Επτά στα δέκα νοικοκυριά έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο από την κατοικία τους

Σύμφωνα με τη σχετική έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, άνοδος σε σχέση µε το 2015 καταγράφεται στα Νησιά του Αιγαίου και Κρήτη, καθώς και στην Αττική (7,7% και 4,5%,αντίστοιχα), σταθερότητα στη Βόρεια Ελλάδα (οριακή αύξηση 0,2%), ενώ µείωση 5,5% στην Κεντρική Ελλάδα

Επτά στα δέκα νοικοκυριά έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο από την κατοικία τους
Επτά στα 10 νοικοκυριά (ποσοστό 69,1%) έχουν σήμερα πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους, καταγράφοντας αύξηση 1,5% σε σχέση με το 2015.

Ενώ, την τελευταία πενταετία (2011- 2016) σημειώθηκε αύξηση 37,7%.

Σύμφωνα με τη σχετική έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, άνοδος σε σχέση με το 2015 καταγράφεται στα Νησιά του Αιγαίου και Κρήτη, καθώς και στην Αττική (7,7% και 4,5%,αντίστοιχα), σταθερότητα στη Βόρεια Ελλάδα (οριακή αύξηση 0,2%), ενώ μείωση 5,5% στην Κεντρική Ελλάδα.

Από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτουν επίσης τα εξής:

Ευρυζωνική σύνδεση χρησιμοποιεί το 68,1%, του συνόλου των νοικοκυριών της χώρας με ένα τουλάχιστον μέλος ηλικίας 16-74 ετών, παρουσιάζοντας σε σχέση με το 2015 αύξηση 1,5%.

Οι κυριότεροι λόγοι μη πρόσβασης στο διαδίκτυο από την κατοικία είναι: α) η έλλειψη δεξιοτήτων (64,4%), β) ότι οι πληροφορίες που υπάρχουν στο διαδίκτυο δεν είναι χρήσιμες, δεν ενδιαφέρουν (25,5%) και γ) ότι το κόστος του εξοπλισμού είναι πολύ υψηλό (19,9%).

Χρήση διαδικτύου το α' τρίμηνο του 2016 έκανε το 69,1% του πληθυσμού της χώρας ηλικίας 16- 74 ετών.

Αναφορικά με το επίπεδο εκπαίδευσης, χρησιμοποίησε το διαδίκτυο το 94,1% του πληθυσμού που έχει ολοκληρώσει υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης (μεταπτυχιακά /διδακτορικό, ΑΕΙ, ΤΕΙ, στρατιωτικές σχολές, ανώτερες σχολές τριετούς διάρκειας, κολλέγιο διάρκειας μεγαλύτερης των δύο ετών), το 79,5% του πληθυσμού που έχει ολοκληρώσει μεσαίο επίπεδο εκπαίδευσης (δημόσιο ή ιδιωτικό ΙΕΚ, κολλέγιο διάρκειας έως δύο έτη, Λύκειο (Γενικό, ΕΠΑΛ, ΤΕΛ), ΤΕΣ/ΤΕΕ (β΄ κύκλο)) και το 33,9% του πληθυσμού που έχει ολοκληρώσει χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης (Επαγγελματική σχολή/Τεχνική επαγγελματική σχολή/ Τεχνικό επαγγελματικό εκπαιδευτήριο (α΄κύκλο), Γυμνάσιο, ?ημοτικό, δεν έχουν ολοκληρώσει ή παρακολουθήσει καμία βαθμίδα εκπαίδευσης).

Παράλληλα, 7 στους 10 από όσους χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το α' τρίμηνο εφέτος, συνδέθηκαν σε αυτό εν κινήσει (εκτός κατοικίας και χώρου εργασίας), από φορητή συσκευή.

Το 68,1% συνδέθηκαν με χρήση κινητού τηλεφώνου ή smart phone, φορητού υπολογιστή (laptop, notebook, netbook ή tablet) ή άλλης φορητής συσκευής (PDA, MP3 player, e-book reader, φορητή κονσόλα παιχνιδιών κ.λπ.), παρουσιάζοντας αύξηση 2,6%, σε σχέση με το α' τρίμηνο του 2015.

Το υψηλότερο ποσοστό εν κινήσει σύνδεσης στο διαδίκτυο καταγράφεται για τους νέους ηλικίας 16- 24 ετών, περίπου εννέα στους δέκα (89,7%).

Η online ανάγνωση ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες, περιοδικά παραμένει στην κορυφή της λίστας των δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται μέσω διαδικτύου με ποσοστό 85,3%, ενώ η αναζήτηση πληροφοριών και υπηρεσιών είναι η δεύτερη περισσότερο πραγματοποιούμενη δραστηριότητα με ποσοστό 81,9%.

Συγκεκριμένα, οι λόγοι ήταν οι εξής:

• ?ιάβασμα online ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες, περιοδικά: 85,3%.

• Αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες: 81,9%.

