ΝΕΛ: Προς εξαγορά της C-Link έναντι 3 εκατ. ευρώ

Την εξαγορά του 100% των μετοχών της C-Link Ferries συμφερόντων του κ. Απ. Βεντούρη, έναντι 3 εκατ. ευρώ αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο της ΝΕΛ στις 28/1, δημιουργώντας απ’ ευθείας συμμετοχή της Εταιρίας Λέσβου στην Hellenic Seaways στο 2%.

ΝΕΛ: Προς εξαγορά της C-Link έναντι 3 εκατ. ευρώ
της Μαρίσης Μπαλιούση

Την εξαγορά του 100% των μετοχών της C-Link Ferries συμφερόντων του κ. Απ. Βεντούρη, αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο της ΝΕΛ κατά τη συνεδρίασή του στις 28 Ιανουαρίου.

Το ποσό της εξαγοράς ανέρχεται στα 3 εκατ. ευρώ (η αποτίμηση έγινε με βάση την ονομαστική αξία) και περιλαμβάνει τα 5 πλοία που κατέχει η C- Link Ferries (3 συμβατικά και 2 ταχύπλοα), το κεντρικό κτίριο που διαθέτει η εταιρία στον Πειραιά, καθώς και το 2% των μετοχών της Hellenic Seaways.

Αξίζει να υπενθυμιστεί, πως πέραν του 2% που θα ελέγχει μετά την ολοκλήρωση της συμφωνιθας η ΝΕΛ, οι κ.κ. Αγαπητός και Βεντούρης κατέχουν ακόμη το 7% της Hellenic Seaways.

Η εξαγορά θα χρηματοδοτηθεί από τραπεζικό δανεισμό, ενώ σημειώνεται πως πωλητές μέτοχοι είναι ο κ. Απόστολος Βεντούρης κατά 51% και οι εταιρείες Renate Trading κατά 39% (μέτοχος της RENATE είναι κατά 100% ο Απόστολος Βεντούρης) και η εταιρία Brockwood Shipping Inc. κατά 10% (μέτοχοι της Brockwood είναι κατά 96% ο κ. Απόστολος Βεντούρης και κατά 4% ο κ. Σωκράτης Καββαδίας, αμφότεροι μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΝΕΛ ).

Παράλληλα, όπως ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια τελετής για την κοπή της πίτας στο πλοίο ”Μυτιλήνη” στο λιμάνι της Λέσβου, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΝΕΛ αποφάσισε να προχωρήσει στη χρηματοδότηση του προγράμματος αντικατάστασης των δυο μηχανών του Αίολος-Κεντέρης (έναντι 2,53 εκατ. ευρώ).

Με την ολοκληρώση του προγράμματος αντικατάστασης των δυο μηχανών το πλοίο έχει προγραμματιστεί να δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιάς- Πάρος- Νάξος από την 1η Ιουνίου 2006, εντείνοντας ως εκ τούτου τον

ανταγωνισμό μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιριών.

Παράλληλα το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε να προχωρήσει σε πρόγραμμα βελτιώσεων και επισκευών στα Ε/Γ-Ο/Γ ΜΥΤΙΛΗΝΗ και Ε/Γ-Ο/Γ ΘΕΟΦΙΛΟΣ ώστε τα πλοία αυτά να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της Συνθήκης της Στοκχόλμης.

Σημειώνεται πως με την εξαγορά της C-Link η ΝΕΛ διευρύνει σημαντικά την παρουσία της στην περιοχή των Κυκλάδων. Τα πέντε πλοία της εταιρίας του κ. Βεντούρη έχουν προγραμματιστεί για τις γραμμές: Πειραιάς - Σύρος - Τήνος - Μύκονος και Λαύριο - Σύρος - Μύκονος (από τις 14/4 όσον αφορά στα δυο ταχύπλοα), ενώ τα υπόλοιπα 3 κινούνται σε δρομολόγια της ”άγονης” γραμμής.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Απόστολος Βεντούρης, διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης ακτοπλοϊκής, ”η ΝΕΛ ήταν σε δύσκολη θέση”, συμπληρώνοντας παράλληλα ότι ”ο κίνδυνος έχει περάσει”. Ο ίδιος επεσήμανε ότι ”οι εκπλήξεις θα συνεχιστούν για τους αντιπάλους”, τονίζοντας πως ”η ΝΕΛ το 2006 θα αποτελέσει τη μεγάλη έκπληξη”.

