Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Lamda:Ζητούνται συνεταίροι για αποκρατικοποιήσεις

Tο α' τρίμηνο, οι επισκεψιμότητες στα τρία εμπορικά κέντρα της Lamda Development (Athens Mall, Golden Hall, Mediterranean Cosmos) ήταν μόλις κατά 4,5% μειωμένες, ποσοστό καλύτερο από τη μέση επίδοση της αγοράς.

Lamda:Ζητούνται συνεταίροι για αποκρατικοποιήσεις
Την καλύτερη πορεία των εμπορικών κέντρων γενικότερα -και ειδικότερα των εμπορικών κέντρων της Lamda Development- σε σχέση με το σύνολο της αγοράς, επισήμαναν τα στελέχη της εισηγμένης εταιρείας κατά τη χθεσινή παρουσίαση της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Συγκεκριμένα, το πρώτο φετινό τρίμηνο, οι επισκεψιμότητες στα τρία εμπορικά κέντρα της Lamda Development (Athens Mall, Golden Hall, Mediterranean Cosmos) ήταν μόλις κατά 4,5% μειωμένες (ποσοστό καλύτερο από τη μέση επίδοση της αγοράς) και αυτό παρά την τοποθέτηση βόμβας στο Athens Mall κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων και παρά τις αρνητικές επιπτώσεις που είχαν τον Μάρτιο οι εξελίξεις στην Κύπρο.

Κατά το πρώτο τρίμηνο επίσης, οι πωλήσεις των καταστημάτων των τριών μεγάλων εμπορικών κέντρων υποχώρησαν κατά 8%, μέρος όμως αυτής της πτώσης οφείλεται στο ότι το περυσινό αντίστοιχο χρονικό διάστημα περιελάμβανε και μέρος των εποχιακών αγορών του Πάσχα.

Με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις, τα στοιχεία του Απριλίου ήταν καλύτερα. Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της Lamda Development κ. Βασίλη Μπαλούμη, το θετικό στοιχείο είναι ότι τα εμπορικά κέντρα κερδίζουν μερίδια αγοράς, τα οποία θα μεταφραστούν σε πρόσθετες πωλήσεις όταν ξεκινήσει η γενικότερη ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.

Τα φετινά πάντως αποτελέσματα της εισηγμένης θα επηρεαστούν θετικά από το γεγονός ότι η εταιρεία θα εξοικονομήσει το κόστος του ενοικίου (8,8 εκατ. ετησίως) που κατέβαλε για το Golden Hall, μετά τη φετινή εξαγορά του ακινήτου IBC από το ελληνικό δημόσιο.

Πέρα από την εξοικονόμηση του κόστους, το Golden Hall απέκτησε επιπλέον χώρο 20.000 τμ που θα αξιοποιηθεί για στοχευμένους χώρους διασκέδασης και για καταστήματα που σχετίζονται με την εξυπηρέτηση κυρίως του ανδρικού πληθυσμού.

Επιπλέον, στόχος της εταιρείας είναι να αυξήσει το δείκτη «economic occupancy» (οικονομικής πληρότητας) από το 94% του 2012 στο 96%, μέσα από την ταχύτερη επαναλειτουργία καταστημάτων που αλλάζουν ενοικιαστή.


Δάνεια και επενδύσεις

Σύμφωνα με τον διευθυντή επενδυτικών σχέσεων της εισηγμένης κ. Αλέξανδρο Κοκκίδη, το πρώτο ζήτημα αναχρηματοδότησης των δανείων (κοντά στα 100 εκατ. για τη μητρική και περίπου 112 εκατ. για το Athens Malls) θα τεθεί το 2014, με το στέλεχος της εταιρείας να επισημαίνει το υπάρχον ταμείο και τον ικανοποιητικό δείκτη δανείων προς την αξία του χαρτοφυλακίου.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η Lamda Development έχει εκδηλώσει πολύπλευρο ενδιαφέρον στο μέτωπο της εκμετάλλευσης δημόσιων ακινήτων, διεκδικώντας μια ευρεία σειρά από σχετικά projects, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται:

• Η εκμετάλλευση του Ελληνικού, με την Lamda Development να είναι η μία από τις τέσσερις εταιρείες (και η μόνη ελληνική) που έχει καταφέρει να περάσει στη δεύτερη φάση της διεκδίκησης (στις 29 Οκτωβρίου ο διαγωνισμός). «Έχουμε μελετήσει το project, είμαστε έτοιμοι, ωστόσο το έργο αυτό είναι πολύ μεγάλο προκειμένου να το εκτελέσουμε και να το χρηματοδοτήσουμε μόνοι μας. Είμαστε ανοιχτοί σε συνεργασίες, καθώς εμείς ενδιαφερόμαστε για τα εμπορικά κέντρα που θα δημιουργηθούν και για τη μαρίνα του Αγίου Κοσμά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μπαλούμης.

• Διάφορα projects τουριστικού περιεχομένου, όπως η Αφάντου στη Ρόδο, το Παλιούρι και ο Άγιος Ιωάννης Χαλκιδικής. Και για τα έργα αυτά, πολύ πιθανόν είναι να χρειαστούν συνεργασίες με τρίτους επενδυτές, καθώς αθροιστικά το ύψος των απαιτούμενων επενδύσεων προσεγγίζει ή και υπερβαίνει τα 300 εκατ. ευρώ.

• Το γνωστό ξενοδοχείο Αστέρας Βουλιαγμένης.

• Η Μαρίνα του Αλίμου σε συνδυασμό με άλλες μαρίνες (Ύδρας, Πάρου, Νέας Επιδαύρου), μάλλον σε συνεργασία με την τουρκική Dogus.

Απαντώντας τέλος σε σχετική ερώτηση, τα στελέχη της Lamda Development χαρακτήρισαν την τουρκική Dogus ως μια δυναμική εταιρεία με μεγάλη εξειδίκευση στις μαρίνες και στα τουριστικά ξενοδοχεία και που υλοποιεί συνεχώς επενδύσεις και εξαγορές, τόσο εντός, όσο και εκτός Τουρκίας. «Και το know how τους, αλλά και η οικονομική της δύναμη μπορούν να λειτουργήσουν προς όφελός μας» αναφέρθηκε, αφήνοντας έτσι ανοιχτό το ενδεχόμενο και για νέες συνεργασίες μεταξύ των δύο πλευρών στο μέλλον.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v