Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ποια midcaps επιστρέφουν στα ραντάρ των ξένων

Γιατί ο δείκτης της μεσαίας κεφαλαιοποίησης παραμένει σηματωρός για την κίνηση της ευρύτερης αγοράς. Ποιες μετοχές αναμένεται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον. Τι "αποκαλύπτουν" οι αποτιμήσεις και οι αποδόσεις. Ποια είναι τα ρίσκα.

Ποια midcaps επιστρέφουν στα ραντάρ των ξένων

Παρά την εκρηκτική άνοδο του Γενικού Δείκτη έως τη ζώνη των 1.200 μονάδων και σε νέα υψηλότερα επίπεδα από τα υψηλά του Μαΐου 2013, τόσο ο δείκτης των blue chips, όσο κι αυτός των μετοχών της μεσαίας κεφαλαιοποίησης δυσκολεύονται ακόμα να προσεγγίσουν τα υψηλά Μαΐου στις 411 και στις 1.360 μονάδες αντίστοιχα.

Στα προγενέστερα ανοδικά ξεσπάσματα της αγοράς, ο FTSE Mid Cap ήταν ο σηματωρός της ευρύτερης αγοράς. Βάσει αυτής της προσέγγισης, δεν θα πρέπει να αποκλειστεί, λένε αναλυτές, το ενδιαφέρον να μεταφερθεί σε μεγαλύτερο αριθμό τίτλων, ειδικά στον χώρο των μεσαίων. Αρκετοί από αυτοί, άλλωστε, διαθέτουν θεμελιώδη χαρακτηριστικά που συνδυάζονται με ελκυστικούς δείκτες αποτίμησης και -το κυριότερο- με σημαντικές πιθανότητες να αυξήσουν τα μεγέθη τους τα επόμενα έτη.

Η μέχρι στιγμής υποαπόδοση των μεσαίων χαρτιών εν μέρει δικαιολογείται τόσο από το γεγονός ότι τα επιθετικά hedge funds και άλλοι επενδυτές έχουν εστιάσει στις μετοχές του MSCI και στις τράπεζες, όσο και από το ειδικό βάρος της Eurobank στον δείκτη. Παράλληλα, η υποαπόδοση που εμφανίζουν κάποιες από τις μετοχές αυτής της κατηγορίας στο χρονικό διάστημα μηνός και τριμήνου μπορεί να είναι ευκαιρία αν η ανοδική τροχιά της αγοράς συνεχιστεί.

Ωστόσο, αν η υστέρηση του δείκτη των Midcaps εξακολουθήσει όσο ο Γενικός Δείκτης διατηρεί τα κεκτημένα του ή συνεχίσει να κατακτά ανώτερους στόχους, τότε συνολικά η «ποιότητα» της ανοδικής κίνησης τίθεται σε αμφιβολία.

Ποιους τίτλους παρακολουθεί η αγορά

Κάποιες από τις μετοχές που ξεχωρίζουν και στις οποίες φαίνεται να ποντάρει η αγορά είναι η Aegean, η ΕΛΒΑΛ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο ΟΛΘ, η ΕΥΑΘ, η Lamda Development, ο Σαράντης, ο Fourlis, η J&P Άβαξ και η Autohellas.

• Η μετοχή της Aegean εντυπωσιάζει, έχοντας αυξήσει σημαντικά τις συναλλαγές της στο ταμπλό του Χ.Α., με απόδοση 51% στον μήνα και 110% στο τρίμηνο. Πέραν των αποτελεσμάτων στο β΄ τρίμηνο, που ήταν ικανοποιητικά, είναι ίσως το πιο δυνατό turnaround story της αγοράς. Καύσιμο για την άνοδο έχει αποτελέσει και η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να δώσει το Ο.Κ. για τη συμφωνία με την Olympic Air. Για το 2013, το P/E της εταιρείας εκτιμάται σε 11 φορές.

• Η ΕΛΒΑΛ υποαποδίδει αισθητά τον τελευταίο μήνα και τρίμηνο, ωστόσο εξακολουθεί να υπεραποδίδει στις 52 εβδομάδες. Αποτιμάται με 6,5 φορές τα EBITDA για το 2013 και λίγο χαμηλότερα για το 2014, ενώ σε όρους P/E κινείται οριακά πάνω από τις 13 φορές για φέτος.

• Για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δείκτες αποτίμησης δεν είναι στα υπέρ, αφού ο δείκτης EV/EBITDA για φέτος υπολογίζεται στις 14 φορές και οι εκτιμήσεις για την κερδοφορία εξακολουθούν να διαμορφώνονται σε αρνητικό έδαφος. Στο Χ.Α., ωστόσο, υπεραποδίδει έναντι των δεικτών σε όλα τα χρονικά διαστήματα και θα είναι από τις πλέον ωφελημένες μόλις ξεκινήσουν εκ νέου τα έργα σε οδικούς άξονες. Επίσης διαθέτει σημαντικές θέσεις σε κομβικούς τομείς της ελληνικής αγοράς.

