Προθεσμία για την Κυριακή προκειμένου να απολογηθεί ενώπιον του ανακριτή έλαβε ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας ο οποίος κατηγορείται ως υπαίτιος για το δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους.
Ο σταθμάρχης αντιμετωπίζει βαρύτατες κατηγορίες, όπως την κακουργηματική πράξη της διατάραξης ασφαλείας των συγκοινωνιών αλλά και του πλημμεληματικού χαρακτήρα αδικήματος της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, και της σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή.
Ο σταθμάρχης, σύμφωνα με τον δικηγόρο του, έχει αναλάβει την ευθύνη στο πλαίσιο που του αναλογεί, ενώ έκανε λόγο για ένα μοιραίο λάθος το οποίο απέδωσε στην κακιά ώρα. Παρότι αρχικά υποστήριξε ότι το δυστύχημα οφείλεται σε λάθος του συστήματος, λέγοντας ότι το κατάλαβε όταν πληροφορήθηκε τι είχε συμβεί, τελικώς παραδέχθηκε ότι τροχοδρόμησε την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες.
Την ίδια ώρα, αποκαλύπτεται ότι ο σταθμάρχης είχε το περιθώριο να αντιδράσει αφού επί 17 λεπτά, φαινόταν ότι τα τρένα κινούνται σε τροχιά σύγκρουσης. Ωστόσο, δεν αντιλήφθηκε ότι ο ίδιος είχε θέσει την επιβατική αμαξοστοιχία Intercity IC 62 στις ράγες της αντιθέτως ερχόμενης εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63503.
Ο 59χρονος σταθμάρχης του σιδηροδρομικού σταθμού Λάρισας είχε μπροστά του, στην κονσόλα ελέγχου της κυκλοφορίας, με φωτεινές ενδείξεις, σαφή εικόνα της κατεύθυνσης των συρμών. Όμως, για λόγους που μέχρι στιγμής παραμένουν άγνωστοι, δεν κατάφερε να εντοπίσει το σφάλμα του και να επανορθώσει εγκαίρως.
Βρέθηκε το «μαύρο κουτί» του τρένου
Το νέο στοιχείο που έρχεται στο φως και αναμένεται να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στην υπόθεση είναι η εύρεση του καταγραφικού στο πρώτο βαγόνι, στη μηχανή της αμαξοστοιχίας, το λεγόμενο και «μαύρο κουτί». Σε αντίθεση με αυτό του αεροπλάνου, ωστόσο, καταγράφει μόνο την ταχύτητα της αμαξοστοιχίας και την κίνηση. Αν έγινε δηλαδή προσπάθεια επιβράδυνσης του τρένου. Σύμφωνα με πληροφορίες, η προσκόμιση αυτού του νέου στοιχείου ήταν και ένας από τους λόγους που ζήτησε νέα προθεσμία ο κατηγορούμενος σταθμάρχης.