Την τελευταία του πνοή άφησε το Σάββατο το πρωί ο 73χρονος εφοπλιστής Ιωάννης Αγγελικούσης που νοσηλευόταν από τις 20 Μαρτίου σε κεντρικό νοσοκομείο της Αθήνας μετά από καρδιακή προσβολή.
Ο Ιωάννης Αγγελικούσης, πρόεδρος του Angelicoussis Shipping Group Ltd διέθετε τρεις εταιρείες με στόλο αποτελούμενο από 149 πλοία. Η Maran Dry έχει 49 φορτηγά με μέσο όρο ηλικίας τα 9 έτη, η Maran Tankers 54 δεξαμενόπλοια crude oil, εκ των οποίων δύο είναι υπό ναυπήγηση και η Maran Gas 46 πλοία, εκ των οποίων 36 LNG στο νερό, 9 υπό ναυπήγηση και μία πλωτή δεξαμενή αποθήκευσης LNG, γνωστή ως FSRU.
Από τα 149 συνολικά πλοία του ομίλου του, τα 126 (ποσοστό 89,3%) είναι υπό ελληνική σημαία, όπως θυμίζει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 584 πλοία άνω των 1.000 τόνων, κάτι που σημαίνει ότι τα πλοία του ομίλου Αγγελικούση αποτελούν το 21,5% του ελληνικού νηολογίου και το 40% με βάση τη χωρητικότητα του στόλου.
Η ανακοίνωση του ANGELISCOUSSIS SHIPPING GROUP LTD σχετικά με την απώλεια του Προέδρου του, Ιωάννη Αγγελικούση:
«Με αισθήματα βαθύτατης θλίψης, η Μαρία Αγγελικούση, κόρη του Ιωάννη Αγγελικούση, Προέδρου του Αngelicoussis Group of Companies, αναγγέλλει τον θάνατο του πατέρα της, νωρίτερα σήμερα, 10 Απριλίου, ο οποίος απεβίωσε ήρεμα στον ύπνο του, περιστοιχιζόμενος από τα μέλη του στενού οικογενειακού του περιβάλλοντος. Η απώλειά του θα είναι δυσβάσταχτη.
Ο Ιωάννης Αγγελικούσης υπέστη καρδιακό επεισόδιο στις 20 Μαρτίου και παρά την καλύτερη δυνατή ιατρική φροντίδα που του παρείχε το εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό από την Ελλάδα και το εξωτερικό, δεν μπόρεσε να ανακάμψει. Η οικογένειά του επιθυμεί να ευχαριστήσει θερμά τους ιατρούς και τους νοσηλευτές για την υποστήριξη και τη φροντίδα που του παρείχαν καθ’ όλη τη διάρκεια της νοσηλείας του.
Το σύνολο των εργαζομένων στις επιχειρήσεις της οικογένειας Αγγελικούση σε όλον τον κόσμο ενημερώθηκαν νωρίτερα σήμερα για τα θλιβερά νέα.
Η οικογένεια παρακαλεί να γίνει σεβαστή η ιδιωτικότητά της σ’ αυτή τη στιγμή του μεγάλου πένθους. Η κόρη του Ιωάννη Αγγελικούση, Μαρία, τον διαδέχεται ως Chief Executive Officer του Angelicousis Group of Companies.
Η κηδεία του Γιάννη Αγγελικούση θα τελεστεί σε στενό οικογενειακό κύκλο, όπως προβλέπεται από τους ισχύοντες περιορισμούς λόγω Covid-19. Η οικογένεια παρακαλεί θερμά να μην παρευρεθεί κανείς στη νεκρώσιμη ακολουθία ή στην ταφή, ούτε και εξ αποστάσεως, στην προσπάθεια να μην τεθεί η υγεία κανενός σε κίνδυνο.
Σύντομα θα αναρτηθεί ειδική σελίδα στον διαδικτυακό τόπο της εταιρείας για να δεχθεί συλλυπητήρια μηνύματα που θα μεταφερθούν στην οικογένεια.
