Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέα επένδυση στην Ελλάδα από τα ΙΚΕΑ

Επένδυση στη γεωστρατηγική θέση της χώρας αλλά και στο εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό της, πραγματοποίησε στην Ελλάδα η σουηδική πολυεθνική IKEA.

Νέα επένδυση στην Ελλάδα από τα ΙΚΕΑ
Επένδυση στη γεωστρατηγική θέση της χώρας αλλά και στο εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό της, πραγματοποίησε στην Ελλάδα η σουηδική πολυεθνική IKEA, εγκαθιστώντας το «στρατηγείο» παρακολούθησης της εφοδιαστικής αλυσίδας της.

Εντός του 2012 και σοβούσης της κρίσης, η μητρική ΙΚΕΑ International επέλεξε την Ελλάδα για να εγκαταστήσει την κεντρική υπηρεσία ελέγχου προμηθειών και διακίνησης των εμπορευμάτων της, έχοντας προηγουμένως απορρίψει τις λύσεις της Ολλανδίας, της Σιγκαπούρης και άλλων προνομιακών σημείων στην ‘Απω Ανατολή.

Το συγκεκριμένο τμήμα το οποίο υπάγεται απευθείας στα κεντρικά και δεν έχει καμία σχέση με τον εγχώριο εμπορικό της συνεργάτη, όμιλο Φουρλή, εδράζεται στη Μεταμόρφωση Αττικής και έχει επανδρωθεί με 90 άτομα προσωπικό, που διαθέτει υψηλή εξειδίκευση στο IT και Logistics management.

Σύμφωνα δε με πληροφορίες, η λειτουργία του γραφείου στην Ελλάδα έχει ξεπεράσει σε αποτελεσματικότητα τις προσδοκίες των Σουηδών.

Από αυτό το κέντρο ελέγχου, περνά η συνολική διαχείριση προμηθειών και παραγγελιών, εξυπηρετώντας ένα περίπλοκο πλέγμα με παγκόσμια εμβέλεια, δεδομένου ότι η ΙΚΕΑ εκτός από τη διάθρωση του δικού της δικτύου έχει εκτεταμένη αντένα προμηθευτών σε ολόκληρο τον κόσμο.

Στο πλαίσιο αυτό, πληροφορίες αναφέρουν πως η ΙΚΕΑ διατηρεί επαφές με την Cosco και την ΤραινΟΣΕ για μελλοντική συνεργασία και ανάθεση μεταφοράς μέρους των προιόντων της, κατά τα πρότυπα της συμφωνίας που διατηρεί η Hewlett Packard.

Σύμφωνα με τις ίδιες ωστόσο πληροφορίες, οι επαφές διατηρούνται σε διερευνητικό επίπεδο, καθώς οι μεταφορικές ανάγκες της ΙΚΕΑ εξαρτώνται περισσότερο από τις σιδηροδρομικές υποδομές (που στην Ελλάδα υπολείπονται) και λιγότερο από τις δια θαλάσσης μεταφορές φορτίων.

Παρόλα αυτά και δεδομένου ότι αύριο εγκαινιάζεται επισήμως η γραμμή Ικόνιο-Θριάσιο, που θα αναβαθμίσει την εμπορευματική ικανότητα και τις συνέργιες μεταξύ λιμανιού και σιδηροδρόμου, αλλά και του γεγονότος του ότι οι σιδηροδρομικές υποδομές βρίσκονται στο επίκεντρο των αποκρατικοποιήσεων με σκοπό την περαιτέρω αξιοποίηση, όλα παραμένουν ανοικτά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v