Απήχθη ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος (upd)

Σε εξέλιξη η επιχείρηση της αστυνομίας για τον εντοπισμό των τριών ενόπλων που απήγαγαν το πρωί στο Καβούρι τον κ. Περικλή Παναγόπουλο, ιδρυτή της Attica Group.

Απήχθη ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος (upd)
Σε εξέλιξη βρίσκεται γιγαντιαία επιχείρηση της αστυνομίας για τον εντοπισμό των τριών ένοπλων που απήγαγαν τον εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλο, το πρωί στο Καβούρι, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ - ΜΠΕ.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά από την αστυνομία μέχρι στιγμής, αναφέρει το ΑΠΕ -ΜΠΕ, ο εφοπλιστής πρώην ιδιοκτήτης των Super Fast Ferries, ιδρυτής της Attica Group, έφυγε από το σπίτι του για τα γραφεία του στον Πειραιά. Σε μικρή απόσταση στην οδό Ακτής, τρεις άγνωστοι έκλεισαν τον δρόμο στη Μερσεντές του κ. Παναγόπουλου, έσπασαν τα τζάμια του αυτοκινήτου και ανάγκασαν τον ίδιο και τον οδηγό του με την απειλή των όπλων να επιβιβαστούν στο δικό τους αυτοκίνητο, που σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ήταν ένα τζιπ σκούρου χρώματος.

Τη σκηνή της απαγωγής είδε ένας οικοδόμος από παρακείμενη οικοδομή ο οποίος ειδοποίησε την Άμεση Δράση. Αμέσως ξεκίνησε έρευνα στην περιοχή και λίγο αργότερα βρέθηκε το τζιπ καμένο στην περιοχή του Αγίου Νικολάου στο Κορωπί.

Κοντά στο καμένο όχημα βρέθηκε ο οδηγός του εφοπλιστή δεμένος με χειροπέδες. Ο οδηγός οδηγήθηκε αρχικά στο αστυνομικό τμήμα Κορωπίου, αλλά αυτή την ώρα μεταφέρεται στην Ασφάλεια Αττικής στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, η οποία έχει αναλάβει την υπόθεση, προκειμένου να δώσει κατάθεση.

Οι δράστες εξαφανίστηκαν με άλλο αυτοκίνητο που είχαν στο σημείο παίρνοντας μαζί τους και τον κ. Παναγόπουλο.

Οι αξιωματικοί της Ασφάλειας εκτιμούν ότι πρόκειται για ενέργεια του Κοινού Ποινικού Δικαίου με κίνητρο πιθανότατα τα λύτρα, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει επικοινωνία των απαγωγέων με την οικογένεια του απαχθέντος, αναφέρει το ΑΠΕ - ΜΠΕ.

Το βιογραφικό του κ. Περικλή Παναγόπουλου

Ο Περικλής Παναγόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 29 Δεκεμβρίου 1935. Πατέρας του είναι ο Μεσσήνιος Σταύρος Παναγόπολος, ο οποίος στις αρχές του περασμένου αιώνα είχε μεταναστεύσει στην Αμερική ενώ η μητέρα του, προέρχεται από την ομογένεια της Κωνσταντινούπολης. Ο Παναγόπουλος έμεινε ορφανός σε πολύ μικρή ηλικία αφού ο πατέρας του είχε αντιστασιακή δράση στην περίοδο της Κατοχής και πέθανε από βασανιστήρια από τους Γερμανούς και κατά άλλους στην περίοδο του Εμφυλίου Πολέμου.

Παρόλα αυτά η γνωριμία και η συγγένεια της μητέρας του με τον αείμνηστο εφοπλιστή και εθνικό ευεργέτη Ευγένιο Ευγενίδη, ο οποίος καταγόταν και αυτός από την Κωνσταντινούπολη και ίδρυσε την παγκοσμίως γνωστή ναυτιλιακή εταιρεία Home Lines Inc. έμελε να στιγματίσει την επαγγελματική του καριέρα.

Ο Περικλής Παναγόπουλος σπούδασε στην Ελβετία, φοίτησε στην Ecole Superiense de Commerce, από όπου πήρε το πτυχίο του. Αμέσως μετά εργάσθηκε στην εταιρεία του Ευγένιου Ευγενίδη. 'Οταν πέθανε ο Ευγένιος Ευγενίδης το 1954, ο Παναγόπουλος εργαζόταν ως εκπαιδευόμενος σε θυγατρική εταιρεία του συγκροτήματος στο Λονδίνο. Τον επόμενο χρόνο μετατέθηκε στα γραφεία της εταιρείας στη Γένοβα, όπου ασχολήθηκε με το σχεδιασμό του κρουαζιερόπλοιου Oceanic, το οποίο κατασκευάσθηκε τη διετία 1964-65.

Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα εργάσθηκε στα γραφεία της Home Lines στη Γαλλική πρωτεύουσα, το Παρίσι. Το 1962 ορίσθηκε passenger manager της εταιρείας στο γραφείο του Λονδίνου. Το 1965 επέστρεψε στον Πειραιά και ανέλαβε director και general manager της Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπου Κιοσέογλου. Στη θέση αυτή παρέμεινε για έξι χρόνια. Το 1971, αποχώρησε από την Sun Line και ίδρυσε τη δική του εταιρεία, τη Royal Cruise Line. Η Royal Cruise Line ανεκηρύχθη επανειλημμένα η καλύτερη εταιρεία κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο. Η εταιρεία του ναυπήγησε δύο κρουαζιερόπλοια με υψηλές προδιαγραφές. To Golden Odyssey και το Crown Odyssey.
 
