Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Κόκκινο» σε εννέα σημεία για την επανεκκίνηση των τρένων

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης έστειλε επιστολή-παρέμβαση προς τη Hellenic Train για τα σημεία που χρήζουν άμεσης επίλυσης.

«Κόκκινο» σε εννέα σημεία για την επανεκκίνηση των τρένων

Παρά τις προετοιμασίες της κυβέρνησης και τις διαβεβαιώσεις ασφαλείας σχετικά με την επανεκκίνηση των δρομολογίων σε σιδηρόδρομο και προαστιακό από την Τετάρτη, στη σκιά της τραγωδίας στα Τέμπη, τα συνδικάτα των εργαζομένων προειδοποιούν για προβλήματα που χρειάζεται να αντιμετωπιστούν άμεσα.

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης έστειλε επιστολή-παρέμβαση προς τη Hellenic Train, αναδεικνύοντας εννέα σοβαρά σημεία του δικτύου που χρήζουν άμεσης επίλυσης. 

Οι μηχανοδηγοί υπογραμμίζουν ότι είχαν προειδοποιήσει έγκαιρα για τη μη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας και συμπληρώνουν ότι απαιτούνται οι κατάλληλες ενέργειες για επίλυση σοβαρών θεμάτων.

Αναλυτικά το πλήρες κείμενο της επιστολής στη Hellenic Train:

«Η σιδηροδρομική τραγωδία της 28/02/2023 έχει συγκλονίσει την Ελληνική Κοινωνία. 57 άνθρωποι, 11 εξ αυτών εργαζόμενοι επί των αμαξοστοιχιών έχασαν τη ζωή τους σε ένα αδιανόητο δυστύχημα.

Το Σωματείο μας είχε έγκαιρα προειδοποιήσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για τους κινδύνους που εγκυμονεί η μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας (Φωτοσήματα - Τηλεδιοίκηση - ETCS).

Δυστυχώς οι επισημάνσεις και οι προειδοποιήσεις μας, ανεξήγητα, είτε υποβαθμίστηκαν είτε δεν λήφθηκαν σοβαρά υπόψη.

Από την 1/3/2023 έχει ανασταλεί η κυκλοφορία των τρένων στην Ελληνική Επικράτεια ενώ ο νέος υπουργός Μεταφορών κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε δέσμη μέτρων για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στις 22 Μαρτίου 2023.

Το Σωματείο μας συμμετείχε σε μια συνάντηση με τη νέα πολιτική ηγεσία, ενώ συνάντηση υπήρξε και με τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Τερεζάκη Π., την Παρασκευή 17 Μαρτίου.

Μετά τη συνεδρίαση του ΔΣ του Σωματείου μας, θέτουμε υπόψη σας τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν σε συγκεκριμένα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου να επανεκκινήσουν και σε αυτά, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια.

Επισημαίνουμε ότι πιστεύουμε ότι χωρίς την επίλυσή τους, δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά τα σημεία.

  1. Για τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη (Στρυμόνα) λειτουργία των επικοινωνιών σε όλη τη διαδρομή και όλων των ΑΣΙΔ (Με φύλαξη σε όσες δεν λειτουργούν ή κατάργησή τους). Άρση των βραδυποριών των 6-10 χλμ. και αποκατάσταση της υποδομής σε αυτά τα σημεία.
  2. Γραμμή Πλατύ - Φλώρινα. Δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη τη διαδρομή, επάνδρωση σταθμού Έδεσσας (σύρτης ασφαλείας), καθώς και χορήγηση των πιστοποιητικών καταλληλόλητας γεφυρών (πότε ελέγχθηκαν τελευταία φορά). Έλεγχος της υποδομής στο χμ σημείο 142.000 έως 152.00 όπου έχει τεθεί βραδυπορία 40 χλμ., λόγω κατολισθήσεων.
  3. Γραμμή Θεσσαλονίκη - Ειδομένη. Χορήγηση πιστοποιητικού καταλληλόλητας γεφυρών, πλήρεις επικοινωνίες κατά μήκος της γραμμής.
  4. Άξονας Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Γραπτή βεβαίωση για τη διέλευση από σήραγγες (Τέμπη, Πλαταμώνας) όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχό της και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας). Αποκατάσταση επικοινωνίας όπου υπάρχουν προβλήματα (π.χ. Ορφανά - ΣΣ Λάρισας- Ευαγγελισμός).
  5. Προαστιακός Πειραιάς - Κιάτο. Γραπτή βεβαίωση για τη διέλευση από σήραγγες, όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχό της, φωτισμός και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).
  6. Αλεξανδρούπολη - Ξάνθη. Επάνδρωση με σταθμάρχη του σταθμού Ξάνθης, λειτουργία-φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, διασφάλιση επικοινωνίας (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).
  7. Λάρισα - Βόλος. Λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ.
  8. Οι συρμοί ΑEG να τεθούν εκτός κυκλοφορίας καθώς παρουσιάζουν διαρκή προβλήματα κατά την πορεία, μέχρι και την πλήρη αποκατάσταση των προβλημάτων αυτών. H Ηellenic Train να διασφαλίσει ότι το τροχαίο υλικό που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην πρώτη φάση θα πρέπει να είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων και την αποφυγή καθυστερήσεων.
  9. Άμεση λειτουργία του GSMR, εφόσον αυτό έχει πιστοποιηθεί.

Εκτός αυτών, ο ΟΣΕ οφείλει να φροντίσει άμεσα και να ενημερώσει γραπτώς εντός 10 ημερών για τον σχεδιασμό του για την εκπόνηση σχεδίου εκχόρτωσης των γραμμών σε όλη τη σιδηροδρομική υποδομή.

Όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει, ζητάμε την καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής ΚΑΙ από τη Hellenic Train, καθώς μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας. Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι ο κ. Τερεζάκης στη συνάντησή του με το Σωματείο μας, ανέφερε ότι η Hellenic Train έχει παραλάβει 30 φορητές συσκευές GSMR».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v