Νέο βιβλίο για κοινωνικές και ψηφιακές δεξιότητες σε εκπαίδευση-εργασία

Αποτελεί έργο των συγγραφέων Δρ. Ευαγγελίας Κρασαδάκη, της Καθηγήτριας Σωτηρίας Τριαντάρη και του Καθηγητή-Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη. Σε ποιους απευθύνεται.

Νέο βιβλίο για κοινωνικές και ψηφιακές δεξιότητες σε εκπαίδευση-εργασία

Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Κλειδάριθμος το νέο βιβλίο «Κοινωνικές/Επικοινωνιακές και Ψηφιακές δεξιότητες στην Εκπαίδευση και στην Εργασία τον 21ο αιώνα» των συγγραφέων Δρ. Ευαγγελίας Κρασαδάκη, της Καθηγήτριας Σωτηρίας Τριαντάρη και του Καθηγητή-Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη (Μάρτιος 2023). Το βιβλίο περιλαμβάνει πέντε τμήματα και εννέα κεφάλαια. Στο πρώτο τμήμα γίνεται μια εισαγωγή στο ψηφιδωτό των δεξιοτήτων και ακολουθούν στα επόμενα οι διοικητικές δεξιότητες, οι εκπαιδευτικές δεξιότητες και οι εργασιακές δεξιότητες, ενώ στο πέμπτο τμήμα σχολιάζονται ζητήματα αξιολόγησης δεξιοτήτων, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Οι Κοινωνικές/Επικοινωνιακές και Ψηφιακές δεξιότητες αποτελούν θεμέλιο λίθο στη σύγχρονη Εκπαίδευση και στο εργασιακό περιβάλλον, καθώς η αναγκαιότητα της εξέλιξής τους επιτείνεται, αφενός από την επιστημονική και τεχνολογική πρόοδο και αφετέρου από τις διαρκείς αλλαγές στο κοινωνικο-οικονομικό και πολιτισμικό γίγνεσθαι, που χαρακτηρίζει τη σύγχρονη εποχή. Προς αυτή την κατεύθυνση στο εν λόγω βιβλίο δίνεται έμφαση τόσο στις βασικές δεξιότητες απασχόλησης, στις βασικές, αλλά και υψηλού επιπέδου ψηφιακές δεξιότητες, όσο και στις ήπιες/κοινωνικές, διοικητικές, εκπαιδευτικές, εργασιακές δεξιότητες, πάντοτε σε σχέση με τις σύγχρονες προκλήσεις.

Ακολούθως, αναλύονται δεξιότητες και έννοιες που συνδέονται με τις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας, την εργασία που βασίζεται στη γνώση και τις σύγχρονες επαγγελματικές ανάγκες, όπως οι δεξιότητες ζωής και η επικοινωνία, η ηγεσία και η ανθεκτικότητα, η καινοτομία και η επιχειρηματικότητα, μέσω παραδειγμάτων και ερευνητικών αποτελεσμάτων. Στόχος του βιβλίου είναι να αναδείξει ότι οι δεξιότητες συνδέονται με την εκπαίδευση, την εκπαίδευση ενηλίκων, την επαγγελματική κατάρτιση και τη Διά Βίου Μάθηση. Παράλληλα, επιχειρούνται συνάψεις με μια σειρά επαγγελμάτων, ειδικοτήτων, ρόλων και θέσεων ευθύνης.

Η σπουδή των τελευταίων δεκαετιών για τις δεξιότητες έχει τις ρίζες της στην δυσκολία αντιμετώπισης με παλιούς όρους των σύγχρονων προκλήσεων, της προόδου της επιστήμης και της τεχνολογίας, της κοινωνίας του παγκοσμοιοποιημένου κόσμου, της εργασίας που βασίζεται στη γνώση σε σημαντικό βαθμό, του αποκλεισμού και της ανεργίας, της πολυπολιτισμικότητας, της ανακολουθίας των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στις σύγχρονες ανάγκες, της ανάδειξης νέων επαγγελμάτων και νέων απαιτήσεων. Διεθνείς φορείς και οργανισμοί ενώνουν τις φωνές τους εδώ και σαράντα χρόνια σε μια άοκνη προσπάθεια αρθρογραφίας και συστάσεων προς τους διαμορφωτές πολιτικών και στρατηγικών για την Εκπαίδευση, τη Διά Βίου Μάθηση και την Εκπαίδευση Ενηλίκων, για το αναγκαίο πλέγμα γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων στους σύγχρονους καιρούς, με πυρήνα άλλοτε ανθρωποκεντρικό και άλλοτε εργασιοκεντρικό.

Όπως αναφέρουν οι συγγραφείς :

«Η συνεισφορά του βιβλίου είναι προς πολλές κατευθύνσεις. Να διδαχθούμε τι είπαν για τις γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες οι ερευνητές και οι επίσημοι φορείς και να προβληματιστούμε. Να οπλιστούμε με ιδιότητες που θα μας κάνουν ξεχωριστούς. Να αντιληφθούμε ότι η μάθηση είναι ένα μακρύ ταξίδι που συνδέεται με πολλαπλά πλαίσια, εκπαιδευτικά, εργασιακά, κοινωνικά, προσωπικά κ.ά. Να αναζητήσουμε το καλύτερο για τους εαυτούς μας και κατ’ επέκταση για τους γύρω μας. Να επεκτείνουμε τους ορίζοντές μας πέρα από τις καθαρά γνωστικές, τεχνικές και επαγγελματικές ικανότητες. Να αντιληφθούμε τη σημασία της δικής μας πινελιάς σε ό,τι κάνουμε, σε ένα κόσμο που αλλάζει. Να αναστοχαστούμε την εργασιακή μας πορεία ή/και δέσμευση, σε συνάρτηση με αυτό που προσφέρουμε από τον εαυτό μας.»

Το βιβλίο απευθύνεται στους συντελεστές της εκπαίδευσης και της εργασίας, στους φοιτητές και φοιτήτριες που μελετούν παιδαγωγικά θέματα και διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, νέων τεχνολογιών και διοίκησης επιχειρήσεων, σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, στους ερευνητές και ερευνήτριες καίριων κοινωνικών ζητημάτων σε σχέση με τις ψηφιακές, τις εργασιακές και τις ήπιες δεξιότητες, και στους αναγνώστες και αναγνώστριες που είναι κοινωνοί της σύγχρονης πραγματικότητας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v