Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΑΥΚ: Δίνεται προς διαβούλευση ο κανονισμός

Με μικρές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το προσχέδιο δίνεται σήμερα προς διαβούλευση στους εμπλεκόμενους φορείς ο προτεινόμενος κανονισμός λειτουργίας της νέας ημιεποπτευόμενης αγοράς για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, γνωστής ως Αγορά Υψηλού Κινδύνου (ΑΥΚ), το πλήρες κείμενο του οποίου δημοσιεύει το euro2day.

ΑΥΚ: Δίνεται προς διαβούλευση ο κανονισμός
Με μικρές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το προσχέδιο δίνεται σήμερα προς διαβούλευση στους εμπλεκόμενους φορείς ο προτεινόμενος κανονισμός λειτουργίας της νέας ημιεποπτευόμενης αγοράς για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, γνωστής ως Αγορά Υψηλού Κινδύνου (ΑΥΚ), το πλήρες κείμενο του οποίου δημοσιεύει το euro2day.

Με κόστος 12 χιλ. ευρώ μερικές χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας έχουν τη δυνατότητα να αντλήσουν κεφάλαια για την ανάπτυξή τους και καθημερινή αποτίμηση, ενώ σε μόλις 4 χιλ. ευρώ περιορίζεται η ετήσια συνδρομή για τις εισηγμένες στην ΑΥΚ.

Με τα προτεινόμενα κριτήρια εισαγωγής θα μπορούν να εισαχθούν στη νέα αγορά εταιρίες με ζημίες που υπό προϋποθέσεις μπορεί να έχουν δημοσιεύσει μόλις έναν ισολογισμό χρήσης και χωρίς να έχουν ελεγχθεί φορολογικά για τις δύο τελευταίες χρήσεις.

Το κριτήριο των ελάχιστων ιδίων κεφαλαίων παραμένει αμετάβλητο (1 εκατ. ευρώ), όπως και οι βασικές υποχρεώσεις του συμβούλου ”κηδεμόνα”.

Αναλυτικά τα κριτήρια εισαγωγής είναι τα εξής:

- Ελάχιστα ίδια κεφάλαια 1 εκατ. ευρώ σε ενοποιημένη βάση.

- Δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις για 2 τουλάχιστον χρήσεις πριν από την έγκριση διαπραγμάτευσης. Δυνατότητα εισαγωγής και με 1 οικονομική χρήση, κατόπιν επαρκούς τεκμηρίωσης από τον σύμβουλο εισαγωγής. Η τελευταία οικονομική κατάσταση πριν από την εισαγωγή να έχει συνταχθεί με ΔΛΠ/ΔΠΧΠ, ενώ όλες οι οικονομικές καταστάσεις (και οι ενοποιημένες) να είναι ελεγμένες από ορκωτό ελεγκτή.

- Η εταιρία μπορεί να έχει ζημιογόνες χρήσεις, αλλά εφόσον, υπάρχουν, οι συσσωρευμένες ζημίες δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν το 50% των ιδίων κεφαλαίων.

-Φορολογικός έλεγχος απαιτείται αλλά δεν είναι υποχρεωτικός για τις 2 τελευταίες δημοσιευμένες χρήσεις. Στην περίπτωση εταιριών που έχουν δημοσιεύσει οικονομικές καταστάσεις για λιγότερες από δύο χρήσεις δεν απαιτείται η διενέργεια φορολογικού ελέγχου.

- Διασπορά τουλάχιστον 10% του συνόλου των μετοχών, κατανεμημένη σε τουλάχιστον 50 πρόσωπα.

Σε ό,τι αφορά τις μεθόδους εισαγωγής, αυτοί θα είναι τρεις και περιλαμβάνουν τη δυνατότητα ένταξης χωρίς δημόσια προσφορά και την ένταξη με συνδυασμό δημόσιας προσφοράς και ιδιωτικής τοποθέτησης.

Aναλυτικά προβλέπονται οι εξής δυνατότητες:

- Δημόσια προσφορά προκειμένου να επιτύχει την απαιτούμενη διασπορά. Εφόσον η προσφορά είναι ”δημόσια” σύμφωνα με τον Ν. 3401/2003 (αξία μετοχών>από 2,5 εκατ. ευρώ και σε περισσότερα από 100 πρόσωπα που δεν είναι ειδικοί επενδυτές), θα απαιτείται Ε.Δ., άδεια από την Ε.Κ. και ανάδοχος.

- Σε ιδιωτική τοποθέτηση χωρίς δημόσια προσφορά, εφόσον πληροί την προϋπόθεση της διασποράς. Απευθύνεται μόνο σε ειδικούς επενδυτές (σε θεσμικούς, αλλά και σε άλλες κατηγορίες) ή σε λιγότερα από 100 πρόσωπα και αντλούνται κεφάλαια κάτω των 2,5 εκατ. ευρώ. Στην περίπτωση αυτή θα υποβάλλεται στο Χ.Α. πληροφοριακό έγγραφο εισαγωγής.

- Σε συνδυασμό των παραπάνω (προσφορά ποσοστού μετοχών σε δημόσια προσφορά και ποσοστού σε ιδιωτική τοποθέτηση).

Εναλλακτικά, η εταιρία μπορεί είτε να πραγματοποιήσει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, προκειμένου να προσφέρει νέες μετοχές για την επίτευξη διασποράς, είτε όχι (π.χ. να διαθέσει υφιστάμενες μετοχές για την επίτευξη διασποράς).

Πέρα από τις ελληνικές μικρομεσαίες εταιρίες, δυνατότητα πρόσβασης στην ΑΥΚ θα έχουν και αλλοδαπές, εισηγμένες ή μη σε οργανωμένη αγορά εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις του κανονισμού της.

Εξαιρετικά σημαντικό είναι το γεγονός ότι προβλέπεται και δυνατότητα μεταφοράς εισηγμένων από τις υφιστάμενες αγορές του Χ.Α. στην ΑΥΚ χωρίς μάλιστα την εξέταση της πλήρωσης των προϋποθέσεων του κανονισμού, εφόσον η σχετική αίτηση υποβληθεί εντός ενός έτους από την οικειοθελή διαγραφή τους από την οργανωμένη αγορά (με τις προϋποθέσεις διαγραφής που ορίζει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο).

Απαιτείται όμως ο ορισμός συμβούλου για την έναρξη διαπραγμάτευσης.

Τέλος, παρέχεται δυνατότητα διαπραγμάτευσης και ομολόγων, εφόσον η νομική κατάσταση του εκδότη και των τίτλων είναι σύμφωνη με τους νόμους και τους κανονισμούς στους οποίους υπόκεινται, οι τίτλοι είναι ελεύθερα διαπραγματεύσιμοι, και εφόσον συντρέχει περίπτωση, έχει δημοσιευθεί ενημερωτικό δελτίο ή άλλο έντυπο σύμφωνα με τον Ν. 3401/2005.

* Το πλήρες κείμενο για την ΑΥΚ δημοσιεύεται στη δεξιά στήλη ”Συνοδευτικό Υλικό”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v