Επίσης η εταιρεία διέθετε και τρίτο κρουαζιερόπλοιο, το Royal Odyssey. To 1989 πώλησε την εταιρεία του, που εκείνη τη στιγμή βρισκόταν στο καλύτερο σημείο της ιστορίας της και τα πλοία της είχαν μεγάλη πληρότητα. Οι αγοραστές της Royal Cruise Line ήταν Νορβηγοί. Η εταιρεία Kloster, λέγεται ότι κατέβαλε στον Περικλή Παναγόπουλο το ποσό των 300 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση αυτή χαρακτηρίσθηκε από πολλούς ως «η πώληση του αιώνα».

Το 1992 συμμετέχοντας μαζί με τον Γεώργιο Βερνίκο, τον Κωνσταντίνο Ματαράγκα και τον Διονύσιο Μελισσηνό, αγοράζουν την πλειοψηφία των μετοχών του Ελληνικού Νηογνώμονα. Αμέσως ανέλαβε πρόεδρος του Ελληνικού Νηογνώμονα. Μετά από ένα χρόνο αποχώρησε, πουλώντας στους συνεργάτες του το πακέτο των μετοχών του στον Ελληνικό Νηογνώμονα.

Την ίδια περίοδο αγοράζει το 30% των μετοχών της μεγαλύτερης οικογενειακής ακτοπλοϊκής εταιρείας της χώρας, της Strintzis Lines. Μετά από ένα χρόνο αποχώρησε, από την εταιρεία. Το 1993 αγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών των «Κυλινδρόμυλων Αττικής», που μετονομάσθηκε σε Επιχειρήσεις Αττικής. Η εταιρεία Vernicos Yachts επέστρεψε το 1994 στον ιδρυτή της Γιώργο Βερνίκο και οι Επιχειρήσεις Αττικής διέθεταν μόνο τα καταστήματα Άκρον- Ίλιον- Κρυστάλ, τα οποία πώλησε και αυτά το ίδιο έτος. Τότε, ο Περικλής Παναγόπουλος παράγγειλε για λογαριασμό των Επιχειρήσεων Αττικής, δύο επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία με σκοπό να τα δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρας - Ιταλίας. Τα ονόμασε Superfast Ι και Superfast II.

Τα δύο αυτά πλοία κάλυπταν την απόσταση Πάτρα - Αγκόνα, μέσα σε 20 ώρες, δημιουργώντας νέες συνθήκες στην Αδριατική, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην ποιοτική αναβάθμιση της γραμμής της Ιταλίας.

Το πρώτο πλοίο, το Superfast Ι ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι από την Πάτρα στις 15 Απριλίου και το δεύτερο Superfast II στις 16 Ιουνίου του 1995 Αμέσως με τα δύο πλοία, κατέκτησε το 20% των μεταφορών από και προς την Ιταλία.

Η πρώτη μεγάλη επιχειρηματική κίνηση έγινε το έτος 1989, όταν η Ελλάδα πέρναγε κρίσιμες στιγμές δεδομένου ότι όλοι οι πολίτες και οι πολιτικοί ασχολούνταν με τις συνεχείς εκλογικές αναμετρήσεις και τις κατηγορίες εναντίον του τότε πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου, από σύσσωμη την αντιπολίτευση. Ωστόσο, ο Π. Παναγόπουλος διαβλέποντας τις εξελίξεις στο χώρο της παγκόσμιας κρουαζιέρας, κατόρθωσε και πώλησε την εταιρεία Royal Cruise Line, που διέθετε τότε τρία πλοία, στους Νορβηγούς της Closter στο αστρονομικό ποσό των 300 εκατομμυρίων δολαρίων. Τον Αύγουστο του 1999 εξασφάλισε το 38,8% των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα απέκτησε το 48,8%. Αποκτώντας την απόλυτη κυριαρχία από την οικογένεια Στρίντζη σταδιακά άλλαξε το όνομα της εταιρεία η οποία μετονομάσθηκε σε Blou Star Ferries. Σε λίγο καιρό παρέλαβε και πέντε νεότευκτα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, το Blue Star Ι, το Blue Star II, το Blue Star Paros, το Blue Star Naxos και το Blue Star Ithaki.

Τα τελευταία τρία χρόνια ξάφνιασε και πάλι τους ανταγωνιστές του και απέκτησε μεγάλα μερίδια στην Hellenic Seaways, αρχικά και στις Μινωϊκές Γραμμές σε επόμενη φάση. Ωστόσο, πώλησε τα πακέτα των μετοχών του σε αυτές τις εταιρείες στον κυριότερο ανταγωνιστή του τον κ. Πάνο Λασκαρίδη. Στη συνέχεια, τον Οκτώβριο του 2007 πώλησε έναντι του ποσού – ρεκόρ για την ιστορία της ελληνικής ακτοπλοΐας στην MIG, την Attica Group. Συνολικά εισέπραξε το το εκπληκτικό ποσό των 286,1 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο Περικλής Παναγόπουλος απέκτησε δύο παιδιά με την πρώτη γυναίκα, Μπρούνα, τον Αλέξανδρο και την Ειρήνη. Είναι παντρεμένος με την Κατερίνα Παναγοπούλου, πρέσβειρα καλής θέλησης του ΟΗΕ, ενώ τα προηγούμενα χρόνια αντιμετώπισε και προβλήματα υγείας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v