ΕΥΑΘ: Ρωγμή 2 μέτρων αποκαλύφθηκε κατά τις εργασίες επισκευής του αγωγού της Αραβησσού

Αν δεν συντηρούνταν ο αγωγός, η ελάχιστη αλλαγή πίεσης θα προκαλούσε σοβαρή βλάβη με προβλήματα στην υδροδότηση.

ΕΥΑΘ: Ρωγμή 2 μέτρων αποκαλύφθηκε κατά τις εργασίες επισκευής του αγωγού της Αραβησσού

Μια… εν δυνάμει αστοχία από ρωγμή 2 μέτρων που ανάβλυζε νερό ανέδειξαν οι εργασίες για την επισκευή και συντήρηση του υδαταγωγού της Αραβησσού στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης, οι οποίες προχωρούν απρόσκοπτα έχοντας ήδη προσεγγίσει το 80% της πρώτης φάσης του έργου.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η ΕΥΑΘ, κατά την εκσκαφή διαπιστώθηκε οριζόντια ρωγμή μήκους 2 μ., από την οποία υπήρχε διαρροή στην άνω άντυγα της διατομής. Με  ελάχιστη αυξομείωση πίεσης, εκτιμάται ότι θα μπορούσε να έχει προκληθεί διάρρηξη της διατομής. Στη θέση αστοχίας τοποθετήθηκαν προσωρινά μεταλλικά κολάρα περίδεσης και θα ακολουθήσει η πλήρης επισκευή του τμήματος βάσει της αρχικής μελέτης, η οποία είχε εκπονηθεί ήδη από το 2004 από τον ομότιμο καθηγητή Γεώργιο Πενέλη και επικαιροποιήθηκε το 2018 (το έργο δημοπρατήθηκε το 2019).

«Η καινοτομία της μελέτης είναι ότι ο αγωγός επιδιορθώνεται σε πλήρη λειτουργία κι έχουμε έτσι το πλεονέκτημα να προλαμβάνουμε πολύ σοβαρά προβλήματα στην υδροδότηση των καταναλωτών μας. Τα τεχνικά έργα, για να είναι βιώσιμα και ασφαλή, πρέπει οπωσδήποτε να συντηρούνται, πόσο μάλλον ένας αγωγός που λειτουργεί συνεχώς επί 40 περίπου χρόνια χωρίς καμία συντήρηση. Προχωράμε αθόρυβα, προσεκτικά και μεθοδικά. Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του έργου, στις αρχές του καλοκαιριού, θεωρούμε ότι θα έχουμε ελαχιστοποιήσει τις πιθανότητες να ξαναδιψάσει η Θεσσαλονίκη», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΑΘ, Άνθιμος Αμανατίδης, συμπληρώνοντας ότι «πρόκειται για ένα μόνο τμήμα των έργων συντήρησης και επισκευής του δικτύου ύδρευσης της EΥΑΘ που υλοποιούνται το διάστημα αυτό, παρά τις αντιξοότητες της πανδημίας».

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη φάση των εργασιών στον υδαταγωγό της Αραβησσού αφορά στο πιο επιβαρυμένο τμήμα, μήκους 800 περίπου μέτρων, όπου και έχουν διαπιστωθεί σοβαρές οξειδώσεις των οπλισμών. Η συντήρηση και ενίσχυση γίνεται με εξωτερική επικόλληση ελασμάτων ανθρακονημάτων, αφού έχει προηγηθεί εξυγίανση του αγωγού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v