Επιθυμία της οικογένειας είναι, αντί στεφάνων, να γίνουν δωρεές, στη μνήμη του Γιάννη Αγγελικούση, στο Γενικό Κρατικό Νικαίας, νοσοκομείο με το οποίο διατηρούσε ιδιαίτερους δεσμούς και υποστήριζε ο εκλιπών. Λεπτομέρειες θα αναρτηθούν στον διαδικτυακό τόπο της εταιρείας».
Ποιος ήταν ο Γιάννης Αγγελικούσης
Ο Γιάννης Αγγελικούσης, επικεφαλής του "Angelicoussis Shipping Group", που ιδρύθηκε το 1947 από τον πατέρα του, Αντώνη Αγγελικούση, γεννήθηκε το 1948, στoν Πειραιά με καταγωγή από τα Kαρδάμυλα της Χίου. Γιος του Αντώνη Αγγελικούση και της Μαρίας Παπαλιού. Με την εταιρεία άρχισε να ασχολείται από το 1973 ενώ το 2001 απέκτησε το σύνολο των μετοχών της οικογενειακής εταιρείας. Σημειώνεται ότι η αδελφή του Άννα Αγγελικούση, αποτελεί και αυτή μια από τις ισχυρές γυναίκες της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας και αποχώρησε από τον οικογενειακό όμιλο το 2000 και ίδρυσε τον δικό της εφοπλιστικό όμιλο (Pantheon Tankers, Alpha Bulkers, Alpha Gas.),
Ο όμιλος Αγγελικούση ξεκίνησε με το πρώτο ποντοπόρο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου το 1948 ενώ τοποθέτησε την πρώτη παραγγελία για νεότευκτο πλοίο το 1965 και το παρέλαβε το 1968 Από τότε και μέχρι το 1985 τοποθέτησε παραγγελίες για 28 νεότευκτα bulk carriers στα γιαπωνέζικα ναυπηγεία Ishikawajima – Harima Heavy Industries Co. Ltd.
To 1993 o Γιάννης Αγγελικούσης ο οποίος συμμετείχε στις δραστηριότητες του Ομίλου από το 1973 τοποθέτησε μια παραγγελία για πέντε capesize bulk carriers στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries Co., Ltd και επρόκειτο για τα μεγαλύτερα πλοία που είχε παραγγείλει ποτέ έλληνας εφοπλιστής μέχρι τότε.
Από το 1996 ο όμιλος εισέρχεται και στα δεξαμενόπλοια με το πρώτο VLCC πλοίο να ναυπηγείται για λογαριασμό του Ομίλου το 2000. Το 2003 αρχίζει η είσοδος στο νέο κλάδο των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers). To 2008 για πρώτη φορά αναλαμβάνει ρόλο στον όμιλο η Μαρία Αγγελικούση κόρη του Γιάννη Αγγελικούση
Σήμερα το group ελέγχει ένα στόλο από 139 πλοία (bulk carriers, δεξαμενόπλοια, LNG Carriers) και επιπλέον 15 υπό ναυπήγηση. Απασχολεί 7.480 αργαζόμενους εκ των οποίων το 93% είναι πληρώματα και το υπόλοιπο 7% απασχολείται sτα γραφεία.
Πλέον, ο όμιλος "Angelicoussis Shipping Group" συμπεριλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τις εταιρίες "Maran Dry Management Inc., "Maran Gas Maritime" και "Maran Tankers Management".Περιλαμβάνει επίσης τις θυγατρικές MARAN SHIP SUPPLIES PTE LTD, FRIENDLY MARITIME SERVICES INC, MARAN ASIA PTE LTD. και MARAN (UK) LIMITED.
O Ιωάννης Αγγελικούσης βρισκόταν κάθε χρόνο στη λίστα του Lloyd's με τους 100 ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Το 2010 ήταν στην 6η θέση, το 2011 στην 9η, το 2012 στην 4η θέση, το 2013 στην 5η θέση[18], το 2014 στην 4η[19], το 2015 στην 5η[20], το 2016 στην 7η το 2017 στην 8η, το 2018 στην 6η[23] και το 2019 στην 7η, όπως και το 2020.
