ΑΒ: Σχέδια για επενδύσεις €50 εκατ.

Το πρώτο τετράμηνο οι πωλήσεις στο σύνολο της αγοράς συνέχισαν να υποχωρούν καταγράφοντας πτώση της τάξεως του 4% σε αξία. Η αλυσίδα, όμως, αύξησε το μερίδιό της. Ετοιμάζει τώρα νέες επενδύσεις.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
ΑΒ: Σχέδια για επενδύσεις €50 εκατ.
Επιβράδυνση του ρυθμού υποχώρησης των πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων και σταθεροποίησή του από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο βλέπει η ΑΒ Βασιλόπουλος, υψηλόβαθμα στελέχη της οποίας δηλώνουν ότι η αλυσίδα έχει περάσει μπροστά στην εγχώρια αγορά.

Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, το πρώτο τετράμηνο οι πωλήσεις στο σύνολο της αγοράς συνέχισαν να υποχωρούν καταγράφοντας πτώση της τάξεως του 4% σε αξία, από -6% κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, ενώ στο -2,2% ήταν η πτώση στον όγκο πωλήσεων. Ωστόσο, σύμφωνα με τους ίδιους, η πασχαλινή περίοδος κινήθηκε θετικά, με το δίμηνο Απριλίου - Μαΐου να καταγράφει άνοδο 5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν.

Την ίδια ώρα, και σε ό,τι αφορά την πορεία της ΑΒ Βασιλόπουλος, τα στελέχη της, μιλώντας σε δημοσιογράφους στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης στο νέο κέντρο logistics της εταιρείας στο Σχηματάρι, σημείωσαν ότι η εταιρεία κινείται καλύτερα από την αγορά, ενώ παρά το γεγονός ότι το μέσο καλάθι της αλυσίδας έχει μειωθεί κατά 6-7% στα 17-18 ευρώ, έχει υπάρξει, σύμφωνα με τους ίδιους, αύξηση πελατών και επισκεψιμότητας.

Αποτέλεσμα το μερίδιό της να διαμορφώνεται πλέον στο 23% από 21,3% που ήταν λίγο καιρό πριν και ο τζίρος της να έχει προσεγγίσει πέρυσι το 1,7 δισ. ευρώ, καθιστώντας την, όπως υποστήριξαν τα στελέχη της, την πρώτη αλυσίδα βάσει τζίρου και κατ’ επέκταση μεριδίου που δραστηριοποιείται στην εγχώρια αγορά.

Αναφερόμενος στην υποχώρηση της αξίας του μέσου καλαθιού, ο κ. Γιάννης Κυρίτσης, επικεφαλής της αλυσίδας στην Ελλάδα, ανέφερε ότι αυτή οφείλεται και στο γεγονός τόσο της στροφής των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όσο και στο ότι η εταιρεία έχει μειώσει τις τιμές της αισθητά τα τελευταία χρόνια.

Σημείωσε δε ότι από το 2012 μέχρι σήμερα η ΑΒ έχει επενδύσει περί τα 10 εκατ. ευρώ για να μειώσει τις τιμές των προϊόντων της, πολιτική που ξεκίνησε, όπως είπε, σταδιακά εδώ και 15 χρόνια και εντάθηκε από το 2008 και μετά. Σχετικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label), το μερίδιο των οποίων στο σύνολο της αγοράς κυμαίνεται στα επίπεδα του 15%, στον τζίρο της ΑΒ αντιπροσωπεύουν το 25%, ενώ το μερίδιο της αλυσίδας στο κομμάτι των PL στο σύνολο της αγοράς ανέρχεται στο 28%.

Πέρα από τα κεφάλαια που επενδύει στη μείωση των τιμών, η ΑΒ σκοπεύει να επενδύσει εφέτος περί τα 50 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου της, ποσό το οποίο είναι μικρότερο από τα κεφάλαια που επένδυε τα τελευταία χρόνια και ξεπερνούσαν τα 100 εκατ. ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ο όμιλος αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο εξαγορών άλλων αλυσίδων.

Αναφορικά τέλος με τη συνεργασία της αλυσίδας με την εταιρεία Νίκας, για την προμήθεια αλλαντικών ιδιωτικής ετικέτας, τα στελέχη της ΑΒ ανέφεραν ότι η συμφωνία συνεχίζεται κανονικά, αν και είχε διακοπεί προσωρινά λόγω της ανίχνευσης DNA αλόγου στον προμηθευτή τους. Δεν παρέλειψαν ωστόσο να επισημάνουν πως «το ότι βρέθηκε ένα ίχνος δεν σημαίνει ότι πρέπει να διαγράψουμε έναν παραγωγό από την ελληνική αγορά».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v