Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Blue Star: Αύξηση 121% στα κέρδη

Αύξηση της τάξης του 121% εμφάνισαν τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά από φόρους της Blue Star Ναυτιλιακή στο εννεάμμηνο του 2005, διαμορφούμενα στα 19,2 εκατ. ευρώ, έναντι 8,7 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2004.

Blue Star: Αύξηση 121% στα κέρδη
Αύξηση της τάξης του 121% εμφάνισαν τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά από φόρους της Blue Star Ναυτιλιακή στο εννεάμμηνο του 2005, διαμορφούμενα στα 19,2 εκατ. ευρώ, έναντι 8,7 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2004.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρία, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε στα 108,3 εκατ. ευρώ (106,9 εκατ. ευρώ) παρουσιάζοντας αύξηση 1,3% ενώ τα κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και επενδυτικών Αποτελεσμάτων (EBITDA) ανήλθαν στα 34,4 εκατ. ευρώ (26,5 εκατ. ευρώ) παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 29,7%.

Η βελτίωση του κύκλου εργασιών του Ομίλου, παρά τη μεγάλη μείωση των δρομολογίων που εκτελέστηκαν λόγω της πώλησης τεσσάρων παλαιών πλοίων κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος, οφείλεται στην εξαιρετική βελτίωση των πληροτήτων σε επιβάτες και οχήματα που επιτεύχθηκε καθώς και στη μεταδρομολόγηση του πλοίου Blue Star 1 από τη γραμμή Πειραιά – Χανιά στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα – Μπάρι όπου πλέον σε συνδυασμό με το πλοίο Blue Horizon προσφέρει καθημερινές αναχωρήσεις από τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας προς το λιμάνι του Μπάρι της Ιταλίας.

Τα πλοία του Ομίλου που εξυπηρέτησαν με συνέπεια και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες τις γραμμές της Αδριατικής, των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου σε καθημερινή βάση για όλο το χρόνο, αγαπήθηκαν ιδιαίτερα από το επιβατηγό κοινό και τους μεταφορείς και σε συνδυασμό με την βελτίωση της τουριστικής κίνησης που παρατηρήθηκε κατά τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο απέσπασαν υψηλά μερίδια αγοράς στις ανωτέρω γραμμές.

Η διοίκηση του Ομίλου ανταποκρινόμενη στις ανάγκες της αγοράς ενέκρινε την εκτέλεση πολλών έκτακτων δρομολογίων κατά την καλοκαιρινή περίοδο για να εξυπηρετήσει την αυξημένη ζήτηση μετακίνησης επιβατών και τον εφοδιασμό των τοπικών νησιωτικών κοινωνιών με προϊόντα απαραίτητα για την εξυπηρέτηση της αυξημένης τουριστικής κίνησης.

Τα λειτουργικά και καθαρά κέρδη του Ομίλου βελτιώθηκαν σημαντικά παρά την σημαντική αύξηση των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων που έπληξε το σύνολο του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας.

Ο Όμιλος εφαρμόζοντας την πολιτική ανανέωσης του στόλου και περιορισμού των εξόδων, προέβη κατά το 2004 στην πώληση τεσσάρων (4) παλαιών πλοίων τα οποία δεν είχαν θετική λειτουργική εκμετάλλευση και συγκεντρώθηκε στην εκμετάλλευση προσοδοφόρων γραμμών.

Επίσης προέβη στην έκδοση κοινού Ομολογιακού δανείου για την αναχρηματοδότηση των τραπεζικών υποχρεώσεων του και αυτό συνέβαλε σημαντικά στη μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων και τη βελτίωση των ταμιακών ροών.

Τα ανωτέρω σε συνδυασμό με την επιτυχημένη εμπορική πολιτική που εφαρμόστηκε η οποία συνέβαλε στην αύξηση του κύκλου εργασιών, παρά τη σημαντική μείωση του αριθμού σκαφών του στόλου, καθώς και την καλύτερη διαχείριση των δαπανών, οδήγησαν στην εξαιρετική βελτίωση των αποτελεσμάτων του Ομίλου.

Ωστόσο η εταιρία σημειώνει στην ανακοίνωσή της ότι τα πλοία του Ομίλου που δραστηριοποιούνται στην Ακτοπλοΐα συνεχίζουν να τελούν υπό καθεστώς κρατικού παρεμβατισμού στη διαχείριση τους, καθότι το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας δεν έχει ακόμα εναρμονιστεί με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92.

Όπως τονίζεται ”Ο Όμιλος μας προσβλέπει ότι μέσω των θεσμικών οργάνων του κλάδου και μέσω του διαλόγου με τις Αρχές θα επιτευχθεί η εναρμόνιση με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό και οι Ελληνικές Ακτοπλοϊκές γραμμές θα λειτουργήσουν στο μέλλον σε πλαίσιο ελεύθερου ανταγωνισμού όπου η κάθε Εταιρία θα μπορεί να αποφασίζει ελεύθερα για όλα τα θέματα που αφορούν την εμπορική εκμετάλλευση των πλοίων της”.

Το μεταφορικό έργο του Ομίλου ανήλθε σε 3.023.147 επιβάτες, 365.400 I.X. οχήματα και 93.336 φορτηγά αυτοκίνητα. Το μεταφορικό έργο δεν είναι συγκρίσιμο με το προηγούμενο έτος καθώς δραστηριοποιήθηκαν 4 λιγότερα πλοία λόγω πώλησης τους, ενώ 1 πλοίο μεταδρομολογήθηκε από τις ακτοπλοϊκές γραμμές στις διεθνείς γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας.

Σε συνέχεια των παραπάνω, η Διοίκηση του Ομίλου διαπιστώνοντας ότι οι αποδόσεις των πλοίων βελτιώθηκαν σημαντικά, δικαιώνοντας τις επιλογές της, προσβλέπει σε περαιτέρω βελτίωση των αποτελεσμάτων για την τρέχουσα οικονομική χρήση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v