Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ημερίδα για αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, 13 Απριλίου στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Παρακολουθήθηκε από 100 και πλέον εκπαιδευτικούς, φοιτητές και ερευνητές.

Ημερίδα για αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η Ημερίδα για την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη Α/θμια και Β/θμια Εκπ/ση, το Σάββατο 13/4/2024 στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, που συνδιοργάνωσαν O Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ, η Ελληνογερμανική Αγωγή, και ο Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης eTwinning, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, το Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου, το ΠΜΣ “ Ηλεκτρονική Μάθηση, Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ».

Φέροντας μαζί εμπειρογνώμονες από τους τομείς της Τεχνητής Νοημοσύνης, της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, της παιδαγωγικής έρευνας και της σχολικής πράξης, η Ημερίδα επιχείρησε να παρουσιάσει συστηματικά τα παραπάνω ζητήματα και να δώσει χειροπιαστά παραδείγματα χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαιδευτική πράξη.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ημερίδα επίσης περιελάμβανε μία σειρά από θεματικά εργαστήρια, με στόχο να αναδείξουν τις αναμενόμενες δυνατότητες που θα προσφέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Αναλυτικά, η ημερίδα ξεκίνησε με σύντομο χαιρετισμό του γενικού διευθυντή της ΕΕΛΛΑΚ κ. Αλέξανδρου Μελίδη και συνεχίστηκε με τις ομιλίες του προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικης κ. Σ. Δουκάκη και του Προέδρου του ΙΤΥΕ «Διόφαντος» κ. Δ. Σερπάνου.

Ακολούθησε panel συζήτησης, στο οποίο συμμετείχαν εξέχοντες παιδαγωγοί και ερευνητές στον τομέα της εκπαίδευσης και συζήτησαν θέματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα σχετικά με την αξιοποίηση των τεχνολογιών της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα συμμετείχαν οι κκ.

  • Δρ. Δημήτρης Σάμψων, Καθηγητής στα Ψηφιακά Συστήματα στη Μάθηση και την Εκπαίδευση // Διευθυντής Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Ηλεκτρονική Μάθηση // Διευθυντής Εργαστηρίου «Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση και τη Μάθηση», Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιώς.
  • Δρ. Σοφοκλής Σωτηρίου, Υπεύθυνος Έρευνας και Ανάπτυξης, Ελληνογερμανική Αγωγή.
  • Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς, Καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Αντιπρόεδρος Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ», Επικεφαλής του Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης eTwinning.
  • Δρ. Γρηγόρης Μέντζας, Καθηγητής στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΣΗΜΜΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ).
  • Δρ. Αριστείδης Βραχάτης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο.
  • Δρ. Χρήστος Τρούσσας, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
  • Παναγιώτης Καμπύλης, Αναλυτής Πολιτικών και Δεδομένων Ψηφιακού Μετασχηματισμού, Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ψηφιακού Περιεχομένου.

Το συντονισμό της συζήτησης έκανε ο εκπαιδευτικός συνεργάτης της ΕΕΛΛΑΚ και μέλος του Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης του eTwinning κ. Αγγελόπουλος Παναγιώτης, Εκπαιδευτικός.

Ακολούθησαν παράλληλα εργαστήρια με στόχο να αποσαφηνίσουν και να αναδείξουν πρακτικές αξιοποίησης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία και την καθημερινή διδακτική πρακτική.

Συγκεκριμένα:

  • Εργαστήριο με τίτλο «Discovery Space: Η τεχνητή νοημοσύνη ως εργαλείο για τη δυναμική αξιολόγηση των μαθητών» με εισηγητή το Δρ. Δημήτρη Κουλεντιανό, ερευνητή του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής.
  • Εργαστήριο με τίτλο «AI4EDU Teacher Mate & Study Buddy: Πρακτικές Εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης για μία πιο ελκυστική και αποδοτική εκπαιδευτική διαδικασία», με εισηγητές τον κ. Γρηγόρη Μηλόπουλο, ερευνητή Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και τον Δρ. Μάριο Παπαευριπίδου, Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου.
  • Εργαστήριο με τίτλο «3Exploring AI in the classroom: Αξιοποιώντας εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδακτική διαδικασία» με εισηγήτρια τη Δρ. Κατερίνα Γλέζου, PhD, M.Sc., M.Ed., Scientix Ambassador, EU CodeWeek Leading Teacher, Καθηγήτρια Πληροφορικής / Ρομποτικής / Φυσικών Επιστημών – Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού.

Η εκδήλωση έκλεισε με τις παρουσιάσεις-ομιλίες

  • «Τhe Artificial Intelligence-Aware Classroom: Παρουσίαση εκπαιδευτικών σεναρίων με τη χρήση εργαλείων ΤΝ και του ψηφιακού παιχνιδιού «Αdventure in Artificial intelligence»» με εισηγήτρια την κα. Δήμητρα Δημητρακοπούλου, M.Sc., Τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης Ελληνογερμανικής Αγωγής
  • «Συνεισφορά της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση Ακριβείας: Προκλήσεις και Μελλοντικές Προοπτικές», με εισηγητή τον Δρ. Αριστείδη Βραχάτη, Επίκουρο Καθηγητή, Τμήμα Πληροφορικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
  • «Μηχανές που κατανοούν κείμενο ΙΙ: Κατευθύνσεις για την ελληνική γλώσσα και εφαρμογές στην εκπαίδευση», με εισηγήτρια τη κα Νίνα Γιαλούση, συνεργάτιδα της ΕΕΛΛΑΚ.

Την Ημερίδα παρακολούθησαν 100 και πλέον εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, φοιτητές και ερευνητές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v