Στόχος της διοίκησης είναι η εταιρία να παρουσιάσει ”εντυπωσιακά” κέρδη και κατά συνέπεια να διανείμει και σημαντικό μέρισμα.

Η συγχώνευση των δυο εταιριών εκτιμάται άλλωστε ότι θα δημιουργήσει οικονομίες κλίμακος, αλλά και βελτίωση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους.

Τέλος, κατά τη διάρκεια της τελετής για την κοπή της πίτας ο κ. Αθανάσιος Παν. Γιακαλής ανακοίνωσε την παραίτησή του από πρόεδρος και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΝΕΛ, καθώς όπως ανέφερε επιθυμεί να διεκδικήσει και πάλι τη δημαρχία. Καθήκοντα προέδρου αναλαμβάνει ο μέχρι σήμερα αντιπρόεδρος, κ. Ιωάννης Σηφάκης.

Η νέα σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου είναι η εξής: Σηφάκης Ιωάννης - πρόεδρος, Βεντούρης Απόστολος - διευθύνων σύμβουλος, Παπαγεωργίου Θεοχάρης - αντιπρόεδρος, Μαυρουδής Ευάγγελος - σύμβουλος, Ρήγα Θεοδώρα - σύμβουλος και Δημητρόπουλος Ανδρέας - σύμβουλος, ενώ μη εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. είναι ο Καββαδίας Σωκράτης - σύμβουλος.

Ως ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη ορίστηκαν οι κ.κ. Ζούρος Ιωάννης - σύμβουλος και Κουντσουρός Μιχαήλ - σύμβουλος.

Η εξαγορά της C-Link από τη ΝΕΛ τελεί υπό την έγκριση της γενικής συνέλευσης των μετόχων της τελευταίας.

Επίσης, το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε να εισηγηθεί στη γενική συνέλευση τη λήψη απόφασης για την υιοθέτηση προγράμματος stock options. Μέγιστος αριθμός μετοχών που μπορούν να εκδοθούν είναι μέχρι τα 2 εκατομμύρια μετοχές. Περίοδος άσκησης του δικαιώματος ορίζεται από την 1η έως τις 15 Δεκεμβρίου 2006 ή/και 2007.

Σχετικά με την τιμή άσκησης ανέρχεται στην ονομαστική αξία πλέον 30% της διαφοράς (μεταξύ της μέσης χρηματιστηριακής τιμής μηνός Νοεμβρίου (πριν την ημερομηνία εξάσκησης) μείον την ονομαστική αξία). Σε κάθε περίπτωση η τιμή άσκησης δεν θα υπολείπεται της ονομαστικής αξίας.

Δικαιούχοι είναι τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου (εκτός των ανεξάρτητων μελών) και υπάλληλοι της εταιρίας και των συνδεδεμένων εταιριών, μετά από αξιολόγηση του Διοικητικού Συμβουλίου.

Σε ό,τι αφορά τη C-Link Ferries σημειώνεται πως είναι εταιρία του Νόμου 959/79, στεγάζεται σε ιδιόκτητο ακίνητο στο Πειραιά όπου και η έδρα της. Έχει στην κατοχή της σήμερα τα πλοία Παναγία Τήνου, Παναγία Χοζοβιώτισσα, Παναγία Ψαριανή και τα ταχύπλοα πλοία Παναγία Θαλασσινή και Παναγία Πάρου και δραστηριοποιείται κατά κύριο λόγο στις γραμμές των Κυκλάδων.

Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της εταιρίας κατά την 31.12.2005 το σύνολο του Ενεργητικού της ανέρχεται σε 41.840 χιλ. ευρώ, η αξία των παγίων περιουσιακών της στοιχείων ανέρχεται σε 35.040 χιλ. ευρώ περίπου, οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις ανέρχονται σε 27.860 χιλ. ευρώ περίπου και οι βραχυπρόθεσμες σε 11.480 χιλ. ευρώ.

Ο κύκλος εργασιών της C-Link Ferries κατά τη διάρκεια του έτους 2005 ανήλθε σε 14.600 χιλ. ευρώ περίπου και η καθαρή της θέση της 31/12/2005 ανέρχεται σε 2.500 χιλ. ευρώ περίπου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v