Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Βιοσώλ: Το σχέδιο δράσης για εξυγίανση

Στην πρόοδο του σχεδίου δράσης της εταιρίας, το οποίο αποτελείται από επτά σημεία και θεωρείται ικανό και αναγκαίο για την έξοδο της εταιρίας από την επιτήρηση, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Βιοσώλ, κ. Αντώνης Σβορώνος σε γεύμα γνωριμίας για τους εκπροσώπους του οικονομικού και κλαδικού τύπου.

Βιοσώλ: Το σχέδιο δράσης για εξυγίανση
Στην πρόοδο του σχεδίου δράσης της εταιρίας, το οποίο αποτελείται από επτά σημεία και θεωρείται ικανό και αναγκαίο για την έξοδο της εταιρίας από την επιτήρηση, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Βιοσώλ, κ. Αντώνης Σβορώνος σε γεύμα γνωριμίας για τους εκπροσώπους του οικονομικού και κλαδικού τύπου.

Σύμφωνα με τον κ. Σβορώνο, μετά την υπαγωγή της εταιρίας στο καθεστώς επιτήρησης το 1999 ακολούθησε ένας κύκλος συρρίκνωσης της δραστηριότητας της.

Όπως σημειώνει, δεν είναι δυνατόν να διαγνωσθεί με ακρίβεια τι εισήγαγε τον φαύλο κύκλο (επιτήρηση - μείωση χρηματοδότησης - μείωση δραστηριότητας - ζημία - παράταση επιτήρησης), όμως το σημαντικό είναι ότι η αλυσίδα αυτή (που οδήγησε σε ζημία των μετόχων και μείωση απασχόλησης και δραστηριότητας) πρέπει να σπάσει.

Η Βιοσώλ έχει ήδη ξεκινήσει την εφαρμογή του σχεδίου και μέχρι σήμερα έχει ολοκληρώσει τις παρακάτω δράσεις:

1. Έχει αποφασισθεί η αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου κατά 9.139.303,20 Euro. Το Διοικητικό Συμβούλιο ανέθεσε την σύνταξη του Ενημερωτικού Δελτίου στην εταιρία Πεντεδέκας ΑΧΕΠΕΥ, ενώ έχει ήδη σχεδόν ολοκληρωθεί ο νομικός και οικονομικός έλεγχος της εταιρίας από ανεξάρτητους συνεργάτες που υποδείχθηκαν από τον Σύμβουλο Έκδοσης.

2. Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου δράσης αφορά στον εμπλουτισμό του φάσματος των προϊόντων που εμπορεύεται η Βιοσώλ με νέα, ιδιαίτερα ανταγωνιστικά και ποιοτικά προϊόντα.

Η εταιρία έχει ήδη προχωρήσει σε σειρά ενεργειών που είχε σαν αποτέλεσμα να παρουσιάσει στην Έκθεση Climatherm, από 8 μέχρι 12 Φεβρουαρίου, τα δείγματα των νέων προϊόντων.

Κατά την διάρκεια της έκθεσης οι συνεργάτες της εταιρίας από όλη την Ελλάδα είχαν την ευκαιρία να εξετάσουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και να ενημερωθούν για τις τιμές των νέων ειδών.

Εκτιμάται ότι τα νέα αυτά είδη θα επιτρέψουν στην εταιρία να καλύψει την απουσία της από σημαντικούς τομείς της αγοράς ειδών θέρμανσης και να βελτιώσει σημαντικά τις πωλήσεις της τόσο σε υφιστάμενους όσο και σε νέους πελάτες.

Ενδεικτικά αναφέρονται τα σημαντικότερα από τα νέα προϊόντα:

* Λέβητες Κεντρικής Θέρμανσης BLNS και EL 2000.

* Σώματα Καλοριφέρ ”Europanel Elegant”

* Νέοι Ηλιακοί Συλλέκτες BiosSol

* Σώματα Λουτρού EC

Όπως επισημαίνεται, όλα τα νέα προϊόντα έχουν σχεδιασθεί και θα κατασκευάζονται με τρόπο τέτοιο ώστε οι τιμές τους να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές. Η Βιοσώλ είναι γενικά γνωστή για τα υψηλής ποιοτικής στάθμης προϊόντα της που καλύπτουν συνήθως τις ανώτερες αισθητικές και τεχνικές απαιτήσεις, με τις νέες σειρές διεκδικούμε πλέον σημαντικό μερίδιο από τον κύριο όγκο της αγοράς στην οποία συμμετέχουμε.

Τονίζεται, πως η κίνηση αυτή χαρακτηρίσθηκε από τους πελάτες σαν ”επίθεση σε όλο το φάσμα” και πράγματι αποτελεί μια πρόκληση στον ανταγωνισμό που έρχεται σε μια πολύ επίκαιρη στιγμή καθώς ευνοεί την εταιρία η εισαγωγή του ΦΠΑ στην οικοδομή που θα περιορίσει τον κύκλο των εταιριών που στηρίζονται στην φοροδιαφυγή ενώ συγχρόνως ιστορικές εταιρίες που την ανταγωνίζονταν επί δεκαετίες έχουν διακόψει την λειτουργία τους και τέλος ορισμένες από τις εταιρίες εισαγωγέων που αναπτύχθηκαν σχετικά πρόσφατα αντιμετωπίζουν για πρώτη φορά σημαντικές οικονομικές δυσκολίες.

