Blue Star: Αύξηση 66,4% στα κέρδη του 2005

Αύξηση 66,4% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους του ομίλου της Blue Star Ναυτιλιακή, τα οποία ανήλθαν στα 17,5 εκατ. ευρώ στη χρήση 2005 έναντι 10,5 εκατ. ευρώ το 2004. Πρόταση Δ.Σ. για διανομή μερίσματος 0,07 ανά μετοχή για τη χρήση του 2005.

Blue Star: Αύξηση 66,4% στα κέρδη του 2005
Αύξηση 66,4% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους του ομίλου της Blue Star Ναυτιλιακή, τα οποία ανήλθαν στα 17,5 εκατ. ευρώ στη χρήση 2005 έναντι 10,5 εκατ. ευρώ το 2004. Πρόταση Δ.Σ. για διανομή μερίσματος 0,07 ανά μετοχή για τη χρήση του 2005.

Ο κύκλος εργασίων ανήλθε στα 133,379 εκατ. ευρώ το 2005 έναντι 128,495 εκατ. ευρώ του 2004, σημειώνοντας αύξηση κατά 3,8%.

Οπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλαν:

* Η βελτίωση των πληροτήτων στις γραμμές των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων όπου εκτελώντας τα ίδια περίπου δρομολόγια με την προηγούμενη χρήση το μεταφορικό έργο αυξήθηκε σημαντικά.

* Η συνολική αύξηση της τουριστικής κίνησης επιβατών και οχημάτων που παρατηρήθηκε στα ελληνικά νησιά και οι υψηλές πληρότητες που επετεύχθησαν στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα – Μπάρι Ιταλίας κατά την καλοκαιρινή περίοδο, όπου ο Όμιλος πέτυχε να αυξήσει το μεταφορικό του έργο σε μεγαλύτερο ποσοστό από την αύξηση δρομολογίων που προσέφερε λόγω της προσθήκης του πλοίου Blue Star 1 στη γραμμή, και παρά την αύξηση του ανταγωνισμού που παρατηρήθηκε στην συγκεκριμένη γραμμή.

Πρέπει να σημειωθεί ότι ο Κύκλος Εργασιών του Ομίλου αυξήθηκε, παρόλο που τα πλοία του Ομίλου εκτέλεσαν 25,5% λιγότερα δρομολόγια σε σύγκριση με το 2004. Το γεγονός αυτό εξηγεί την μεγάλη αύξηση των πληροτήτων που επετεύχθη.

Στην βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου (EBITDA) καθώς και των Καθαρών Κερδών μετά από φόρους, παρά την σημαντική αύξηση των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων, συνέβαλαν:

* Η μείωση του αριθμού πλοίων του στόλου με την πώληση τεσσάρων παλαιών πλοίων κατά το 2004 τα οποία δεν είχαν θετική λειτουργική εκμετάλλευση.

* Η επικέντρωση των δρομολογίων σε προσοδοφόρες γραμμές κατάλληλες για την πλήρη εκμετάλλευση των πλοίων.

* Ο περιορισμός των λειτουργικών δαπανών, πλην των καυσίμων, και η μείωση των διοικητικών εξόδων και η μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων εξαιτίας της επιτυχούς αναχρηματοδότησης των δανειακών υποχρεώσεων του Ομίλου και της αποπληρωμής του μετατρέψιμου Ομολογιακού Δανείου ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Η Διοίκηση του Ομίλου για να περιορίσει την επίδραση της αύξησης της τιμής των καυσίμων στα λειτουργικά αποτελέσματα προέβη στη μείωση της ταχύτητας εκτέλεσης ορισμένων δρομολογίων γραμμών εσωτερικού με σκοπό τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμων και στην επιβολή επίναυλου καυσίμων στα εισιτήρια επιβατών – οχημάτων και φορτηγών στα δρομολόγια της γραμμής Ελλάδας – Ιταλίας από τον Ιούλιο του 2005.

Με τις ανωτέρω εμπορικές αποφάσεις επετεύχθη μερική κάλυψη έναντι της μεγάλης αύξησης των λειτουργικών δαπανών για εφοδιασμό καυσίμων.

Σημειώνεταιί ότι, για τα πλοία του Ομίλου που δραστηριοποιούνται στην Ακτοπλοΐα, η συνεχιζόμενη για δύο και πλέον χρόνια καθυστέρηση εναρμόνισης του ισχύοντος Ελληνικού θεσμικού πλαισίου με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92, παρά την αιτιολογημένη γνώμη που έστειλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Ελληνικό κράτος, δεν επιτρέπει στη Διοίκηση του Ομίλου να εφαρμόσει, μεταξύ άλλων, ελεύθερη εμπορική πολιτική που θα της έδινε τη δυνατότητα να αντισταθμίζει τις διαφορές των λειτουργικών δαπανών λόγω της απρόβλεπτης αύξησης των τιμών των καυσίμων.

Τα ανωτέρω μεγέθη δείχνουν την οικονομική ευρωστία του Ομίλου, αφού πλέον ο δείκτης Υποχρεώσεις προς Καθαρή θέση ανέρχεται μόνο σε 1,06 φορές.

Το μεταφορικό έργο του Ομίλου ανήλθε σε 3.478.082 επιβάτες, 422.975 Ι.Χ. οχήματα και 123.079 φορτηγά αυτοκίνητα μειωμένο κατά 9,7% στους επιβάτες, 20,6% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 5% στα φορτηγά αυτοκίνητα σε σύγκριση με το 2004. Το μεταφορικό έργο μειώθηκε λόγω της πώλησης 4 πλοίων κατά τη διάρκεια του 2004 και της μεταδρομολόγησης 1 πλοίου από τις Ακτοπλοϊκές γραμμές στις διεθνείς γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, η Διοίκηση του Ομίλου διαπιστώνοντας ότι πέτυχε τους στόχους που είχαν τεθεί κατά την παρελθούσα χρήση, συνεχίζει να διερευνά την ανάπτυξη νέων γραμμών στην Ακτοπλοϊκή αγορά του εσωτερικού και στο εξωτερικό μέσω αγοράς ή ναυπήγησης σύγχρονων συμβατικών πλοίων υψηλών προδιαγραφών, εφόσον οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν.

Στα πλαίσια αυτά, και λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις της τρέχουσας χρήσης, αποφάσισε να προτείνει στην Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος ύψους 7.350.000 ευρώ ή 0,07 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένο κατά 16,7% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v