Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, όπου το πρόβλημα της ύφεσης κυριαρχούσε στην καθημερινή ατζέντα, οι διοικήσεις των επιχειρήσεων αναζήτησαν πέρα από τις παραδοσιακές μεθόδους, νέες και δημιουργικές προσεγγίσεις για την διατήρηση της κερδοφορίας τους. Ένα από τα θέματα που αναδείχθηκαν ήταν οι στοχευμένες μειώσεις δαπανών προμηθειών με τη βοήθεια της τεχνολογίας.
Η χρήση της τεχνολογίας απέκτησε ιδιαίτερη σημασία, δεδομένου ότι ο οικονομικός αντίκτυπος της μείωσης του κόστους προμηθειών ήταν δραματικός, ενώ ταυτόχρονα οι σχετικοί κίνδυνοι και οι επιπτώσεις από τις αλλαγές για την ψηφιοποίηση των προμηθειών ήταν χαμηλοί. Το γεγονός αυτό έχει τεράστια σημασία, ειδικά όταν το συγκρίνουμε με άλλες πρωτοβουλίες μείωσης δαπανών, όπως αλλαγές τόπου εγκατάστασης, μειώσεις προσωπικού, αναβολή εκτέλεσης νέων έργων, ακυρώσεις επενδύσεων, συγχωνεύσεις λειτουργικών μονάδων, κ.λπ. καθώς είναι και πολύπλοκες και συνδέονται με πολύπλευρες αντιδράσεις.
Τα αποτελέσματα αυτά άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται σήμερα ο ρόλος των προμηθειών στις σύγχρονες επιχειρήσεις, οι οποίες αναβαθμίζοντας τη σημασία τους από τακτική λειτουργία σε στρατηγική επιλογή, κατάφεραν να έχουν αυξημένα μεγέθη κερδοφορίας και ταυτόχρονα να επιτύχουν και βελτίωση της παραγωγικότητας.
Παρ’ όλο που η συμβολή των ηλεκτρονικών προμηθειών στο οικονομικό αποτέλεσμα μίας επιχείρησης είναι σήμερα πλήρως αναγνωρισμένη, η ευρεία αποδοχή και χρήση τους δεν είναι αυτονόητη. Η αποδοχή και χρήση εφαρμογών και υπηρεσιών ηλεκτρονικών προμηθειών είναι μία διαδικασία που βασίζεται κυρίως στους ανθρώπους και όχι αποκλειστικά στη χρηματοδότηση ή την τεχνολογία. Τα επιτυχημένα έργα ηλεκτρονικών προμηθειών βασίζονται, πέρα από τις σύγχρονες τεχνολογίες, κυρίως στο ανθρώπινο δυναμικό και στην αντίληψη του για τον τρόπο συνεργασίας του με εξωτερικούς προμηθευτές στη διαμόρφωση μιας συνεργατικής αντίληψης.
Κάτω από αυτό το πρίσμα, παρατηρείται και μία σταδιακή μεταστροφή της αγοράς σε εφαρμογές ηλεκτρονικών προμηθειών με τη μορφή υπηρεσίας από εξειδικευμένους παρόχους. Οι σύγχρονες εταιρείες βρισκόμενες σε τροχιά ψηφιακού μετασχηματισμού, εντάσσουν σταδιακά στη λειτουργία τους τις ηλεκτρονικές προμήθειες, ως υπηρεσία και όχι ως άλλη μία αγορά με ετήσιο κόστος συντήρησης και υποστήριξης λογισμικού. Στόχος τους είναι να φθάσουν γρηγορότερα και ασφαλέστερα στο επιθυμητό αποτέλεσμα, όπως η ορατή βελτίωση του κόστους προμηθειών, η δραματική μείωση της γραφειοκρατίας, η αύξηση της παραγωγικότητας της τμήματος προμηθειών και η βελτίωση στους χρόνους διεκπεραίωσης των αιτημάτων. Και όλοι αυτά είναι πολύ σημαντικοί λόγοι για τη χρήση της τεχνολογίας.
Τα κυριότερα πλεονεκτήματα της υιοθέτησης μιας λύσης ηλεκτρονικών προμηθειών περιλαμβάνουν:
- Μείωση Κόστους Αγορών: Οι κύριοι τομείς χρήσης ηλεκτρονικών εφαρμογών σε συλλογή, αξιολόγηση, σύγκριση και αυτόματη κατάταξη προσφορών, αλλά και η δυνατότητα διαπραγμάτευσης τιμών σε πραγματικό χρόνο με προμηθευτές από κάθε γεωγραφικό σημείο, ωθεί τους προμηθευτές σε ανταγωνιστικό περιβάλλον με σαφή κριτήρια και κανόνες, ευνοώντας και τα δύο συναλλασσόμενα μέρη.
