Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Τεράστιες ουρές και μαθήματα... στις μπασκέτες

Αναμονή μιας ώρας για την είσοδο των φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Σε αμφιθέατρο μετατράπηκε το γήπεδο μπάσκετ και μέρος του εστιατορίου. Μεγάλες ουρές και στο ΑΠΘ.

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Τεράστιες ουρές και μαθήματα... στις μπασκέτες
  • του ανταποκριτή μας στη Θεσσαλονίκη, Βασίλη Ιγνατιάδη

Ακριβώς 19 μήνες μετά την 11η Μαρτίου του 2020, όταν αναστάλθηκε η δια ζώσης εκπαιδευτική λειτουργία στα πανεπιστήμια της χώρας, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας απέκτησαν και πάλι ζωή το πρωί της Δευτέρας. Σε ένα πρωτοφανές σκηνικό υπό την σκιά της πανδημίας που παραμένει παρούσα, διοίκηση, διδάσκοντες, φοιτητές και προσωπικό κλήθηκαν να πιάσουν το νήμα της πανεπιστημιακής ζωής από εκεί που το άφησαν, επιστρέφοντας σε ένα πλαίσιο λειτουργίας όσο γίνεται πιο κοντά στην κανονικότητα.

Η πρώτη μέρα άργησε μια εβδομάδα στα δύο πανεπιστήμια της Θεσσαλονίκης, για λόγους καλύτερης προετοιμασίας, αλλά ανέδειξε τις δυσλειτουργίες και τα τρωτά σημεία, τα οποία οι πανεπιστημιακές Αρχές καλούνται να διορθώσουν τις επόμενες μέρες.

ΠΑ.ΜΑΚ.: Ουρές εκατοντάδων μέτρων

Ιδιαίτερα στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, που έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, λόγω μεγέθους και χωροταξίας, τα προβλήματα φάνηκαν ήδη από τις 7 το πρωί. Στην κεντρική είσοδο, επί της οδού Εγνατίας, δύο άτομα ανέλαβαν τον έλεγχο των πιστοποιητικών που προσκόμιζαν χιλιάδες φοιτητές για να εισέλθουν. Γρήγορα σχηματίστηκαν τεράστιες ουρές, μήκους εκατοντάδων μέτρων, που έκαναν γωνία και καταλάμβαναν μεγάλο μέρος και της οδού 3ης Σεπτεμβρίου. Η αναμονή το πρωί υπερέβαινε ακόμη και τη μία ώρα.

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Στυλιανός Κατρανίδης, απέδωσε το γεγονός στην ιδιαίτερη δομή του ιδρύματος, το οποίο σε αντίθεση με το παρακείμενο ΑΠΘ στεγάζεται σχεδόν αποκλειστικά σε ένα κτίριο, με τρεις εισόδους. «Ο έλεγχος μπορεί να γίνει μόνο στον περίβολο, γιατί αλλιώς θα είχαμε 3.000 φοιτητές μέσα στον εσωτερικό χώρο του Πανεπιστημίου», είπε και δεσμεύτηκε πως θα υπάρξει μέριμνα ώστε να μην υπάρχουν οι ίδιες ουρές τις επόμενες μέρες, με περισσότερους ελεγκτές και καλύτερο συντονισμό.

Αντίστοιχα πρωτοφανής ήταν η εικόνα και στο εσωτερικό του Πανεπιστημίου. Στο κλειστό γήπεδο μπάσκετ, που μετατράπηκε σε αίθουσα διδασκαλίας, για λόγους αποσυμφόρησης των αμφιθεάτρων, έγινε το πρωί το πρώτο μάθημα, με τους φοιτητές να παρακολουθούν την παράδοση με φόντο τις μπασκέτες και τις εξέδρες. Για τον ίδιο λόγο έχουν τοποθετηθεί καρέκλες και έδρανα και σε ένα μέρος του εστιατορίου του πανεπιστημίου, αυτό που προορίζεται για το η φοιτητικό προσωπικό.

Με απόφαση της Συγκλήτου, με στόχο την βελτίωση της ποιότητας του αέρα εντός των χώρων διδασκαλίας, τοποθετήθηκαν καθαριστές / απολυμαντές αέρα, ώστε να μειωθεί το μικροβιακό, ιικό και άλλο επιβλαβές φορτίο, ενώ στα έδρανα των διδασκόντων τοποθετήθηκαν προστατευτικά πετάσματα (plexiglass).

