Απολογούνται σήμερα Παρασκευή (17/3) οι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής κυκλοφορίας της απογευματινής βάρδιας στον σταθμό Λάρισας, οι οποίοι ήδη διώκονται ποινικά με βαρύτατες κατηγορίες για την τραγωδία στα Τέμπη, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου. Κατά πάσα πιθανότητα, οι τρεις θα ζητήσουν προθεσμία για να απολογηθούν, προκειμένου να ενημερωθούν οι δικηγόροι τους.
Οπως μεταδίδει το ertnews.gr, στο επίκεντρο βρίσκεται το κουβάρι της αλληλουχίας λαθών και παραλείψεων, με τις μονοδρομήσεις και τις καθυστερήσεις δρομολογίων, λίγες ώρες πριν το δυστύχημα στα Τέμπη, οι τηλεφωνικές συνομιλίες των εμπλεκομένων, κρίσιμα έγγραφα, ενώ το βαρδιόχαρτο στο οποίο υπάρχει παρέμβαση με διορθωτικό υγρό είναι στα εγκληματολογικά εργαστήρια της Αστυνομίας.
Οι σταθμάρχες φέρονται -σύμφωνα με τα όσα δήλωσε και ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης- να αποχώρησαν από τη δουλειά τους νωρίτερα από τις 23:00, οπότε έληγε η βάρδια, ο ένας στις 22:10 και ο άλλος στις 22:20.
Υπενθυμίζεται ότι σε βάρος τους έχουν ασκηθεί διώξεις για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που τιμωρείται σε βαθμό κακουργήματος με ποινές από 10 χρόνια έως ισόβια, ενώ βαρύνονται και με κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή.
Οι έρευνες συνεχίζονται σε ανώτατο επίπεδο και βεβαίως θεωρείται πιθανό ότι τις επόμενες ημέρες θα έχουμε και νέες διώξεις.
Βουλή: Διαβιβάστηκε έγγραφο της Hellenic Train σχετικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας
Απάντηση σε ερώτηση του Κυριάκου Βελόπουλου σχετικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που εμπλέκεται στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών διαβιβάστηκε το βράδυ της Πέμπτης (16/3/23) στη Βουλή.
Σύμφωνα με το έγγραφο της Hellenic Train προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση σχετικής ερώτησης του προέδρου της Ελληνικής Λύσης, η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503 της 28.02.2023 περιλάμβανε στη σύνθεσή της συνολικά 13 βαγόνια, εκ των οποίων, κατά τη φορά κίνησης της αμαξοστοιχίας, τα πρώτα τρία βαγόνια εκτροχιάστηκαν και ήταν έμφορτα με πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες) και ακολούθως 10 βαγόνια ήταν έμφορτα με εμπορευματοκιβώτια (container).
Αναφέρεται δε συγκεκριμένα, ότι «σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα σχετικά με το είδος των προς μεταφορά εμπορευμάτων, όπως εξάλλου προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβώτιων με τη σειρά που αναφέρονται στο φύλλο σύνθεσης, ήταν ως εξής: Παρασκευάσματα διατροφής, μπίρες, σύρματα από σίδηρο και κενά εμπορευματοκιβώτια».