016 ήταν μια καλή χρονιά για μας, καθώς καταφέραμε να αυξήσουμε την παραγωγή μας και να σημειώσουμε ικανοποιητική κερδοφορία. Για φέτος προσβλέπουμε σε μια ανάπτυξη της τάξεως του 5%. Η αύξηση αυτή της παραγωγής θα βασιστεί στην ανάπτυξη του δικτύου μας (άλλωστε είμαστε μια εταιρεία που έχει λάβει σαφή θέση υπέρ των δικτύων) και θα προέλθει από βελτίωση επιδόσεων, τόσο στον κλάδο ζωής όσο και στους γενικούς κλάδους, εσχάτως μη εξαιρουμένου και του κλάδου αυτοκινήτων.
Space Hellas: Η διοίκηση της εισηγμένης εταιρείας υποστηρίζει πως «παρά την αβεβαιότητα, το 2017 θεωρείται χρονιά όπου με κάποιες προϋποθέσεις, θα μπορέσει να είναι θετικό για τον χώρο των τηλεπικοινωνιών και της πληροφορικής, καθώς οι τεχνολογικές εξελίξεις στον παγκόσμιο χάρτη είναι ραγδαίες. Με βάση τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς και την τοποθέτηση που έχει ήδη η εταιρία σε συγκεκριμένες αγορές του εξωτερικού, για το 2017 προβλέπεται συνολική αύξηση των εσόδων σε σχέση με το 2016, ενώ προσδοκά την ενίσχυση της εμπορικής της θέσης σε νέες αγορές του εξωτερικού».
Entersoft: Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της γνωστής εταιρείας πληροφορικής κ. Αντώνη Κοτζαμανίδη, ο φετινός στόχος της Entersoft είναι η επιστροφή σε διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης. «Ένα μεγάλο κομμάτι των εσόδων μας προέρχεται από επαναλαμβανόμενα έσοδα -άρα μπορεί να προβλεφθεί- ενώ επίσης έχουμε αρκετά ισχυρό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων από το 2016. Όλα αυτά δημιουργούν μια βάσιμη προσδοκία ότι θα πάμε καλά, ωστόσο υπενθυμίζω τα περί ελληνικής αβεβαιότητας», κατέληξε ο CEO της εισηγμένης.
Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου: Το δεύτερο εξάμηνο του 2016 εξελίχθηκε καλύτερα από το πρώτο μισό του έτους, τάση που αναμένεται να συνεχιστεί τουλάχιστον και κατά τους πρώτους μήνες του 2017. Και αυτό γιατί η εταιρεία επέλεξε να αγοράσει μεγάλες ποσότητες βάμβακος το φθινόπωρο, με αποτέλεσμα όχι μόνο να αποκτήσει πρώτη ύλη πολύ καλής ποιότητας, αλλά και να έχει στοκάρει σε χαμηλό κόστος κτήσης σε σχέση με τις τρέχουσες τιμές, που στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα κατέγραψαν αξιοσημείωτη άνοδο. Έτσι, το 2017 έχει ξεκινήσει με υψηλό επίπεδο πωλήσεων σε όγκο και παράλληλα ανεβασμένες τιμές πώλησης, με το κόστος της πρώτης ύλης αγορασμένο σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.
Σφακιανάκης: «Φέτος, έχουμε στόχο να πάμε ακόμη καλύτερα από πέρυσι και αν δεν συμβεί κάποια απρόβλεπτη εξέλιξη, να σημειώσουμε κερδοφορία σε προ φόρων επίπεδο», δήλωσε η διοίκηση του ομίλου Σφακιανάκης, στο περιθώριο της πρόσφατης έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων του.
Αφοί Κορδέλλου: Το 2016 εξελίχθηκε τελικά σε μια πολύ καλή χρονιά για την εταιρεία, καθώς βελτίωσε τον κύκλο εργασιών της και παράλληλα όλα δείχνουν πως κατάφερε να επιστρέψει σε κερδοφόρο πορεία.
Σύμφωνα με κύκλους προσκείμενους στην εισηγμένη, το πρώτο δίμηνο του 2017 συνεχίζει με τον ίδιο τρόπο που έκλεισε η περυσινή χρήση, αφού εξακολουθεί να παρατηρείται αύξηση των πωλήσεων (και λόγω ανοδικών τιμών, αλλά και εξαιτίας της προσέλκυσης νέων πελατών).
Επιπλέον, η τρέχουσα τιμή του μετάλλου συνεχίζει να είναι ανώτερη από τη μέση τιμή του 2016, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για το μικτό περιθώριο κέρδους των πρώτων μηνών του παρόντος έτους. Βέβαια, ασφαλείς προβλέψεις δεν μπορούν να γίνουν για το υπόλοιπο της χρονιάς, όχι μόνο του ευμετάβλητου της τιμής του μετάλλου, αλλά και των γενικότερων αβεβαιοτήτων που χαρακτηρίζουν την ελληνική οικονομία.
Κρητών Αρτος: Συγκρατημένη αισιοδοξία επικρατεί στην εισηγμένη εταιρεία τροφίμων για το 2017, παρά το γεγονός ότι η ελληνική αγορά των super markets ξεκίνησε πτωτικά τον Ιανουάριο. Η απάντηση θα επιδιωχθεί να δοθεί μέσα από αυξημένες εξαγωγές (στόχος να φτάσουν στο 28%-30% των συνολικών πωλήσεων), μέσα από το λανσάρισμα νέων προϊόντων και μέσα από την είσοδο στην αγορά του HORECA σε συνεργασία με τον διεθνούς φήμης σεφ Μίλτο Καρούμπα.
Ίλυδα: Ο πρόεδρος της εισηγμένης εταιρείας πληροφορικής κ. Βασίλης Ανυφαντάκης δήλωσε στο Euro2day.gr: «Ευελπιστώ πως το 2017 θα κλείσουμε με υψηλότερο κύκλο εργασιών. Φέτος, θα δουλέψουμε πολύ τα δύο νέα προϊόντα που ξεκινήσαμε πέρυσι, ενώ παράλληλα σκεφτόμαστε να μπούμε πιο δυναμικά στην αγορά του internet, γιατί αυτή είναι που θα μονοπωλήσει τον κλάδο μας. Ήδη έχουμε ένα προϊόν που εμείς το λέμε “Megatron Mobile”».