Ryanair: Εγκαινιάζει τη νέα βάση στα Χανιά

Σχέδιο για την διάσωση του ελληνικού τουρισμού υποστηρίζει ότι διαθέτει η αεροπορική  Ryanair. Η δραστηριότητα της εταιρείας στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης και η διαμάχη της Θεσσαλίας.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ryanair: Εγκαινιάζει τη νέα βάση στα Χανιά
Το σχέδιο της για την στήριξη του ελληνικού τουρισμού πρόκειται να ανακοινώσει σήμερα η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair, η οποία ξεκινά και την λειτουργία της πρώτης, εν Ελλάδι, βάσης της στα Χανιά.

Για την εκδήλωση, που είναι προγραμματισμένη να γίνει σήμερα το πρωί στην Αθήνα, η εταιρεία επέλεξε υψηλόβαθμη εκπροσώπηση, καθώς το «σχέδιο διάσωσης του ελληνικού τουρισμού», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η σχετική πρόσκληση, θα παρουσιάσει ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος (deputy CEO) και Διευθυντής Επιχειρησιακής Λειτουργίας (COO) της Ryanair κ. Michael Cawley.

Η επιλογή της εταιρείας να ανακοινώσει σήμερα τα σχέδιά της για τον ελληνικό τουρισμό, ασφαλώς, δεν είναι τυχαία καθώς, επίσης σήμερα, ξεκίνησε την λειτουργία της η πρώτη ελληνική βάση της Ryanair στα Χανιά. Η εταιρεία εκτιμά ότι μέσω των 25 προορισμών της, θα μεταφέρει στην κρητική πόλη περισσότερους από 500.000 επιβάτες, δημιουργώντας, όπως σημειώνει, τουριστικά έσοδα 160 εκατ. ευρώ, αλλά και 500 θέσεις εργασίας στην τοπική κοινωνία.

Συνολικά η Ryanair θα πραγματοποιεί 106 πτήσεις την εβδομάδα και σε ετήσια βάση υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετήσει περίπου 500.000 επισκέπτες. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας, το κόστος της επένδυσης για την νέα βάση φτάνει στα 85 εκατ. δολάρια.


Η δραστηριότητα στην Ελλάδα

Η Ryanair έχει το παρελθόν στην Ελλάδα ωστόσο είναι η πρώτη φορά που επιλέγει μια ελληνική πόλη για βάση της δραστηριότητάς της. Η ιρλανδική εταιρεία, η μεγαλύτερη χαμηλού κόστους στον κόσμο, έχει δραστηριοποιηθεί και σε άλλες ελληνικές πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη, η Ρόδος, η Κως, αλλά και η περιοχή της Μαγνησίας, μέσω του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου.

Οι τουρίστες που μεταφέρουν τα τσάρτερ της εταιρείας ενισχύουν σημαντικά τις τοπικές οικονομίες και για το λόγο αυτό πολλές περιοχές έχουν επιχειρήσει να έλθουν σε συμφωνία για την έναρξη πτήσεων.

Ωστόσο δεν λείπουν και οι επικριτές που καταλογίζουν στην Ryanair πρακτικές σκληρού ανταγωνισμού που, σε πολλές περιπτώσεις λένε, οδηγεί σε απόσυρση των παραδοσιακών αερομεταφορέων.

Παράλληλα, όπως υποστηρίζουν παράγοντες του αεροπορικού χώρου, δεν είναι λίγες οι φορές που η Ryanair αποχώρησε από προορισμούς όταν δεν έγιναν δεκτά τα οικονομικά της αιτήματα, καθώς η εταιρεία χρησιμοποιεί την τακτική της συγχρηματοδότησης με τοπικούς φορείς για την διαφημιστική προβολή ενός προορισμού. Μάλιστα, επισημαίνεται, τέτοια περιστατικά δεν αφορούν μόνο την Ελλάδα αλλά αντίστοιχες ήταν οι κινήσεις της εταιρείας στην Κύπρο, τη Βουδαπέστη, τη Μασσαλία και αλλού.


Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης

Στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης η αρχική, τριετής, συμφωνία ύψους 350.000 ευρώ το χρόνο, που υπέγραψε η Ryanair με τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης αφορούσε τέσσερα δρομολόγια (Λονδίνο, Βρυξέλλες, Στοκχόλμη και Όσλο). Λίγο καιρό μετά την έναρξη της συμφωνίας η εταιρεία προσέθεσε και άλλους προορισμούς, δίχως επιδότηση, φτάνοντας συνολικά να εξυπηρετεί από την συμπρωτεύουσα 13 προορισμούς.

Τελικώς όμως, για οικονομικούς λόγους, υπήρξε ρήξη με τον Οργανισμό Τουρισμού της πόλης ο οποίος δεν μπορούσε να καλύψει το κόστος στήριξης όλων των δρομολογίων και τα τελευταία σταμάτησαν. Το αποτέλεσμα ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης να πληγεί σοβαρά καθώς, στο μεσοδιάστημα, σταμάτησαν τις πτήσεις τους αρκετοί παραδοσιακοί αερομεταφορείς όπως η BA και η Iberia.


Διαμάχη με την περιφέρεια Θεσσαλίας

Εν τω μεταξύ σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαμάχη της Ryanair με την περιφέρεια Θεσσαλίας. Η εταιρεία ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες ότι, από τις 17 Σεπτεμβρίου, προτίθεται να σταματήσει όλες τις πτήσεις προς το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, μετά την άρνηση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας για συμφωνία διαφημιστικής προώθησης.

Σύμφωνα με στέλεχος της εταιρείας η «Ryanair σχεδίαζε να συνεχίσει τα τρία επιτυχημένα δρομολόγια από το Βόλο με προορισμό Βρυξέλες, Φρανκφούρτη και Μιλάνο, μέχρι τις 31 Οκτωβρίου, κάτι το οποίο θα έφερνε πάνω από 50.000 επισκέπτες ετησίως και πάνω από 16 εκατομμύρια ευρώ σε τουριστικά έσοδα και θα διατηρούσε 50 θέσεις εργασίας. Δυστυχώς ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας αθέτησε τη συμφωνία με την Ryanair για την διαφημιστική προώθηση των πτήσεων και τώρα είμαστε αναγκασμένοι να ακυρώσουμε τις πτήσεις από τις 17 Σεπτεμβρίου 2013».

Διαφορετική είναι, πάντως, η εκδοχή που έχει παρουσιάσει με δηλώσεις του ο περιφερειάρχης. Ο κ. Κώστας Αγοραστός διαψεύδει αθέτηση συμφωνίας, τονίζοντας ότι η Περιφέρεια είναι τακτική στις πληρωμές της. Ωστόσο, σημειώνει, η Ryanair με τον τρόπο αυτόν πιέζει για άμεση υπογραφή μιας νέας τριετούς σύμβασης ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ.

Όμως, όπως τονίζει ο κ. Αγοραστός η Περιφέρεια δεν μπορεί να προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης πριν αυτή λάβει έγκριση, ως προς το ύψος του ποσού, από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v