Για λόγους μείωσης συνωστισμού κατά την είσοδο και έξοδο στους χώρους εκπαίδευσης δεν γίνονται διαλείμματα, ενώ οι αίθουσες παραμένουν κενές για τουλάχιστον μισή ώρα πριν επόμενη χρήση τους, προκειμένου να αεριστούν επαρκώς.

Τέλος, τα καθίσματα των αιθουσών και των αμφιθεάτρων έχουν αριθμηθεί με την επικόλληση σημάτων που θα φέρουν τυπωμένο αριθμό. Κάθε φοιτητής οφείλει να γνωρίζει τον αριθμό του καθίσματος και του αμφιθεάτρου ή αίθουσας ή εργαστηρίου που βρίσκεται κάθε φορά, ώστε εάν διαγνωστεί θετικός στον κορωνοϊό, να διευκολυνθεί η ιχνηλάτηση και η λήψη των κατάλληλων προστατευτικών μέτρων, σύμφωνα με το πρωτόκολλο διαχείρισης κρούσματος (π.χ. απομόνωση στο σπίτι, εργαστηριακοί έλεγχοι, κ.λπ).

Ουρές και σε Σχολές του ΑΠΘ που ζωντάνεψε ξανά

Καλύτερη ήταν η εικόνα στο πανεπιστημιακό campus του ΑΠΘ. Λόγω του μεγέθους και της φύσης της πανεπιστημιούπολης, με τις δεκάδες εισόδους περιμετρικά, αλλά και την παρουσία υποδομών που απευθύνονται στο ευρύ κοινό, όπως π.χ. του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ, ο έλεγχος των πιστοποιητικών δεν γίνεται στις εισόδους του campus, αλλά σε αυτές των κτιρίων της κάθε σχολής ή τμήματος. Εκεί βρίσκονταν υπάλληλοι ιδιωτικής εταιρίας με πορτοκαλί γιλέκα, που προσελήφθησαν για τον σκοπό αυτό.

Και εδώ δεν έλειψαν οι ουρές, η αναμονή και οι εικόνες συνωστισμού, κυρίως στις μεγάλες σχολές, όπως η Πολυτεχνική, η Φιλοσοφική, η Νομική και η Σχολή Θετικών Επιστημών.

Το μεγαλύτερο πανεπιστημιακό ίδρυμα της Ελλάδας αριθμεί δεκάδες χιλιάδες φοιτητές και άλλα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ειδικό χαρακτηριστικό, που ισχύει σε όλα τα πανεπιστήμια της χώρας, είναι το γεγονός ότι οι φετινοί δευτεροετείς των σχολών βιώνουν για πρώτη φορά την εμπειρία της δια ζώσης διδασκαλίας και επισκέπτονται για πρώτη φορά τις υποδομές του ιδρύματος. Στην ουσία τα πανεπιστήμια υποδέχονται δύο έτη πρωτοετών.

Στο μήνυμα καλωσορίσματος προς όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας οι πρυτανικές αρχές έκαναν ειδική αναφορά σε όσους έχουν ολοκληρώσει δυο ακαδημαϊκά εξάμηνα και τρεις εξεταστικές περιόδους, αλλά ακόμη δεν έχουν μπει στα αμφιθέατρα των Σχολών τους.

«Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήταν μία έκτακτη λύση ανάγκης, που πάλι χάρη και στη δική σας υπευθυνότητα και αποφασιστικότητα, απέδωσε και άφησε σημαντική παρακαταθήκη στο πανεπιστήμιο, τα οφέλη της οποίας θα συνεχίσετε να απολαμβάνετε μέσα από τον εμπλουτισμό των μαθημάτων με ψηφιακά εργαλεία. Δεν ήταν όμως πανάκεια και ποτέ δεν θα μπορούσε να αντικαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία, και τον πλούτο της διάδρασης μέσα στο αμφιθέατρο. Οι διδάσκοντές σας θα είναι δίπλα σας καθημερινά, ώστε ο,τι έλλειψε, ο,τι έμεινε κενό να καλυφθεί», αναφέρεται.

Στο ίδιο μήνυμα οι πρυτανικές αρχές διατυπώνουν την ικανοποίησή τους για τα υψηλά ποσοστά εμβολιασμού και καλούν όσους δεν το έχουν κάνει ακόμα να αξιοποιήσουν την δυνατότητα της επιστήμης, περιφρουρώντας με αυτόν τον τρόπο και την κανονικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που αποκτήθηκε με κόπο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v