3. Η τρίτη δράση τομή του σχεδίου αφορά την επικέντρωση της βιομηχανικής παραγωγής στα προϊόντα εκείνα που πράγματι έχουν κάποια στοιχεία ιδιαιτερότητας που επιτρέπουν την βιομηχανική λειτουργία σε χώρα υψηλού κόστους όπως είναι πλέον η Ελλάδα.

Η εταιρία διαθέτει σημαντικά τέτοια προϊόντα και επιθυμεί να τα αναπτύξει (και μάλιστα κατά προτίμηση σε συνδυασμό με τους διεθνείς βιομηχανικούς συνεργάτες της Zehnder και Trane). Αυτά είναι κυρίως προϊόντα που η διάθεση τους στην αγορά συνοδεύεται από σημαντικής αξίας υπηρεσίες είτε επιλογής προϊόντων, είτε σχεδιασμού είτε καθαρά τεχνικές και που κατασκευάζονται επί παραγγελία και μάλιστα με ειδικό σχεδιασμό για κάθε περίπτωση.

Σαν παράδειγμα ανέφερε ο κ. Σβορώνος τον τομέα των Κεντρικών Κλιματιστικών Μονάδων όπου η εταιρία προετοιμάζει τις παρακάτω δράσεις:

* Συμμετοχή στην Έκθεση του Μιλάνου Mostra Convegno από 28 Φεβρουαρίου μέχρι 4 Μαρτίου. Ο σκοπός της εταιρίας είναι να επιδιώξει την προώθηση του προϊόντος της, που όπως αποδεικνύει η συνεργασία της με την Trane, είναι ποιοτικά από τα καλύτερα και σε νέες αγορές που δεν καλύπτονται από τις ισχύουσες συμφωνίες με την Trane ή από τις ενδεχόμενες επεκτάσεις αυτών των συμφωνιών.

* Σημαντική βελτίωση των κοστολογικών δεδομένων με την χρήση στοιχείων μονάδων με ανταγωνιστικότερο κόστος και αύξηση της παραγωγικότητας.

* Εξέλιξη νέας έκδοσης του προγράμματος επιλογής προϊόντων που θα είναι περισσότερο εύχρηστη και φιλική στον χρήστη.

4. Οι επόμενες δράσεις του προγράμματος αφορούν στην εξαγορά της εταιρίας Βιοσώλ Δομικά Εργαλεία, την ενοποίηση των δικτύων πωλήσεων με την υπαγωγή του δικτύου της Ήφαιστος στην Βιοσώλ και την απόκτηση των κτιριακών υποδομών που θα απαιτούνται για την λειτουργία του ομίλου, οι δράσεις αυτές έχουν προετοιμασθεί αλλά απαιτούν την διάθεση κεφαλαίων που θα προκύψουν από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας.

Τέλος, αφού ολοκληρωθούν οι υπόλοιπες δράσεις θα πρέπει να προχωρήσει η εταιρία, τόνισε ο κ. Σβορώνος, στην αναδιοργάνωση της δομής του ομίλου και τη δημιουργία μητρικής εταιρίας και την διάκριση της από τις θυγατρικές που θα δραστηριοποιούνται στους κλάδους της εμπορίας και της παραγωγής.

Η μητρική εταιρία θα προσφέρει υπηρεσίες λογιστικής, συμβουλευτικής και οργανωτικής υποστήριξης στις εταιρίες του ομίλου που θα δημιουργηθεί.

Όπως τονίζει ο κ. Σβορώνος, η νέα δομή θα επιτρέψει στην εταιρία (1) να προχωρήσει στη διερεύνηση της δυνατότητας εμβάθυνσης των συνεργασιών με τους σημαντικότερους από τους εμπορικούς εταίρους της (2) να αξιοποιήσει την υψηλή αναγνωρισιμότητα του εμπορικού της σήματος στο πλαίσιο στρατηγικών συνεργασιών, (3) να εκμεταλλευτεί με στρατηγικό πλέον τρόπο την κατάσταση σημαντικών ανταγωνιστών και (4) να συνεργασθεί στενότερα με συνεργάτες της σε χώρες χαμηλού κόστους παραγωγής.

Τέλος, εν όψει της ανάγκης να προωθηθεί άμεσα το εμπορικό μέρος του σχεδίου δράσης και να συντηρηθεί η σημερινή δυναμική που έχει αναπτυχθεί μετά και την επιτυχή παρουσία της εταιρίας στην έκθεση Climatherm, οι βασικοί μέτοχοι έχουν δεσμευθεί να διευκολύνουν την εταιρία προκαταβάλλοντας ποσά έναντι της συμμετοχής τους στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου που θα χρησιμοποιηθούν κυρίως για την χρηματοδότηση της κατασκευής και της προμήθειας των νέων προϊόντων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v