Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα για τις συνθήκες του δυστυχήματος στο Βουκουρέστι με το τουριστικό λεωφορείο, το οποίο μετέφερε Έλληνες ταξιδιώτες.
Συγκλονιστικές είναι οι μαρτυρίες των ανθρώπων που επέβαιναν στο μοιραίο πούλμαν, οι οποίοι περιγράφουν τα κρίσιμα εκείνα δευτερόλεπτα της σύγκρουσης με την πινακίδα απαγόρευσης οχημάτων μεγάλου ύψους, στην υπόγεια γέφυρα.
«Ήταν τραγικό, ήμασταν στα πίσω καθίσματα, είδαμε αίματα» ανέφερε μεταξύ άλλων επιβάτης σε δηλώσεις του.
«Ο άλλος οδηγούσε πολλές ώρες από την Κατερίνη και μετά οδηγούσε αυτός – ήταν μόνος του, έπρεπε από τα ξημερώματα και μετά να οδηγήσει κάποιος άλλος» δήλωσε άλλη επιβάτις, σύμφωνα με την ΕΡΤ.
«Όλοι οι Ρουμάνοι πολίτες σταμάτησαν να μας βοηθήσουν και μας είπαν ότι αυτό το πράγμα έχει γίνει 6-7 φορές» αναφέρει μια τρίτη επιβάτις.
«Η γνώμη μου είναι ότι τέτοιο υλικό με πολύ μεγάλο βάρος, δεν θα έπρεπε να είναι εκεί. Έπρεπε να είναι από ελαφρύ υλικό, πλαστικό, και την ώρα που χττυπάει κάτι να σηκώνεται (…) To GPS τον πήγε εκεί και όταν κατάλαβε ότι πρέπει να μπει στο τούνελ, επειδή έπρεπε να διαλέξει μέσα σε ένα δευτερόλεπτο από που να πάει από πάνω ή από κάτω, κι έβλεπε αυτή την πινακίδα» ανέφερε ο δικηγόρος του οδηγού του τουριστικού λεωφορείου, Αλέξανδρος Ματθαίου.
Ο οδηγός δεν συνελήφθη. Σύμφωνα με τον δικηγόρο του είναι συντετριμμένος και ζητά συγγνώμη από τους επιβάτες, ενώ οι κατηγορίες που αναμένεται να αντιμετωπίσει είναι πρόκληση σωματικών βλαβών εξ αμελείας για 25 άτομα και ανθρωποκτονία εξ αμελείας για τον άτυχο 55χρονο.
Προς διερεύνηση τα αίτια του δυστυχήματος
Οι ειδικοί πραγματογνώμονες καλούνται να ερευνήσουν το λόγο για τον οποίο ο οδηγός του μοιραίου πούλμαν δεν αντιλήφθηκε την σηματοδότηση που προειδοποιούσε για το επιτρεπόμενο ύψος οχημάτων.
Οι Ρουμάνοι αστυνομικοί εξετάζουν το ενδεχόμενο ο οδηγός να κοίταζε στο gps του κινητού του τηλεφώνου, την διαδρομή που έπρεπε να ακολουθήσει.
Την πιθανότητα αυτή ενισχύει βίντεο που μαγνητοσκοπεί αυτοκίνητο, το οποίο βρίσκεται πίσω από το μοιραίο λεωφορείο, δευτερόλεπτα πριν την σύγκρουση.
Σε αυτό φαίνεται ο οδηγός του πούλμαν με μικρή ταχύτητα, να αλλάζει λωρίδα λίγα μέτρα πριν από την σήμανση που προειδοποιεί για το ύψος, προκειμένου να περάσει στην υπόγεια γέφυρα.
Οι ρουμανικές αρχές εκτιμούν ότι το GPS του έδειξε πως αυτή είναι η συντομότερη διαδρομή. Μόνο που η πλοήγηση αφορά συμβατικά αυτοκίνητα και όχι λεωφορεία.
Αντικρουόμενες είναι οι μαρτυρίες για το πόση ώρα ο οδηγός βρισκόταν στο τιμόνι. «Είχε προγραμματιστεί δεύτερος οδηγός αλλά έπαθε γαστρεντερίτιδα και δεν μπόρεσε να ταξιδέψει, αντικαταστάθηκε από δεύτερο οδηγό αλλά μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Από εκεί το ανέλαβε ο πρώτος οδηγός ο οποίος και οδήγησε περίπου 13-14 ώρες» επισήμανε ο ιδιοκτήτης του τουριστικού πρακτορείου Γιάννης Μπατζιόλας.
Τα ρουμανικά ΜΜΕ επισημαίνουν ότι έχουν γίνει πέντε ακόμα ατυχήματα στο ίδιο σημείο, από την λειτουργία της διάβασης τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Την ίδια ώρα, 13 επιβάτες εξακολουθούν να νοσηλεύονται σε τρία ρουμανικά νοσοκομεία., ενώ συνολικά 20 άτομα έφτασαν αεροπορικώς στη Θεσσαλονίκη το Σάββατο από την Ρουμανία στην Ελλάδα.
Ο άτυχος 53χρονος θα επιστρέψει στην γενέτηρά του την Λάρισα στα τέλη της ερχόμενης βδομάδας, καθώς τη Δευτέρα θα πραγματοποιηθεί η νεκροψία – νεκροτομή στη σορό του.