Τι απαντά η Intracom για την ”καμπάνα” του ΥΕΝ

Ολοκληρωμένο, παραδομένο και σε χρήση από το 2001 είναι σύμφωνα με την Intracom το έργο VTMIS για το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Αυτό προκύπτει από επιστολή της εταιρίας προς την Καθημερινή με αφορμή σχετικό άρθρο της κυριακάτικης έκδοσης της εφημερίδας.

Τι απαντά η Intracom για την ”καμπάνα” του ΥΕΝ
Ολοκληρωμένο, παραδομένο και σε χρήση από το 2001 είναι σύμφωνα με επιστολή της Intracom το έργο VTMIS για το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Η επιστολή με ημερομηνία 17/10 προς την Καθημερινή αναφέρεται στο δημοσίευμα της Καθημερινής της Κυριακής (16/10/2005), όπου γινόταν λόγος για επικείμενο πρόστιμο ύψους 32,65 εκατ. ευρώ στην εταιρία λόγω καθυστέρησης στην παράδοση του έργου.

Όπως επισημαίνει η Intracom, εκκρεμεί μόνο η τυπική παραλαβή του έργου, η οποία ”έχει καθυστερήσει για λόγους ανεξάρτητους από τη διεκπεραιωτική ικανότητα της Intracom, για τους οποίους, βεβαίως, δεν φέρει καμία ευθύνη”.

Όπως τονίζεται, η εισήγηση αυτή απέχει πολύ από την πραγματικότητα ως προς το ζήτημα του επαπειλουμένου προστίμου και ”σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί απόφαση περί επιβολής ή μη προστίμου και περί καθορισμού του ύψους αυτού”.

Ολόκληρο το κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:

”Με αφορμή το δημοσίευμα της Καθημερινής της Κυριακής 16 Οκτωβρίου, το οποίο αφορά την εταιρεία μας, και ειδικότερα το έργο VTMIS, κρίνω σκόπιμο, για τη σωστή και πλήρη ενημέρωση του έγκριτου αναγνωστικού σας κοινού, να θέσω υπόψη σας τα εξής:



1. Η INTRACOM υπέγραψε σύμβαση με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για το έργο VTMIS στις 29/12/1999, μετά από διεθνή δημόσιο διαγωνισμό που διεξήχθη το 1998.



2. Η εφαρμογή του VTMIS έχει μεγάλη σημασία για την Ελλάδα, δεδομένης της σπουδαιότητας του εμπορικού της στόλου, των εθνικών θεμάτων ελέγχου θαλασσίων συνόρων, του τουρισμού και της γεωγραφικής της ιδιαιτερότητας και θέσης.



3. Από το 2001, το VTMIS βρίσκεται σε πλήρη παραγωγική λειτουργία και αξιοποιείται επιχειρησιακά από το ΥΕΝ. Συγκεκριμένα, τα κέντρα διαχείρισης θαλάσσιας κυκλοφορίας – VTS και οι αντίστοιχοι αναμεταδοτικοί σταθμοί και σταθμοί αισθητήρων λειτουργούν από 11/4/2001 στον Πειραιά, από 10/11/2001 στην Πάτρα, από 28/1/2002 στην Κέρκυρα και την Ηγουμενίτσα, από 12/10/2002 στο Αντίρριο, από 7/8/2004 στη Ραφήνα και τέλος από 17/12/2004 στο Λαύριο, ενώ το Εθνικό Κέντρο Διαχείρισης Θαλάσσιας Κυκλοφορίας λειτουργεί στον Πειραιά από 23/12/2002. Αξίζει να σημειώσουμε ότι αυτά τα Κέντρα Διαχείρισης και οι αναμεταδοτικοί σταθμοί που είναι συνδεδεμένοι μαζί τους αποτελούσαν το σύνολο του Έργου που είχε προκηρυχθεί. Κατά συνέπεια, αντικείμενο του Έργου δεν αποτελούσε π.χ. η παροχή υπηρεσιών VTMIS στο σύνολο του ελλαδικού χώρου.



