Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι «κρυμμένοι άσσοι» της Motor Oil

Μπορεί τα περυσινά καθαρά κέρδη της Motor Oil να ήταν σαφώς χαμηλότερα από τα αντίστοιχα του 2011, ωστόσο τα πράγματα εξελίχθηκαν πολύ καλύτερα, αν κάποιος διαβάσει τα αποτελέσματα πίσω από τις γραμμές.

Οι «κρυμμένοι άσσοι» της Motor Oil
Μπορεί τα περυσινά καθαρά κέρδη της Motor Oil να ήταν σαφώς χαμηλότερα από τα αντίστοιχα του 2011 (78,2 έναντι 142,9 εκατ. ευρώ), ωστόσο τα πράγματα εξελίχθηκαν πολύ καλύτερα, αν κάποιος διαβάσει τα αποτελέσματα «πίσω από τις γραμμές», για τους εξής κυρίως λόγους:

Πρώτον, γιατί τα κέρδη του 2011 (έτος σύγκρισης) ήταν ιδιαίτερα υψηλά και κοντά στα ιστορικά υψηλά του εισηγμένου ομίλου.

Δεύτερον, γιατί τα εκάστοτε κέρδη ενός διυλιστηρίου επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό (άλλοτε θετικά, άλλοτε αρνητικά) από εξωγενείς παράγοντες όπως τα περιθώρια διύλισης και η πορεία της τιμής του πετρελαίου (κέρδη ή ζημίες αποθεμάτων). Το 2012 το περιθώριο διύλισης ήταν χαμηλότερο, η τιμή του μαύρου χρυσού έκλεισε πιο κάτω και οι δύο αυτοί παράγοντες υπερακόντισαν κάποια έκτακτα έσοδα (π.χ. από την αποτίμηση του 26,71% της Cyclon).

Τρίτον, το 2012 και παρά τη μεγάλη πτώση που σημειώθηκε στην εγχώρια ζήτηση, η Motor Oil σημείωσε ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων σε όγκο (11.653 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι), ποσότητα που υπερβαίνει την παραγωγική δυναμικότητα του διυλιστηρίου. Αυτό προέκυψε λόγω των αυξημένων εξαγωγών, οι οποίες διαμορφώθηκαν στο 62% των συνολικών πωλήσεων (έναντι 57,5% το 2011).

Να σημειωθεί πως από το 2008 και μετά η εγχώρια ζήτηση για πετρελαιοειδή είναι συνεχώς φθίνουσα (-2,3% το 2008, -5,6% το 2009, -11,5% το 2010, -7,1% το 2011 και -14,6% το 2012).

Ο συνολικός όγκος της εγχώριας αγοράς από τους 19,6 εκατ. μετρικούς τόνους του 2007 βυθίστηκε πέρυσι στους 12,75 εκατ.

Τέταρτον, η Motor Oil σημείωσε θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 246,5 εκατ. ευρώ (παρά την υλοποίηση επενδύσεων 66,8 εκατ.), οι οποίες διατέθηκαν:

α) Για διανομή μερίσματος και επιστροφή κεφαλαίου γύρω στα 55,5 εκατ. ευρώ.
β) Τα υπόλοιπα 191,3 εκατ. ευρώ για μείωση τραπεζικού δανεισμού (121 εκατ.) και για ενίσχυση ταμείου (70 εκατ. ευρώ).

Πέμπτον, μπορεί οι πωλήσεις της Motor Oil σε όγκο στα πρατήρια βενζίνης να περιορίστηκαν σημαντικά, η συγκεκριμένη πτώση ωστόσο ήταν σαφώς χαμηλότερη από τον μέσο όρο της αγοράς, με αποτέλεσμα τα μερίδια του ομίλου να διευρυνθούν.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v