• Ο ΟΛΘ είχε ιδιαίτερα υψηλή κερδοφορία στο εξάμηνο του 2013. Ο δείκτης αποτίμησης σε όρους κερδοφορίας είναι 15 φορές για φέτος. Σε όρους EV/EBITDA, ο τίτλος είναι διαπραγματεύσιμος στις 7,5 φορές. Η απόδοσή του από τις αρχές του έτους είναι μόλις +10% και στον μήνα υποαποδίδει αισθητά της αγοράς, αν και κινείται στα 25,1 ευρώ, με το ιστορικό υψηλό στα 25,99 ευρώ.

• Η ΕΥΑΘ κινείται με σημαντική υποαπόδοση έναντι της ΕΥΔΑΠ όλο το 2013. Η ΕΥΑΘ σημειώνει αρνητική απόδοση από την 1η/1 και υποαποδίδει αισθητά της αγοράς τόσο στον μήνα, όσο και στο τρίμηνο. Βάσει των εκτιμήσεων για φέτος, εμφανίζει δείκτη τιμής προς κέρδη 16 φορές, ενώ η λειτουργική κερδοφορία του β΄ τριμήνου ήταν πολύ χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις. Σε αντίθεση με την ΕΥΔΑΠ, η επικείμενη αποκρατικοποίηση και η αποπληρωμή των οφειλών του Δημοσίου δεν έχουν δώσει ώθηση στην τιμή της μετοχής.

• Η Lamda επίσης έχει αρχίσει να κινείται ανοδικά μόλις τον τελευταίο μήνα, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία η εσωτερική αξία της προσεγγίζει τα 8 ευρώ ανά μετοχή. Η συνολική αξία των ακινήτων της στις 30/6 ήταν 744 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία συμμετέχει σε διαγωνισμούς που μπορεί να προσφέρουν σημαντικό growth στο μέλλον εφόσον είναι επιτυχημένοι, όπως ο Αστέρας Βουλιαγμένης, το Ελληνικό κι η έκταση της Αφάντου στη Ρόδο.

• Οι ρυθμοί μεταβολής των μεγεθών της Σαράντης για το β΄ τρίμηνο εξέπληξαν ακόμα μία φορά θετικά την αγορά, ενώ και οι επιδόσεις στο δωδεκάμηνο είναι +128%, ξεπερνώντας όλους τους δείκτες αναφοράς. Η εταιρεία έχει χαμηλότερο δείκτη P/E από την αγορά στις 15 φορές για το 2013 και EV/EBITDA στις 9 φορές.

• Για τη Fourlis επίσης το 2013 δεν αναμένεται θετικό σε επίπεδο bottom line και η αποτίμησή της σε όρους EV/EBITDA είναι περίπου 13 φορές για το 2013 και 12 φορές το 2014. Η μετοχή της υποαποδίδει στην περίοδο του μήνα, ενώ ξεπερνάει οριακά την αγορά με απόδοση 38%. Αν η εταιρεία μπορέσει να επιστρέψει σε κερδοφορία το 2014, θα εκπλήξει ευχάριστα την αγορά, η οποία τοποθετεί χρονικά το turnaround στο 2015.

• Η J&P Άβαξ σημειώνει ελαφρώς χαμηλότερη απόδοση από τον Γενικό Δείκτη από τα χαμηλά του Αυγούστου, ενώ υποαποδίδει και στο εξάμηνο. Σε όρους αποτίμησης ο δείκτης P/BV βρίσκεται στη 0,45 φορά, ενώ η εταιρεία έχει να ωφεληθεί σημαντικά σε περίπτωση όπου ξεκινήσουν οι εργασίες στους μεγάλους αυτοχρηματοδοτούμενους οδικούς άξονες. Η αποτίμησή της είναι στα 135 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA στο β΄ τρίμηνο ξεπέρασαν τα 9 εκατ. ευρώ.

• Η Autohellas σημειώνει υψηλές αποδόσεις, ξεπερνώντας την αγορά από πέρσι. Παρά την άνοδο, ωστόσο, ο δείκτης τιμής προς κέρδη είναι στις 12,5 φορές, ενώ ο δείκτης EV/EBITDA στις 4 φορές, πολύ χαμηλότεροι από την αγορά. Αρνητικό στοιχείο τα 169 εκατ. ευρώ δάνεια, τα οποία όμως «απαλύνονται» από τα 65 εκατ. ευρώ ταμείο και τα 24,5 εκατ. ευρώ που διαθέτει σε μετοχές Aegean Airlines, Τράπεζα Πειραιώς και Εθνική Τράπεζα. Η τρέχουσα εύλογη αξία των μετοχών και των warrants που κατέχει η Autohellas είναι περίπου 40 εκατ. ευρώ, με κεφαλαιοποίηση 104 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v