4. Ήδη από το 2001 ξεκίνησε η εκπαίδευση των μελών του Λιμενικού Σώματος και περισσότερα από εκατό στελέχη του ΥΕΝ έχουν ειδικά εκπαιδευθεί για το σκοπό αυτό προσφέροντας σε εικοσιτετράωρη βάση υπηρεσίες VTMIS υψηλού επιπέδου στην εγχώρια και διεθνή ναυτιλία.



5. Με το VTMIS το υπουργείο διασφάλισε σε μεγάλο βαθμό τις εκτεταμένες θαλάσσιες οδούς, παρέχοντας ασφάλεια στα πλοία και προστατεύοντας την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα. Αξιοσημείωτη βελτίωση παρατηρείται επίσης στην ανάπτυξη και την ποιότητα ζωής των παραμεθόριων νησιών, συμβάλλοντας στην αποτροπή παρανόμων ενεργειών (π.χ. λαθρεμπορίου, λαθρομετανάστευσης κ.λπ.). Η αξιοπιστία του VTMIS τεκμηριώνεται από τις απόψεις καταρχήν των χρηστών του, αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος, και κυρίως από τη σημαντική μείωση ατυχημάτων και πρόληψη συμβάντων. Τη σπουδαιότητα και αρτιότητα του έργου αναγνωρίζουν έρευνες που έχουν διεξαχθεί και δημοσιευθεί στον Τύπο, καθώς και ημερίδες και παρουσιάσεις των δυνατοτήτων του συστήματος και της αποτελεσματικότητάς από το ΥΕΝ. Επίσης, περισσότερες πληροφορίες για την επιτυχή και απρόσκοπτη υλοποίηση του Έργου υπάρχουν στη σχετική ιστοσελίδα του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.



6. Ιδιαίτερη σημασία για τη χώρα μας έχει, επίσης, το γεγονός ότι το VTMIS συνέβαλε ενεργά στην ασφαλή διεξαγωγή των θαλασσίων μεταφορών κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, σε συνθήκες ιδιαιτέρως δύσκολες και απαιτητικές.



7. Από τα παραπάνω στοιχεία αποδεικνύεται ότι η INTRACOM ουσιαστικά έχει παραδώσει το έργο που ανέλαβε, το οποίο και βρίσκεται σε λειτουργία από το ΥΕΝ εδώ και πολύ καιρό. Η τυπική παραλαβή του έργου έχει καθυστερήσει για λόγους τελείως ανεξάρτητους από τη διεκπεραιωτική ικανότητα της INTRACOM, για τους οποίους, βεβαίως, δεν φέρει καμία ευθύνη και στους οποίους δεν θεωρούμε σκόπιμο να αναφερθούμε στην επιστολή αυτή. Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το χρονοδιάγραμμα της αρχικής σύμβασης μετατέθηκε κατά το παρελθόν για λόγους για τους οποίους, επίσης, δεν ευθύνεται ούτε κατ’ ελάχιστον η εταιρεία μας (καθυστερήσεις στην έκδοση αδειών ανά χώρo, από δασαρχεία, Νομαρχίες, υπουργεία, πρόσφατες εξελίξεις τεχνολογίας, σχετικές επιταγές ΥΕΝ κ.λπ.).



8. Το VTMIS έχει ολοκληρωθεί στην πράξη, το ΥΕΝ το έχει θέσει σε ενεργό υπηρεσία από καιρού, ήδη η λειτουργία του τμήματος του Ιονίου (Κέρκυρα, Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Αντίρριο) αναγνωρίζεται και μέσω κανονιστικών πράξεων (ίδ. την Υ.Α. ΥΕΝ υπ’ αριθ. 3239.10/01/03/4.12.2003 - ΦΕΚ Β΄ 1900/22.12.2003), η δε INTRACOM το συντηρεί και το υποστηρίζει ανελλιπώς. Αυτό αποδεικνύεται και από τα Ημερολόγια Καλής Λειτουργίας και τα Ημερολόγια Συμβάντων, τα οποία συντάσσουν καθημερινά οι αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος σε όλα τα κέντρα VTS.