• Αποστολή ή λήψη ηλεκτρονικών μηνυμάτων: 74,7%.

• Συμμετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κλπ.): 67,5%.

• Παρακολούθηση video με χρήση υπηρεσιών διαμοιρασμού αρχείων (sharing services), όπως π.χ. από το YouTube: 59,9%.

• Αναζήτηση πληροφοριών υγείας, σχετικά με ασθένειες, διατροφή, κακώσεις, τραύματα, παράγοντες που βελτιώνουν την υγεία κ.λπ.: 58,8%.

• Παρακολούθηση μουσικής (web ραδιόφωνο, μουσική από online μουσικές βιβλιοθήκες στο διαδίκτυο / clouds κ.ά.): 47,4%

• Πραγματοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων, με χρήση web κάμερας μέσω του διαδικτύου (Skype, Facetime): 46,5%.

• Χρήση υπηρεσιών για ταξίδια και καταλύματα: 39,9%.

• «Ανέβασμα» σε ιστοσελίδα κειμένου, φωτογραφιών, μουσικής, videos, λογισμικού κ.λπ., προκειμένου να τα μοιραστούμε με άλλους: 34,9%.

• Συμμετοχή σε παιχνίδια ή «κατέβασμα» λογισμικού για παιχνίδια: 31,8%

• Πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών: 27,7%.

• Παρακολούθηση διαδικτυακής τηλεόρασης συνεχούς μετάδοσης (streamed TV) είτε μεταδίδεται ζωντανά είτε μέσω τηλεοπτικών σταθμών (catch up): 14,9%

• Παρακολούθηση ταινιών/σειρών μέσω της υπηρεσίας «video on demand»: 11,9 %

• Χρήση λογαριασμού (π.χ. PayPal) για την πληρωμή ειδών ή υπηρεσιών που αγοράστηκαν από το διαδίκτυο:11,7%

• ?ημιουργία ιστοσελίδας ή blog :6%

• Κλείσιμο ραντεβού με γιατρό μέσω της ιστοσελίδας νοσοκομείου ή Κέντρου Υγείας: 3%

• Πώληση αγαθών ή υπηρεσιών μέσω δημοπρασιών π.χ. μέσω e-Bay: 2,8%.

Οι δραστηριότητες για τις οποίες καταγράφεται αύξηση, σε σχέση με το 2015, είναι η πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών (33,2%), η χρήση υπηρεσιών για ταξίδια και καταλύματα (27,9%), η πραγματοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων, με χρήση web κάμερας μέσω του διαδικτύου (Skype, Facetime, κ.ά) (5,7%) και η αναζήτηση πληροφοριών υγείας (5,6%).

Σχετικά με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, ένας στους δύο (48,9%) ηλικίας 16- 74 ετών, χρησιμοποίησε τη χρονική περίοδο Απριλίου 2015-Μαρτίου 2016, για προσωπική χρήση, τις υπηρεσίες αυτές.

Μάλιστα, αύξηση 5,4% καταγράφεται στο ποσοστό του πληθυσμού που έκανε χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε σχέση με το ποσοστό που καταγράφηκε ένα έτος πριν.

Οι υπηρεσίες της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης περιλαμβάνουν κάθε συναλλαγή των πολιτών με δημόσιες υπηρεσίες μέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση.

Ειδικότερα, συναλλαγές αναφορικά με υποχρεώσεις των πολιτών (φορολογική δήλωση κ.λπ.), επίσημα έγγραφα (αστυνομική ταυτότητα, πιστοποιητικό γέννησης κ.λπ.), υπηρεσίες εκπαίδευσης (δημόσιες βιβλιοθήκες, πληροφόρηση και εγγραφή σε σχολεία ή ανώτατα και ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα), υπηρεσίες δημόσιας υγείας (προγραμματισμός ραντεβού, χορήγηση ιατρικών βεβαιώσεων, πιστοποιητικό νοσηλείας ή εξέτασης ασθενούς κ.λπ.).

Για όσους δεν απέστειλαν συμπληρωμένα έντυπα (όπως π.χ. φορολογική δήλωση) μέσω διαδικτύου ενώ είχαν να υποβάλουν, καταγράφηκαν οι λόγοι για τους οποίους δεν τα απέστειλαν.

Το 90,6% αυτών ανέφερε ότι η υποβολή των συμπληρωμένων εντύπων έγινε για λογαριασμό τους από άλλα πρόσωπα, όπως για παράδειγμα από φοροτεχνικό, μέλος της οικογένειας, φίλο κ.λπ., το 9,4% ότι δεν είχαν τις γνώσεις για να χρησιμοποιήσουν την ιστοσελίδα που χρειαζόταν και το 2,5% γιατί δεν διέθεταν ηλεκτρονική υπογραφή, υπήρχε πρόβλημα αναγνώρισης της ηλεκτρονικής τους υπογραφής ή άλλου μέσου πιστοποίησης της ηλεκτρονικής ταυτότητάς τους.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v