- Αποφυγή κόστους: Η χρήση εξειδικευμένων συστημάτων μειώνει την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους και άρα του κόστους που σχετίζεται με αυτό. Σε συνδυασμό με αναλυτικά εργαλεία, μία εταιρεία μπορεί να εντοπίσει σημεία που επιδέχονται εξορθολογισμό κόστους σε οποιαδήποτε μορφή.
- Αύξηση αποδοτικότητας: Οι χειροκίνητες εργασίες αυτοματοποιούνται, μειώνοντας τον χρόνο και το ανθρώπινο κόστος που δαπανάται για τη διεκπεραίωσή τους. Επιταχύνεται ο κύκλος προμηθειών, από το αίτημα αγοράς μέχρι την παραγγελία, χωρίς την απώλεια ελέγχου της διαδικασίας.
- Μεγαλύτερη διαφάνεια, ευκολότερος έλεγχος: Έχοντας πρόσβαση στα δεδομένα σε κάθε προμήθεια και επικοινωνία με προμηθευτές, οι εταιρείες μπορούν να παρακολουθούν την πορεία κάθε συναλλαγής σε πραγματικό χρόνο, και να διενεργούν αυτόματους ελέγχους για έλεγχο σπατάλης ή άσκοπων και μη εγκεκριμένων αγορών.
- Κανονιστική Συμμόρφωση & ESG: Κάνοντας χρήση της τεχνολογίας, οι εταιρίες μπορούν να εξασφαλίσουν ευκολότερα την τήρηση των εσωτερικών διαδικασιών τους, που θα τους επιτρέψει την κανονιστική συμμόρφωση της εταιρείας αλλά και των προμηθευτών της για θέματα αγορών, ως προς το περιβάλλον, την κοινωνία και την διακυβέρνηση, αυξάνοντας το επιθυμητό αποτύπωμα της στην αγορά.
- Καλύτερη λήψη αποφάσεων: Η πρόσβαση σε δεδομένα και μεταδεδομένα, δίνει αναλυτικές ικανότητες για καλύτερες αποφάσεις. Διευκολύνει τον απολογισμό των προμηθειών, τη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων σχετικά με την επιλογή προμηθευτών, τη διαχείριση αποθεμάτων, τις ανανεώσεις συμβάσεων και το αποδοτικότερο forecasting.
- Βελτίωση σχέσεων με συνεργάτες: Τα ψηφιακά εργαλεία προωθούν την καλύτερη συνεργασία μεταξύ εταιρειών και προμηθευτών, οδηγώντας σε ομαλότερες διαδικασίες και ισχυρότερες συνεργασίες. Μειώνοντας τα διαδικαστικά κόστη των προμηθευτών, μέρος του οφέλους μεταφέρεται και στην εταιρεία.
SOFTONE cosmoONE: Η ολοκληρωμένη πρόταση ψηφιακών προμηθειών
Η SOFTONE cosmoONE διαθέτει και υποστηρίζει υπηρεσίες και εφαρμογές ηλεκτρονικών προμηθειών. Προσφέρει ένα σύνολο ολοκληρωμένων λύσεων που εξορθολογίζουν τις διαδικασίες προμηθειών και μεγιστοποιούν την αποδοτικότητα κάθε επιχείρησης.
Η SOFTONE cosmoONE αναπτύσσει τυποποιημένα και εξειδικευμένα ψηφιακά εργαλεία, με κυριότερα τα ακόλουθα:
- eAUCTION: για τη διαπραγμάτευση τιμών με τους προμηθευτές για αγορές και εκποιήσεις αγαθών.
- eSOURCE: για τη διενέργεια διαγωνισμών, από την πρόσκληση των προμηθευτών έως και την υπογραφή της σύμβασης.
- eDEMAND: για τη δημιουργία και αποστολή αιτημάτων προμήθειας και τη δρομολόγηση, έγκριση, συλλογή και επεξεργασία τους.
- ePORTAL: για την εγγραφή, επικοινωνία, ταξινόμηση, κατηγοριοποίηση και διαχείριση προμηθευτών από ένα και μοναδικό σημείο αναφοράς.
Η πολυετής εμπειρία δίνει το προβάδισμα στη SOFTONE cosmoONE
Η SOFTONE cosmoONE είναι ο κορυφαίος πάροχος ηλεκτρονικών προμηθειών στην Ελλάδα. Με πάνω από 24 χρόνια εμπειρίας στον τομέα των ηλεκτρονικών προμηθειών, με ένα μητρώο 15.000+ προμηθευτών και με τεχνογνωσία από διαφορετικούς κλάδους της αγοράς, μπορεί να συμβάλλει ενεργά ώστε οι επιχειρήσεις να βελτιώσουν την κερδοφορία τους και να μπορούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του μέλλοντος με αυτοπεποίθηση και αποτελεσματικότητα.
Μάθετε περισσότερα: cosmo-one.gr