9. Η Επιτροπή Παραλαβής του ΥΕΝ -η οποία, σημειωτέον, σύμφωνα με τις προβλέψεις της σύμβασης θα έπρεπε να έχει εκδώσει τα σχετικά Πρωτόκολλα Παραλαβής αμέσως μετά την έκδοση των Πρακτικών των από πολλού χρόνου πραγματοποιηθέντων ελέγχων-, επικαλούμενη υπαιτιότητα της INTRACOM για τις καθυστερήσεις, μετά σιγή τριών και πλέον ετών, εισηγείται την επιβολή πρόστιμου. Η εισήγηση αυτή απέχει πολύ από την πραγματικότητα ως προς το ζήτημα του επαπειλουμένου προστίμου και σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί απόφαση περί επιβολής ή μη προστίμου και περί καθορισμού του ύψους αυτού. Σύμφωνα με τη διαδικασία που μας έχει γνωστοποιηθεί από το υπουργείο, η εταιρεία μας θα καταθέσει τις απόψεις της επί του θέματος και στη συνέχεια θα εκδοθεί η τελική απόφαση από τον κ. ΥΕΝ. Ως προς το χαρακτήρα του σχετικού περιεχομένου αυτής της εισήγησης, επισημαίνουμε μόνο ότι το ύψος του εισηγουμένου προστίμου ανέρχεται στο 130% του συμβατικού αντικειμένου της συμβάσεως, και δη ”κατ’ επιείκειαν”.

Κατά τα λοιπά η Επιτροπή Παραλαβής εισηγείται την παραλαβή του έργου σαν αποτέλεσμα της παραγωγικής του λειτουργίας και της συμφωνίας του με τις τεχνικές προδιαγραφές της Σύμβασης.



10. Σύμφωνα με τα παραπάνω, είναι εμφανές ότι το συγκεκριμένο δημοσίευμα δεν παρέχει αντικειμενική πληροφόρηση προς τους αναγνώστες σας. Υποβαθμίζει, θέλουμε να πιστεύουμε όχι σκόπιμα, ένα μεγάλο έργο που αναπτύχθηκε από τη Δημόσια Διοίκηση και έχει χαρακτηρισθεί από τα αρμόδια όργανα και κυρίως τους χρήστες ως επιτυχές, που συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό της χώρας. Παράλληλα θίγει το κύρος μιας από τις μεγαλύτερες ελληνικές πολυεθνικές εταιρίες του τόπου μας, καθώς τα στελέχη της INTRACOM δούλεψαν πολύ σκληρά για να παρέχουν τις υπηρεσίες και την τεχνογνωσία τους προκειμένου να τηρηθούν τα συμβατικά χρονοδιαγράμματα. Πόσο μάλλον, δεδομένου ότι η INTRACOM είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χ.Α. και τέτοιου είδους παραπληροφόρηση επηρεάζει αρνητικά το σύνολο των μετόχων της.



11. Το VTMIS είναι ένα από τα πολλά σημαντικά έργα που έχει αναλάβει η INTRACOM για τον εκσυγχρονισμό δημοσίων οργανισμών και υποδομών και έχουν στεφθεί με απόλυτη επιτυχία στην πράξη. Ας σημειωθεί, μάλιστα, ότι η εταιρεία μας υλοποιεί σήμερα πάνω από 150 μεγάλες συμβάσεις για το δημόσιο τομέα, η πλειονότητα των οποίων βρίσκεται σε χώρες της Δυτικής και ΝΑ Ευρώπης αλλά και της Μέσης Ανατολής.



12. Η INTRACOM είναι μία ελληνική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας, με άνω του 50% του κύκλου εργασιών προερχόμενο από εξαγωγές, και έχει αποδείξει ότι διαθέτει και την υποδομή αλλά και τη δυνατότητα να εξάγει τεχνογνωσία. Ανταγωνιζόμενη κορυφαίες εταιρίες τεχνολογίας διεθνούς βεληνεκούς έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των μεγαλυτέρων οργανισμών και επιχειρήσεων παγκοσμίως. Είναι λοιπόν απορίας άξιον πώς ένας Όμιλος με διεθνές κύρος και καταξίωση αντιμετωπίζει τέτοια καχυποψία και λανθασμένη πληροφόρηση στην ίδια του τη χώρα από την καθ’ όλα έγκυρη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.



Παρακαλούμε θερμά για τη δημοσίευση της επιστολής μας στο σύνολό της στο αμέσως επόμενο φύλλο της εφημερίδας σας, για να αποκατασταθεί η αλήθεια.



Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v