Η σπατάλη τροφίμων αποτελεί ένα από τα κομβικά ζητήματα που απασχολούν τις σύγχρονες κοινωνίες, καθώς αυτές τοποθετούν όλο και πιο ψηλά στην ατζέντα τους την βιωσιμότητα. Τις σοβαρές συνέπειες της αρνητικής αυτής κατάστασης, βιώνει και η χώρα μας, καθώς μόνο το 2022, παρήχθησαν στην Ελλάδα 2,05 εκατ. τόνοι αποβλήτων τροφίμων σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος δεν θα μπορούσε να μείνει ασυγκίνητη από την εξέλιξη αυτή. Ακολουθώντας μια σειρά καινοτόμων πρωτοβουλιών και δραστικών μέτρων, έλαβε και εξακολουθεί να λαμβάνει δυναμική δράση για την καταπολέμηση του προβλήματος. Άλλωστε, η εταιρεία έχει δεσμευτεί να περιορίσει τα απόβλητα τροφίμων κατά το ήμισυ έως το 2025 και ταυτόχρονα να ηγηθεί μιας προσπάθειας για μείωση της σπατάλης σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας, από το αγρόκτημα έως το πιάτο. Συνοδοιπόρος στην προσπάθειά της αυτή είναι το WWF Ελλάς.
Πιο αναλυτικά, από το 2021 η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει υλοποιήσει ουσιαστικές καμπάνιες ευαισθητοποίησης πολιτών, γύρω από την σπατάλη τροφίμων. Μεταξύ άλλων δημιούργησε ενημερωτικό φυλλάδιο με απλές, πρακτικές και κατανοητές συμβουλές, ώστε κάθε νοικοκυριό να είναι σε θέση να συμβάλλει στην εξάλειψη της σπατάλης. Το φυλλάδιο διανεμήθηκε σε όλα τα καταστήματα της εταιρείας, ώστε να μπορούν όλοι οι πελάτες να έχουν πρόσβαση σε σαφή και εμπεριστατωμένη ενημέρωση.
Πέραν αυτού, η εταιρεία συνέστησε εσωτερική ομάδα εργασίας, η οποία σε συνεργασία με το WWF Ελλάς, ασχολείται με την ανάπτυξη εσωτερικού σχεδίου δράσης για τον περιορισμό των αποβλήτων τροφίμων. Στο πλαίσιο αυτό, μειώθηκε η παραγωγή αποβλήτων από τρόφιμα το 2022, αφού παρήχθησαν μόλις 7,5 χιλιάδες τόνοι κατά τις λειτουργίες της ΑΒ, 7% λιγότεροι δηλαδή σε σχέση με τα επίπεδα του έτους βάσης 2019.
Σε επίπεδο προμηθευτών και σε συνεργασία με το WWF Ελλάς και το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, αναπτύχθηκε εκτεταμένος διάλογος με πάνω από 20 προμηθευτές της ΑΒ, ενώ υλοποιήθηκε επίσης ενημερωτικό workshop γύρω από τη σπατάλη τροφίμων. Στο σεμινάριο, δυναμικό παρών έδωσαν πάνω από 100 προμηθευτές, οι οποίοι έμαθαν περισσότερα για το θεσμικό πλαίσιο, τις ευκαιρίες και τις απειλές, αλλά και τα καλά παραδείγματα που μπορούν να ακολουθήσουν τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.
Τέλος, αποδεικνύοντας ακόμη μια φορά τη δέσμευσή της σε δράσεις ουσίας, δημιούργησε το Πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων, Τρόφιμα Αγάπης και την πρώτη Συμμαχία για τη Μείωση Σπατάλης Τροφίμων στην Ελλάδα, μια πρωτοβουλία μαζί με την οργάνωση Μπορούμε. Μάλιστα, μέσω του Προγράμματος Τρόφιμα Αγάπης, η ΑΒ Βασιλόπουλος δώρισε μέσα στο 2022 9,1 εκατομμύρια γεύματα σε πάνω από 123.000 συνανθρώπους μας που είχαν ανάγκη, αναδεικνύοντας για μία ακόμη φορά το θετικό της αποτύπωμα.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος κατανοεί της ανάγκες μιας σύγχρονης, βιώσιμης κοινωνίας και αποδέχεται το ρόλο της να αποτελέσει παράδειγμα για όλους- τους πολίτες, τους προμηθευτές καθώς και το προσωπικό της.
Παρουσίαση