Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Attica Group: Κάμψη μεγεθών, με κέρδη η Blue Star

Κάμψη 3,3% στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών και υποχώρηση 55,7% στα αποτελέματα προ δικαιωμάτων μειοψηφίας εμφάνισε ο όμιλος της Attica Group στο πρώτο εξάμηνο. Με κέρδη, έναντι ζημιών πέρυσι, έκλεισε το εξάμηνο για την Blue Star.

Attica Group: Κάμψη μεγεθών, με κέρδη η Blue Star
Πτωτικά κινήθηκαν τα οικονομικά μεγέθη του ομίλου της Attica Group στο πρώτο εξάμηνο του 2005, ενώ την ίδια στιγμή με κέρδη, έναντι ζημιών πέρυσι, έκλεισε το πρώτο εξάμηνο για τη θυγατρική του ομίλου Blue Star Ferries, παρά την κάμψη των εσόδων.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Attica Group παρουσιάζει κάμψη 3,3% καθώς κατήλθε στα 165 εκατ. ευρώ, συγκριτικά με 170,7 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Τα EBITDA του ομίλου παρουσιάζουν στο εξεταζόμενο διάστημα κάμψη 9,84%, διαμορφούμενα στα 33 εκατ. ευρώ, σε σχέση με 36,6 εκατ. ευρώ στο πρώτο περυσινό εξάμηνο, με τα καθαρά αποτελέσματα προ δικαιωμάτων μειοψηφίας να υποχωρούν στα 2,9 εκατ. ευρώ, από 6,4 εκατ. ευρώ πέρυσι, μειωμένα κατά 55,7%.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως στα καθαρά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου 2004 περιλαμβάνονται καθαρό κέρδος ύψους 5,9 εκατ. ευρώ, από την πώληση των Superfast I, Blue Bridge και Blue Sky.

Επίσης, σημειώνεται πως στα καθαρά αποτελέσματα του α΄ εξαμήνου 2005 περιλαμβάνονται αποσβέσεις ύψους 18,8 εκατ. ευρώ (έναντι 19,6 εκατ. ευρώ στο α΄ εξάμηνο 2004) και χρηματοοικονομικά έξοδα 12,7 εκατ. ευρώ (έναντι 17,0 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2004).

Εξάλλου, αναφέρεται πως το πολύ αυξημένο κόστος του πετρελαίου επιβάρυνε σημαντικά τα έξοδα εκμετάλλευσης των πλοίων.

Κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου η Attica Group απέκτησε ποσοστό 10,51% στις Μινωικές Γραμμές ΑΝΕ και 12,33% στην Hellas Flying Dolphins.

Στις γραμμές μεταξύ Ελλάδας - Ιταλίας τα Superfast V, Superfast VI, Superfast XI και Superfast ΧΙΙ επρώτευσαν στη μεταφορά επιβατών και φορτηγών οχημάτων, με μερίδια αγοράς 27,7% και 25,7%, αντίστοιχα.

Στη γραμμή Γερμανίας-Φινλανδίας τα Superfast VII και Superfast VIII μετέφεραν 78.680 επιβάτες (μείωση 4,4%), 30.828 φορτηγά οχήματα (αύξηση 26,8%) και 22.887 Ι.Χ. αυτοκίνητα (μείωση 6,6%), ενώ τα δύο νεοδρομολογηθέντα στη γραμμή Rostock, Γερμανίας-Uusikaupunki, Φινλανδίας, φορτηγά-οχηματαγωγά (RoRo) Marin και Nordia, μετέφεραν 7.439 φορτηγά οχήματα στο διάστημα 13/1-30/6/05.

Στην απευθείας και μοναδική θαλάσσια σύνδεση με επιβατηγά -οχηματαγωγά πλοία μεταξύ Σκωτίας και ηπειρωτικής Ευρώπης τα Superfast IX και Superfast X μετέφεραν 78.656 επιβάτες (αύξηση 3,6%), 18.516 φορτηγά οχήματα (αύξηση 0,6%) και 15.011 Ι.Χ. αυτοκίνητα (αύξηση 8,8%).

Σε ό,τι αφορά τη Blue Star Ναυτιλιακή, η οποία ανήκει σε ποσοστό 48,8% στην Attica Group, παρουσιάζει αύξηση 19,4% στα EBITDA και καθαρά κέρδη ύψους 1,1 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας 1,7 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Στην ανακοίνωση σημειώνεται πως στη βελτίωση των αποτελεσμάτων συνέβαλε και η μεταδρομολόγηση του πλοίου Blue Star 1 από τις γραμμές της ακτοπλοΐας στη διεθνή γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Μπάρι.

Ωστόσο, ο κύκλος εργασιών της Blue Star Ναυτιλιακή υποχώρησε στο εξεταζόμενο διάστημα κατά 5,8%, και συγκεκριμένα στα 55,32 εκατ. ευρώ, σε σχέση με 58,75 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Σε ανακοίνωση της εταιρίας αναφέρεται πως η βελτίωση των αποτελεσμάτων, παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών, οφείλεται στις υψηλές πληρότητες που πέτυχαν τα πλοία του ομίλου και στα υψηλά μερίδια αγοράς που απέσπασαν στις γραμμές στις οποίες δραστηριοποιούνται.

Συγκεκριμένα, τα πλοία που δραστηριοποιούνται στις γραμμές των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων βελτίωσαν το μεταφορικό τους έργο, εκτελώντας περίπου τον ίδιο αριθμό δρομολογίων σε σύγκριση με την περσινή χρονιά.

Παράλληλα, σημειώνεται πως η σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας του ομίλου επιτεύχθη παρά την πολύ σημαντική αύξηση της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων.

Επίσης, η μη εναρμόνιση του ισχύοντος ελληνικού θεσμικού πλαισίου με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92 και η διατήρηση του κρατικού παρεμβατισμού στην εκμετάλλευση των πλοίων της ακτοπλοΐας δεν επέτρεψαν στην εταιρία την εφαρμογή μιας ελεύθερης εμπορικής πολιτικής που θα της έδινε τη δυνατότητα να αντισταθμίσει την αύξηση των λειτουργικών δαπανών σαν αποτέλεσμα της απρόβλεπτης αύξησης της τιμής των καυσίμων και να πετύχει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα, επισημαίνεται στην ίδια πάντα ανακοίνωση.

Το μεταφορικό έργο των πλοίων του ομίλου της Blue Star ανήλθε σε 1.502.411 επιβάτες, 187.646 I.X. οχήματα και 59.142 φορτηγά αυτοκίνητα.

Ωστόσο, σημειώνεται πως η σύγκριση με το προηγούμενο έτος δεν είναι δυνατή διότι δραστηριοποιήθηκαν 4 λιγότερα πλοία λόγω πώλησής τους, ενώ 1 πλοίο μεταδρομολογήθηκε από τις ακτοπλοϊκές γραμμές στις διεθνείς γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v