Το μεγαλύτερο ποσοστό των τροχαίων δυστυχημάτων με πεζούς στην Ελλάδα συμβαίνει εντός κατοικημένων περιοχών. Το 2022 υπήρξαν 112 θάνατοι πεζών, με το 65,2% να γίνονται σε κατοικημένη περιοχή, εκ των οποίων το 33% των θανάτων στην Αττική, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Οι αυξημένοι θάνατοι πεζών στην Ελλάδα επιτάσσουν το συντομότερο να γίνουν βελτιώσεις στις οδικές υποδομές στις αστικές περιοχές με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας των πιο ευάλωτων χρηστών των οδών, που είναι οι πεζοί. Οι ασφαλείς και καλά σχεδιασμένες υποδομές αποτελούν έναν από τους πυλώνες της προσέγγισης του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», που αναδεικνύει την αξία των προληπτικών μέτρων για τη δημιουργία ενός ασφαλέστερου περιβάλλοντος για όλους τους χρήστες των δρόμων.
Το Ινστιτούτο, σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, υλοποίησε παρεμβάσεις σε υφιστάμενες διαβάσεις κατά μήκος της οδού Αθηνάς, από τη συμβολή της με την Ερμού μέχρι και την Ομόνοια. Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων, αντικαταστάθηκαν οι διαγραμμίσεις σε συνολικά 10 διαβάσεις και τοποθετήθηκαν 18 προειδοποιητικές πινακίδες σήμανσης Π-21 για διάβαση πεζών, με φθορίζον πλαίσιο περιμετρικά, με σκοπό τη βελτίωση της ορατότητας της οδού από τους χρήστες.
Πολλές διαβάσεις σε όλη την Ελλάδα δεν είναι ορατές, αυξάνοντας τα ποσοστά των τροχαίων δυστυχημάτων με θύματα του πεζούς. Οι διαγραμμίσεις υψηλής ανακλαστικότητας σε διαβάσεις πεζών και η σήμανση εκατέρωθεν με πινακίδες με αυξημένη ορατότητα αποτελούν παρεμβάσεις χαμηλού κόστους με θεαματικά αποτελέσματα στην προειδοποίηση των οδηγών.
Παράλληλα, το Ινστιτούτο διεξάγει έρευνα για τη συμπεριφορά οδηγών και πεζών σε περιοχές της χώρας. Σήμερα ανακοίνωσε τη νέα του καμπάνια για τη χρήση κράνους «Φόρα Πάντα Κράνος!»
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