Διετέλεσε για χρόνια μέλος του ΔΣ της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee).
Τον Φεβρουάριο του 2013 συστάθηκε το Ίδρυμα Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης, το οποίο έχει να επιδείξει ένα εκτεταμένο κοινωφελές έργο.
Μητσοτάκης: Ο παγκόσμιος εφοπλισμός έχασε έναν από τους πρωταγωνιστές του
«Ο παγκόσμιος εφοπλισμός έχασε, σήμερα, έναν από τους πρωταγωνιστές του και η ελληνική ναυτοσύνη θρηνεί τον κορυφαίο της καπετάνιο», αναφέρει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε δήλωσή του για την απώλεια του Γιάννη Αγγελικούση.
«Ο Γιάννης Αγγελικούσης τίμησε τη θαλασσινή παράδοση και την πατρίδα μας με κάθε τρόπο: Κατέκτησε τους ωκεανούς, υψώνοντας την γαλανόλευκη στα σκάφη του. Μετέφερε στην Ελλάδα την έδρα των δραστηριοτήτων του, ενισχύοντας σημαντικά τη ναυτική της εκπαίδευση. Και, όταν χρειάστηκε, όπως στη διάρκεια της πρόσφατης πανδημίας, βοήθησε στη μάχη για την υγεία με αθόρυβες δωρεές. Ναυτικός και Έλληνας μέχρι το τέλος. Παραλαμβάνοντας την σκυτάλη της προκοπής από τον πατέρα του Αντώνη, ήρωα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και ιδρυτή της οικογενειακής εμπορικής αρμάδας, ο Γιάννης Αγγελικούσης και η αδελφή του 'Αννα κυριάρχησαν με τους στόλους τους στα κύματα του κόσμου. Το πηδάλιο του Γιάννη περνά, τώρα, στα δυνατά χέρια της μοναχοκόρης του Μαρίας. Και είναι σίγουρο ότι και η δική της πυξίδα θα δείχνει μόνο μπροστά. Αυτές τις δύσκολες στιγμές, η σκέψη μου είναι στην οικογένεια και τους δικούς του ανθρώπους», αναφέρει στη δήλωσή του ο πρωθυπουργός.
Aνακοίνωση από τον πρόεδρο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρο Βενιάμη
«Σήμερα χάσαμε έναν δικό μας άνθρωπο, έναν αγαπητό φίλο, έναν ευπατρίδη. Ο Γιάννης Αγγελικούσης υπήρξε άξιος συνεχιστής των παραδόσεων της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας, και μεγαλούργησε σε ένα έντονο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον, κρατώντας πάντοτε ψηλά την σημαία της πατρίδας και αγκαλιάζοντας τους Έλληνες ναυτικούς και την ελληνική ναυτοσύνη. Διακρίθηκε διεθνώς για τις επιτυχημένες επιχειρηματικές του επιλογές και επιτεύγματα.»
»Ο Γιάννης θα παραμείνει για πάντα στη μνήμη μας φωτεινός φάρος μιας ναυτιλίας που στηρίζεται στον άνθρωπο και δημιουργεί για τον άνθρωπο! Εκφράζω στην οικογένειά του, στην αγαπημένη του μοναχοκόρη Μαρία, στους οικείους του και στους συνεργάτες και εργαζόμενους στην εταιρεία του, τα βαθύτατα και ειλικρινή συλλυπητήριά μου καθώς και όλων των συναδέλφων του στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, που τίμησε με τη συμμετοχή του για περισσότερο από δύο δεκαετίες, αλλά και ολόκληρης της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας, που θρηνεί σήμερα την απώλεια ενός από τους πιο λαμπρούς εκπροσώπους της. Γιάννη, καλό ταξίδι!», αναφέρει η ανακοίνωση.